Trilling in de auto, ten einde raad!

Gestart door v704life, 08-03-2010 10:33:44

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: v704life op 15-04-2010 11:50:46
Even een update:
ik ben bij de plaatselijke Profile geweest alwaar men de auto onderzocht heeft.

De scooter is erop gezet en daaruit blijkt dat de banden bij een bepaalde snelheid enorme hoogteslag vertonen.
Dat is gelijk de oorzaak van de trilling volgens de mensen daar. Het bleek ook dat er met het aan de auto balanceren praktisch geen onbalans was. Alleen de hoogteslag. Het apparaat dat de banden en wielen heeft gebalanceerd (met wegdruksimulatie) heeft dit niet eruit gehaald omdat deze hoogteslag pas optreedt vanaf een bepaalde snelheid.

Nu waren de banden die ik heb laten monteren van het merk Fortuna. Dit is gelijk de oorzaak van het probleem, het zijn (te) goedkope banden. Maar omdat mijn financiële positie op het moment van aanschaf van de velgen niet heel erg super was (arme student, haha) heb ik toen de gok genomen om te kiezen voor die banden.

Nu aan jullie de vraag: ik heb de maat 215/45/17. Welke band kan ik het beste nemen die prijstechnisch gunstig is. Mij werd al Michelin aangeboden, maar dit gaat ver boven mijn budget (166 per band).
Tweede vraag: heeft er iemand ervaring met Goodyear of Dunlop?

Ben erg benieuwd!
Dus toch de banden, je kunt proberen de hoogteslag eruit te halen door de banden een kwart slag te draaien op de velg en dan even opnieuw te kijken.  Dat is het goedkoopste wat je kunt doen.  Qua bandenmaat die je noemt, als je voor nieuw gaat, zou ik voor Nexen N9000 gaan a € 74.00 p.st.  Heb deze zelf ook naar volle tevredenheid op de auto liggen (4x), zeer goed betaalbaar, behoorlijk slijtvast en qua afrolgeluid niet meer als met andere merken.  Gewoon voor het geld een goede band.  Uiteraard niet te vergelijken met Michelins a € 160.- p.st.

UserID6342

En overigens is 1x de vraag stellen in 1 topic meer als genoeg hoor, daar hoeven echt geen 3 topics voor geopend te worden....  Krijg je terecht hele lullige reacties op.  We kunnen allemaal lezen hiero en zijn niet helemaal achterlijk.

v704life

Citaat van: Dirk342 op 15-04-2010 12:53:03
Dus toch de banden, je kunt proberen de hoogteslag eruit te halen door de banden een kwart slag te draaien op de velg en dan even opnieuw te kijken.  Dat is het goedkoopste wat je kunt doen.  Qua bandenmaat die je noemt, als je voor nieuw gaat, zou ik voor Nexen N9000 gaan a € 74.00 p.st.  Heb deze zelf ook naar volle tevredenheid op de auto liggen (4x), zeer goed betaalbaar, behoorlijk slijtvast en qua afrolgeluid niet meer als met andere merken.  Gewoon voor het geld een goede band.  Uiteraard niet te vergelijken met Michelins a € 160.- p.st.
THX!

tackle

ik heb wel eens hoogteslag gehad in een michelin, ben ik teruggegaan naar de bandenboer en kreeg gewoon een nieuwe.

v704life

Wat wel "leuk" is om te vertellen, is dat ik na aanschaf van deze banden (nieuw) ik al terug ben gegaan naar de leverancier vanwege enorme hoogteslag. Dit was zo erg dat bij het rondslingeren van het wiel het al zichtbaar was. Ik heb daarop op garantie 2 nieuwe banden gekregen (wel de montage moeten betalen, beetje jammer), maar ik kreeg al het idee dat het vaker voorkwam.
Men wist vrijwel gelijk wat het was: fabricage-fout

Jos Weltings

Citaat van: v704life op 15-04-2010 11:50:46
Even een update:
ik ben bij de plaatselijke Profile geweest alwaar men de auto onderzocht heeft.

De scooter is erop gezet en daaruit blijkt dat de banden bij een bepaalde snelheid enorme hoogteslag vertonen.
Dat is gelijk de oorzaak van de trilling volgens de mensen daar. Het bleek ook dat er met het aan de auto balanceren praktisch geen onbalans was. Alleen de hoogteslag. Het apparaat dat de banden en wielen heeft gebalanceerd (met wegdruksimulatie) heeft dit niet eruit gehaald omdat deze hoogteslag pas optreedt vanaf een bepaalde snelheid.

Nu waren de banden die ik heb laten monteren van het merk Fortuna. Dit is gelijk de oorzaak van het probleem, het zijn (te) goedkope banden. Maar omdat mijn financiële positie op het moment van aanschaf van de velgen niet heel erg super was (arme student, haha) heb ik toen de gok genomen om te kiezen voor die banden.

Nu aan jullie de vraag: ik heb de maat 215/45/17. Welke band kan ik het beste nemen die prijstechnisch gunstig is. Mij werd al Michelin aangeboden, maar dit gaat ver boven mijn budget (166 per band).
Tweede vraag: heeft er iemand ervaring met Goodyear of Dunlop?

Ben erg benieuwd!

Ik rij nu al drie jaar op dit merk banden. Erg tevreden, bovendien goedkoop (in dit geval geen duurkoop).
Kijk maar naar de testresultaten. Doet niet onder voor de zg. A-merken.
Haal je voordeel. Nee, ik heb geen aandelen bij dit bedrijf.
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=448972.107.16197&typ=R-132104&ranzahl=4&Breite=205&Quer=65&Felge=15&Speed=H&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=107&sowigan=So

v704life

Citaat van: Jos Weltings op 15-04-2010 15:44:59
Ik rij nu al drie jaar op dit merk banden. Erg tevreden, bovendien goedkoop (in dit geval geen duurkoop).
Kijk maar naar de testresultaten. Doet niet onder voor de zg. A-merken.
Haal je voordeel. Nee, ik heb geen aandelen bij dit bedrijf.
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=448972.107.16197&typ=R-132104&ranzahl=4&Breite=205&Quer=65&Felge=15&Speed=H&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=107&sowigan=So

Deze banden zijn inderdaad interessant geprijsd. Ik zou voor mijn maat zo'n €58,80 per band betalen, niet gek. Maar ja, ik ben tegenwoordig een beetje huiverig voor goedkope banden;)
Ben benieuwd of er meer ervaringen mee zijn!

Jos Weltings

Kijk naar de Duitse testresultaten. Die zijn erg streng en nauwkeurig. Bovendien ben ik ervaringsdeskundige (en erg kritisch).

UserID6342

Ach ervaringsdeskundige wil ik mezelf niet noemen ;D maar heb te lang in de bandenhandel gezeten om het verschil tussen meuk / rotzooi en iets fatsoenlijks wel degelijk te kunnen zien voelen en merken....  Persoonlijk zou ik dus niet voor Star gaan, maar goed, wie ben ik.  Ik hoef tenslotte niet met jouw auto te rijden en heel belangrijk te remmen met droog of nat weer.  Voor het verschil tov een Nexen N9000 zou ik het dus niet doen.  En waarom in jouw maat geen Kumho's ? Staan zat ervaringen op het forum en zo duur zijn die nu ook weer niet.

En wat de testen betreft heeft Jos helemaal gelijk.  Vele malen beter en nauwkeuriger / uitgebreider als de Nederlandse testen.

Thijssie!

Citaat van: Dirk342 op 15-04-2010 16:13:31
Ach ervaringsdeskundige wil ik mezelf niet noemen ;D maar heb te lang in de bandenhandel gezeten om het verschil tussen meuk / rotzooi en iets fatsoenlijks wel degelijk te kunnen zien voelen en merken....  Persoonlijk zou ik dus niet voor Star gaan, maar goed, wie ben ik.  Ik hoef tenslotte niet met jouw auto te rijden en heel belangrijk te remmen met droog of nat weer.  Voor het verschil tov een Nexen N9000 zou ik het dus niet doen.  En waarom in jouw maat geen Kumho's ? Staan zat ervaringen op het forum en zo duur zijn die nu ook weer niet.

En wat de testen betreft heeft Jos helemaal gelijk.  Vele malen beter en nauwkeuriger / uitgebreider als de Nederlandse testen.

Heb ik algezegd, hij is alleen wat hardleers ;D

v704life

Ben niet hardleers, gewoon niet eenkennig;)

UserID6342

Citaat van: Thijssie! op 15-04-2010 16:14:47
Heb ik algezegd, hij is alleen wat hardleers ;D
Owh, heet dat zo, ik had er een andere naam voor..... al een aantal keren gezegd dat tie dat ding rondom moest laten balanceren om te kijken hoe of wat.... komt er uiteindelijk hoogteslag uit, heeft niet zo akelig lang geduurd allemaal.......en nu het verhaal rondom nieuwe banden.... dat gaat ook weer een hele poos duren..... Het topic loopt pas vanaf 08 maart jongstleden.... Volgens mij heet zoiets dan gewoon; stronteigenwijs ;D :evil: ;D

v704life

sjarrel2

autobandenshop.com

Nexen N6000 215/45 R17 W (91) Versterkt            €61.79 
Federal SS-595 215/45 R17 V (87)                          €66.55 
Kumho KU31 215/45 R17 W (91) Versterkt             €71.16

Gr,  8)

Jos Weltings

Hoezo versterkt? Het is voor een 850, dus niet voor een busje.