T-5r van cas, de spookrijder ((volvo verkocht! maar leuk speelgoed erbij ))

Gestart door cas, 07-03-2010 22:52:49

Vorige topic - Volgende topic

cas

m a r c  ik stuur het weerstandsblokje wel even op. Test het even, voor ik die kant op kom kan het wel even duren. Ik ga niet alleen voor dat blokje die kant op, kost me weer 50 € > aan brandstof. En met die prijs van tegenwoordig  :eusa_wall:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

jrkalf

Citaat van: cas op 27-02-2011 22:31:42
m a r c  ik stuur het weerstandsblokje wel even op. Test het even, voor ik die kant op kom kan het wel even duren. Ik ga niet alleen voor dat blokje die kant op, kost me weer 50 € > aan brandstof. En met die prijs van tegenwoordig  :eusa_wall:
Dan rij je in hetzelfde rondje door naar Lean in Son en kieper je er een extra rijtje injectoren, wat electronica en een gastankje in.
Wel afrekenen, anders rij je met 5 doppies in je inlaat spruitstuk terug naar huis ;D
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Sven850

Als ik dat had geweten had ik m vrijdag wel voor je mee kunnen nemen :eusa_shifty:
XC40 T4 Recharge

jrkalf

Ohh, Cas...!
Deze kwam ik nog tegen tussen de foto's van afgelopen weekend.

Cas in actie:

Altijd lastig, zo'n hitteschildje ;D
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

M a r c

Is goed.  Ik test het ding wel. We bedenken wel een oplossing.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

cas

Vandaag gekeken en minimaal geholpen, Hans850 bij het vervangen van de brandstofpomp. Hans zijn pomp was stuk, en ik wil hem gewoon preventief vervangen. Dus, 2 pompen besteld, en de volgende dag binnen.

In het pakket zit een langer slangetje geleverd dan die in t zakje zelf zit. De walbro zelf heeft een hogere opbrengst, maar heeft ook kleine minpunten zoals al overal gemeld wordt. Je moet enkele aanpassingen doen. De pomp is korter, en smaller. het korter is op te vangen door de veer wat uit te rekken, en het kleine gedeelte iets in diameter te verkleinen zodat deze boven op de pomp blijft "hangen".

het kleine vervelende gedeelte is het feit dat de pomp smaller is. Er zit dus een zwarte rubberen ring om de originele pomp, die je dan weer klemt tussen de wit/gele kunstof omhulsel.
die moet strak om de pomp zitten, om het geluid te minimaliseren en levenduur te optimaliseren.

men zegt, een ty wrappie. Nou, niet dus. de laatste foto laat even zien waarom niet, door het "knopje" kan je die ring er onmogelijk netjes op zetten.

Tape kan niet. de lijm lost op, en dat is niet goed voor je systeem, en het kan gaan zwerven in je tank.
ik vond nog een hoop kunstof strips die ik gebruikte om stoelen te stofferen. ( dure variant) inmiddels gebruik ik kartonnen strips. dat werkt makkelijker en goedkoper. Dus de strips kon ik misbruiken. Een kleine twee omwentelingen maakt de diameter juist om de rubberen ring er netjes passend omheen te maken. maar ik wil wel dat de kunstof strip bij elkaar blijft.

Ik pak het brandertje erbij en smelt de boel aanelkaar, en knijp het even aan. Knoeiboel!!

ik bedenk een andere oplossing. Een popnagel? maar de kop blijkt te lang. een schroefje! Nee, ik heb niet van die korte bij de hand.

naald en draad? nee, dat zal op korte duur oplossen.  Ik heb het! de nietmachine  ;D 
strak rol ik de kunstof strip om de walbropomp tot ik de juiste diameter heb, en fixeer de strip op de buitenste rand met een jaja... toch een ty wrap. Dan schuif je de strip voorzichtig van de pomp af. en niet je hem goed vast. ook op tegenover gestelde plek om losgaan te voorkomen.

je knijpt de nietjes nog even goed aan, buigt ze minimaal zodat het de ronding volgt, en klaaar!!!
ik heb er twee gemaakt bij mij om zeker te zijn. maar 1 voldoet ook.

hier even wat fotos van het verloop.  :eusa_angel:

hier het eindresultaat. de tywrap is om te laten zien dat dit het niet echt is.... maar wel de 2 zwarte randen ervoor!

cas

ik ga overigens zelf morgen mijn pomp maar eens doen.

maruska

oooo, ik dacht dat je dit ondernam om het forum te laten zien wat voor geweldige oplossingen je kunt vinden ;D
ff goed opletten met de draaiing van de pomp en de slangen.. markeer ze, en dan moet de klus ook wel met een goed uur klaar zijn.. maaruh, passen die 2 ringen wel in het gele omhulsel ? daar zit een richtrand in toch ?>
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

cas

Citaat van: maruska op 25-03-2011 07:11:55
oooo, ik dacht dat je dit ondernam om het forum te laten zien wat voor geweldige oplossingen je kunt vinden ;D
ff goed opletten met de draaiing van de pomp en de slangen.. markeer ze, en dan moet de klus ook wel met een goed uur klaar zijn.. maaruh, passen die 2 ringen wel in het gele omhulsel ? daar zit een richtrand in toch ?>

is t toch ook? geweldige maar simpele oplossing als je geen draaibank hebt  ;D .  Slangen hoef je niet te markeren. Zit al een gele stip op de pomp en op de slang. en idd de pomp eerst aansluiten en dan de sluitring pas aandraaien, hé Hans  ;)   Die richtrand zit er idd, maar is voor zover ik weet om de rubberen ring die over mijn kunstof stripjes gaat te richten. zal het straks ondervinden!

heb nog wat ringen over (5) , dus als je ook een pomp hebt die wordt vervangen voor walbro ( dus niet van OOO! wat handig, wil ik wel op voorrraad hebben) wil in je blog zien dat je er daadwerkelijk mee aan de gang bent ;D!

laat dan maar weten, dan stuur ik er wel 1 op, kostenloos.

maruska

* maruska reserveert er vast 1, voor op de plank bij de "to-do's" voor aankomende week
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Teddy81

Citaat van: cas op 25-03-2011 08:21:39
wil in je blog zien dat je er daadwerkelijk mee aan de gang bent ;D!

Hahaha, streng hoor! ;D

Lekker bezig weer Cas!

fbm

Heb zelf een oude binnenband gebruikt van een fiets, werkte ook prima! En is heel simpel!

cas

Citaat van: fbm op 25-03-2011 09:26:26
Heb zelf een oude binnenband gebruikt van een fiets, werkte ook prima! En is heel simpel!

kan ook :-) ik ben er klaar voor en ga nu naar buiten pomp demonteren!

jrkalf

Cas, zoals je weet moet ik er mee aan de slag. Ik heb geen zin om  € 230,- meer aan een volvo originele pomp te betalen op het moment dat ik dat ding toch niet of nauwelijks gebruik.

Ik heb wel interesse in zo een ring.
shRek is verkocht!
---

cas

Citaat van: jrkalf op 25-03-2011 10:01:08
Cas, zoals je weet moet ik er mee aan de slag. Ik heb geen zin om  € 230,- meer aan een volvo originele pomp te betalen op het moment dat ik dat ding toch niet of nauwelijks gebruik.

Ik heb wel interesse in zo een ring.

goed hoor, pomp is er inmiddels uit. En zie tot mijn verbazing zo snel even, dat de pomp al vervangen is  ;D  met een mooie passende sluitring! even kijken in mn facturen, en of het een originele is, dan gaat mijn walbro door. of vervang ik hem alsnog.

en nu even uit elkaar sleutelen!