2e hands volvo met AT (do's and do-nots)

Gestart door konniekip, 26-01-2004 13:21:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

konniekip

Ik had een vraag in het algemeen. Heb een 2e hands Volvo 850 2.5i GLT gekocht met een AT. Nu vraag ik me af of ik met 155.000 km op de teller niet eens de olie moet laten verwisselen.. Is dit nodig? Hoe merk je dat het nodig is? Abrupt schakelen?

Wat is een goed gebruik van je transmissie? Niet teveel kickdowns? Rustig gasgeven...

Reitse

Moet je even zoeken, er staat hier wel ergens heel veel geschreven over het al dan niet wisselen van transmissie-olie. Je transmissie slijt het minst als je auto geparkeerd staat.... ;)

ed

De eerste symptomen van een vervuilde AT is het ruw terugschakelen vanuit de lock-up op de snelweg, zeg maar bij 120. ALs dat met een schok gaat is de olie aan vervanging toe.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Hans Giesberts

Hallo,

ik heb recentelijk de olie van de versnellingsbak bij Km-stand 225.000 vervangen en het verschil was dramatisch. Bak schakelde in ene veel 'smoother'.
Ik heb de methode van Ozbrick toegepast, kinderlijk eenvoudig.
Kosten voor aanschaf van alle materiaal (incl. olie) 84 euro.
Voorkenis niet vereist.

Hans

http://au.geocities.com/ozbrick850/atfflushmethod.html