Wat voor klasse is mijn alarm

Gestart door FGG, 05-03-2010 22:18:53

Vorige topic - Volgende topic

FGG

De V70 is voorzien van een alarm, en zoals ik heb begrepen is dit een ultrasoon alarmsysteem. Mijn verzekeraar vraagt me nu of dit een klasse 3 alarmsysteem is en dat zou te zien moeten zijn aan een sticker ergens op of in de auto.
De enige sticker die ik net heb kunnen ontwaren is er 1 midden op de achterruit, driehoekig, met de tekst "SCM-TNO goedgekeurd", maar niets over de klasse.

Weet iemand wat voor klasse dit is of waar ik dat kan vinden?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Turbo-Geek

Hangt er vanaf van met welke maatstaven de verzekering meet omdat het hele klasse gedoe een aantal jaren geleden verandert is.
Voor zover ik weet is KLIII:

Alarm met tenminste 2x onderbreker, 1x tilt (anti lift) sensor, glasbreuk/radar/ultrasoon sensor, en de gewone zaken (sirene, deur, motorkap, kofferklep schakelaar, etc.)
Het verschil met klasse 2 is de aanwezigheid van die tilt sensor.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

-D©©©L-

Citaat van: FGG op 05-03-2010 22:18:53
De V70 is voorzien van een alarm, en zoals ik heb begrepen is dit een ultrasoon alarmsysteem. Mijn verzekeraar vraagt me nu of dit een klasse 3 alarmsysteem is en dat zou te zien moeten zijn aan een sticker ergens op of in de auto.
De enige sticker die ik net heb kunnen ontwaren is er 1 midden op de achterruit, driehoekig, met de tekst "SCM-TNO goedgekeurd", maar niets over de klasse.

Heb je er een certificaat + periodiek keuringsrapport bij ? 

Turbo-Geek

Citaat van: -D©©©L- op 05-03-2010 22:24:39

Goeie want anders verloopt het na 2 jaar geloof ik en is het niks meer waard, tenminste dan zal de verzekering er onderuit proberen te komen.
  The things you own end up Owning you !

FGG

Citaat van: -D©©©L- op 05-03-2010 22:24:39

Pfff, daarvoor moet ik morgen ff in de papieren duiken.

Nu maar eerst ff bank hangen. :P

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FGG

Citaat van: henry classic v70 op 06-03-2010 00:03:32
Kijk hier eens Florian
http://www.scm.nl/sites.php?mmid=6&desc=Controleer_certificaat

Daarmee kan ik alleen op kenteken zien dat ie idd een SCM-certificaat heeft, maar niet de klasse. Daarvoor moet je geabonneerd zijn.

Sbv

Vraag even een erkend scm installatie bedrijf, die kunnen in de database kijken en tevens een nieuw certificaat uitgeven. Deze dient jaarlijks gecontroleerd te worden dacht ik

elianmars

Citaat van: Sbv op 06-03-2010 00:10:38
Vraag even een erkend scm installatie bedrijf, die kunnen in de database kijken en tevens een nieuw certificaat uitgeven. Deze dient jaarlijks gecontroleerd te worden dacht ik

't Is maar net wat de verzekering eist. Voor de 850 moest ik het alarm jaarlijks laten keuren. Voor de V70 vindt de verzekeringsmaatschappij (een andere dan van de 850) het niet nodig.

Dan ga ik het niet laten keuren ook  :eusa_shhh:

henry classic v70

Citaat van: FGG op 06-03-2010 00:08:11
Citaat van: henry classic v70 op 06-03-2010 00:03:32
Kijk hier eens Florian
http://www.scm.nl/sites.php?mmid=6&desc=Controleer_certificaat

Daarmee kan ik alleen op kenteken zien dat ie idd een SCM-certificaat heeft, maar niet de klasse. Daarvoor moet je geabonneerd zijn.

Oh, ik heb ook niet mijn eigen kenteken ingevoerd, weet deze niet uit 't hoofd :eusa_shifty:, en de wagens staan achter op 't erf................

elianmars

Citaat van: henry classic v70 op 06-03-2010 00:35:01

Oh, ik heb ook niet mijn eigen kenteken ingevoerd, weet deze niet uit 't hoofd :eusa_shifty:

Echt niet?  :eusa_eh: ;D

henry classic v70

Nee echt niet Marcel, ook niet na het topic "hoe onthoud jij jou kenteken" van ong. 1,5 mnd geleden :eusa_whistle:

FGG

henry classic v70

Citaat van: FGG op 06-03-2010 19:02:50
Probeer maar: ST-BT-95

Had mijn eigen kenteken ook al ingevuld en er staat alleen dat er een SCM is geregistreerd, jammer dat je er niet kan zien welke klasse het is.
Ik weet dat de 437 een klasse 3 heeft, heb de papieren erbij en de installatie is in juli 2009 nog gekeurd. Mijn verzekering vraagt er echter niet om dus is het ook niet noodzakelijk om te laten keuren maar heb het graag goed in orde

FGG

Ik heb 't instructieboekje zojuist even door gelopen maar staat niets in over de alarmklasse. :-\

Voor mijn gevoel is dit idd wel een klasse 3, bewegingsensoren en zo, maar ja, toon dat maar eens aan.