De 19 uitdagendste wegen

Gestart door reneetje, 08-03-2010 23:29:00

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

De pas over de "Flumserberg" in Zwitserland was ook zeer uitdagend in december, als je daar staat met ski's op t dak..
M'n verrekte navi-systeem gaf geitenpaden op die mogelijk s'zomers bruikbaar waren voor een getweakte 6x6 ofzo .. 
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

UserID6342

Zit net pas naar de link te kijken, leuk de Van Zyl's Pass in Namibië staat er ook op.  Heb deze gereden met 4x4 onder begeleiding van de tante van mijn exvrouw (=gids in Nambië), mijn exvrouw en me zoon.  Geweldig om te doen en leuk om terug te zien :)

Walter

Citaat van: VolvoMafia op 09-03-2010 11:06:13
Citaat van: Domaso op 08-03-2010 23:55:03
Mis in het rijtje de Passo della Spluga. Aantal jaren geleden regelmatig met de 440 + vouwwagen er over heen. Vanaf de Italiaanse kant is ie bovenin nauwelijks 2 auto's breed en er is een tunnel zonder verlichting maar wel met een bijna haakse bocht erin. Best wel spannend als je iemand tegenkomt.

Die gingen wij met onze stomme kop op zondag doen... Weet je wat er gebeurt als een Italiaan een vrije dag heeft, een motorfiets heeft en in de buurt van deze pas woont? Allemaal potentiele orgaandonoren, wat een mafketels... Niet in het weekend doen deze. Maar zeker een aanrader, geweldig mooie route.

Iets zuidelijker, net onder Caldonazzo ligt de Kaiser-Jagerweg. Ook een aanrader!  Stelvio ook meermalen gedaan, heerlijk. En hóóg...

Ook leuk, de Passo del Manghen, net boven Trento. Net zoiets als de Spluga.

En een foto van de Kaiser jagerweg

Links Lago di Caldonazzo, rechts Lago di Levico. In het midden Noor en een vijfpitter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

petrolhead

He da's leuk. We hebben een aantal jaren terug op de camping gezeten aan lago di levico.

sander2

Das leuk! Ik ben inmiddels een keer of 20 in Levico geweest! Mei weer! Als klein mannetje op de achterbank van een Opel Ascona op LPG de Kaiser Jager op was geen pretje, destijds lag er nog niet zo'n mooi asfalt weggetje maar was het meer grint! Manghen Pass is inderdaad een erg leuke weg om te rijden, binnendoor naar Perghine trouwens ook!

Walter

Citaat van: sander2 op 11-03-2010 08:25:22
Das leuk! Ik ben inmiddels een keer of 20 in Levico geweest! Mei weer! Als klein mannetje op de achterbank van een Opel Ascona op LPG de Kaiser Jager op was geen pretje, destijds lag er nog niet zo'n mooi asfalt weggetje maar was het meer grint! Manghen Pass is inderdaad een erg leuke weg om te rijden, binnendoor naar Perghine trouwens ook!

zeker een hele mooie route. Maar niet op zondag doen, wat een mafketels die Italianen zodra ze op een motorfiets stappen...

Ook een leuke, mooie weg: als je vanaf Caldonazzo niet de Kaiser Jagerweg op gaat, maar daar rechtsaf de Via Eugenio Prati op richting Centa San Nicolo. Geen uitdagende route maar wel een hele mooie

Facta non verba
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.

petrolhead

Allemaal in het buitenland. Kent Nederland geen uitdagende wegen. :eusa_think:

Walter

oh ja, alleen daar donderen ze drempels neer... Lekdijk bij Lopik, slingeren langs de Vlist, etc.

Maar probeer de Koopgoot in Rotterdam eens, dat is wel een uitdaging :-)

Facta non verba

Kali-Integrali

Citaat van: petrolhead op 11-03-2010 08:59:55

Omleiding Apd-Dv via Teuge. Gedeelte rond de landingsbaan is net een circuit ;D (in het stuk voorafgaand ben ik gisteren wel geflitst :( )

Verder reed ik eerder (toen ik woon/werk nog met mijn Integrale reed) over de dijk van de IJssel. Vanaf Wilhelminabrug (Worpzijde) over de smalle dijkweg richting het oosten. Dat gedeelte gaat tussen de pilaren van de A1 brug door.. Op een mooie zomerdag reed ik daar wel eens de werkstress van me af, heerlijk! (altijd met gepaste snelheid en risico's)   ;)

DopdeDouwer

Uitdagend is een groot word. Maar rustig, lekkere bochten, goed asfalt, maakt het leuk om even lekker los te gaan.

Kantorenpark Papendorp, Utrecht

(hoop dat de googlemaps link + route werkt)
Vierkant Rules

Kali-Integrali

Kijk, dat is de manier om elkaar op de hoogte te houden van de aanwezige potentiële stratencircuits!  :eusa_dance:

Maareh, wel even de link aanpassen, veel te lang.

Door op het wereldbolletje te klikken krijg je een hyperlink-mogelijkheid, zie onder
[ url*]**[/url]

* hier plaats je na een = je URL, dus =http://www.
** hier je gewenste naam van je link

Kali-Integrali

Citaat van: Kali-Integrali op 11-03-2010 12:47:09

Omleiding Apd-Dv via Teuge. Gedeelte rond de landingsbaan is net een circuit ;D (in het stuk voorafgaand ben ik gisteren wel geflitst :( )

Verder reed ik eerder (toen ik woon/werk nog met mijn Integrale reed) over de dijk van de IJssel. Vanaf Wilhelminabrug (Worpzijde) over de smalle dijkweg richting het oosten. Dat gedeelte gaat tussen de pilaren van de A1 brug door.. Op een mooie zomerdag reed ik daar wel eens de werkstress van me af, heerlijk! (altijd met gepaste snelheid en risico's)   ;)

Ook maar even de google maps route toegevoegd:

Omleiding Apd-Dv via Teuge. Gedeelte rond de landingsbaan is net een circuit

en:

over de dijk langs de IJssel. Vanaf Wilhelminabrug (Worpzijde) over de smalle dijkweg richting het oosten. Dat gedeelte gaat tussen de pilaren van de A1 brug door.. Op een mooie zomerdag reed ik daar wel eens de werkstress van me af, heerlijk! (altijd met gepaste snelheid en risico's) Je kunt natuurlijk na B nog langer doorrijden ;D

Misha

Ik kan me nog eens een spannende en overigens geheel onverantwoorde rit bij Het Kopje in Bloemendaal herinneren waar ik met mijn BX een motor zat op te jagen.

Ach ja, de jeugd... Hij had de snelheid, maar niet het hart voor de bochten of het harde remmen... :evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Snellebaksteen

Das idd een erg mooi stukje om hard te trappen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

francois

hoop dat ik geen van de wegen tegen kom met de caravan  :o :o :o :o