bevestiging Volvo rolgordijn

Gestart door Bombina, 13-04-2010 22:48:55

Vorige topic - Volgende topic

Bombina

Vandaag originele Volvo rolgordijnen via Marktplaats gekocht.
Ze zien er nog goed uit, dus daar ben ik blij mee  :)

Maar als ik ze vastmaak, tussen het raam en de tochtstrip, en het gordijn vasthaak aan de bovenzijde van de raam, trekt het gordijn de spoel die tussen het raam en strip zit los.
Met andere woorden, hij schiet los  :-[

Doe ik iets verkeerd?
Is dit een bekend probleem?
Wie heeft tips?

Alvast bedankt,
Tim

volvobug

Ik heb ze destijds origineel gekocht, staat me bij dat er bij montage dubbelzijdige plakband zat op de 2 lippen die je tussen raam en deurpaneel steekt. De plakband zit niet aan de raamzijde maar aan de deurzijde.

En aan de lippen zit onderaan een hoekje, dit moet goed om de rand van de deurpaneel grijpen. De plakband houdt het dan extra op zijn plaats.

Als de tape ontbreekt, kun je zelf een stukje aanbrengen. Zo dun mogelijke tape overigens.

Ik moet de montagehandleiding nog ergens hebben, als het nodig is wil ik hem wel opzoeken.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Bombina

Dank Volvobug, je zou me inderdaad helpen met die handleiding.
Opvallend is dat er geen sporen/resten zijn van dubbelzijdige plakband.

Anderen hier op het forum dezelfde ervaring?

T5turbo

Ik heb je toen der tijd ook gebruikt gekocht en het paneel er even af gehad zodat de lipjes goed onder het paneel geklemt zaten.
Ze zitten bij muur vast zonder tape....... ;)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Bombina

Kun je het paneel er goed afhalen, zonder dat je daarna met klapperende of halfvast zittende panelen zit?

T5turbo

Ja hoor, geen probleem en 5 min werk.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

volvobug

Via volgende link kun je originele montage instructies downloaden in pdf.

Linkje naar montagehandleiding zonnewering

Sla ze even zelf op, ik weet niet hoelang ik het bestand laat staan. Mocht voor geïnteresseerden in de toekomst het linkje niet meer blijken te werken, pb me dan. Ik kan het bestand dan wel rechtstreeks mailen.

Succes verder.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Bombina

Superbedankt!
Dat maakt een boel duidelijker.
Ik ga aan de slag.

Bombina