Airrides

Gestart door darius, 04-03-2010 19:50:26

Vorige topic - Volgende topic

darius

Ik heb alles bekeken (de links) en er zit heeel mooi spul bij. Het blijft echter zo dat een complete set op maat gemaakt moet worden. Air-ride.be maakt alle sets in eigen beheer en is eigenlijk 100% custom werk aan het leveren.
Het is idd zo dat de systemen met veer en luchtbalg de beste rijeigenschappen kunnen genereren, het nadeel lijkt me dat je dan minimaal kunt varieren in hoogte. Je hebt dan meer een luchtleveling lijkt me.. Plus dat je eindeloos moet gaan "testen" voordat je de juiste veer hebt (hoogte).
Wat betrefd de hoogte instelling daar ben ik nog niet uit. Voorlopig zullen alle wielen onafhankelijk gestuurd kunnen worden. Je hebt je beste druk dan in combinatie met de door jezelf gewenste hoogte. Ga je lager wordt de auto stugger en heb je minde rcomfort, hoger is zachter en meer "veerweg" en comfort.

De manometers komen in de A styl, twee stuks met twee naalden per meter. Zijn zeer belangrijk want als je te laag gaat kun je niet meer maximaal sturen. Mss een minmale drukbeveiliging (zit mss op de pressostaat van de compressor ?) De bedieningsknoppen voor de ventielen in het schuine gedeelte op de middenconsole, of in de bekerhouder.
Waarschijnlijk moet er ook met spacers gewerkt gaan worden om de auto zo diep mogelijk te kunnen laten zakken voor de "slaapstand". Lijkt me geen bezwaar het oog wil ook wat.
Compressor en tank op de plaats van het reserve wiel.
Hover hoogte regelaars heb ik nog niet gesproken, maar denk dat dat te ingewikkeld/storings gevoelig gaat worden.

Er wordt nergens geboord of gemold, alles blijft reversibel....
No show, only go.

arjenT5R

Knopjes en gadgets in een mooi plankje in kleur van hout interieur in de schuif van  de bekerhouder
verders geen op of aanmerkingen zeer goed bezig  :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

darius

No show, only go.

beunmaat

En darius, hoe staat het ermee?? 

darius

Nou ik ga zo vertrekken naar de air-ride man wouter  ;D De wagen is schoon en heb de bbk er wel bij gelaten voor evt meet gegevensa die tommy evt nodig heeft. De auto wordt uiteraard helemaal aangepast zodat hij ook echt kan 'liggen. Wss zal de et waarde moeten worden aangepast daarvoor of de wiel kasten uitrollen...In het slechtste geval nieuwe wielen....
No show, only go.

Misha

Citaat van: darius op 24-04-2010 11:24:48
Nou ik ga zo vertrekken naar de air-ride man wouter  ;D De wagen is schoon en heb de bbk er wel bij gelaten voor evt meet gegevensa die tommy evt nodig heeft. De auto wordt uiteraard helemaal aangepast zodat hij ook echt kan 'liggen. Wss zal de et waarde moeten worden aangepast daarvoor of de wiel kasten uitrollen...In het slechtste geval nieuwe wielen....

Ik ben ernstig benieuwd !
:D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

beunmaat

Citaat van: Misha op 24-04-2010 11:45:45
Citaat van: darius op 24-04-2010 11:24:48

Ik ben ernstig benieuwd !
:D

ik ook!!Hoelang duurt het installeren?

darius

Een paar weken... :o
No show, only go.

tom480

Zo lang  :o ?
Ben benieuwd hoe het er uit zal zien 8)
- R1200GS -

850 Ra$ing

Zijn we al op de helft Darius?
Ben echt zeer benieuwd!

darius

No show, only go.

V70geRwin

Uber cool, zeker ook met deze wielen en black on black rocks  :eusa_clap:

combinedforces

Ik ben niet zo van de optische tuning maar kudos. Wow!

Hoe rijdt dat nou? Heb je wat meer info over de bediening voor zover aanwezig?

spijky

Petje af, ziet er vet uit  8)
Erg gaaf dat de achterwielen zo diep in de wielkasten vallen.

Kun je zo nog rijden of loopt het aan als hij zo laag ligt?  ;D
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

tackle

ik heb ze onder mijn camper liggen, werkt geweldig. Maar waarom zou je dat systeem onder je volvo willen prakken?