ABS en tracks lampje brand

Gestart door Marley, 10-03-2010 10:57:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marley

Hallo allemaal ,

Ik rij een Volvo 850 T5 2.3 benzine bwj 95' Sedan . Sinds een poosje gaat het lampje van de ABS en Tracks niet meer uit onder het rijden . Soms wel en dan weer niet . Kent iemand dit probleem ? en natuurlijk ook een mogelijke oplossing hiervoor ?

Wel heb ik er vorig jaar nieuwe schijven en blokken voor laten opzetten ( de betere maar geen originele ) Of toen het probleem ontstaan is weet ik echter niet meer zeker .

B.v.d
Groetjes
John


mehn

Je zou moeten beginnen met het uitlezen van de foutcodes.

Als je OBD-1 hebt kun je dit zelf, heb je OBD-2 dan is het wat lastiger. Je zegt dat jouw T-5 uit 1995 is, dat is net het overgangsjaar van OBD-1 naar OBD-2.
Van welke maand in 1995 is jouw T-5? Je kunt ook even in de auto kijken: als je sigar(ett)enaansteker aan de bestuurderskant zit heb je OBD-1, zit die aan de bijrijderskant heb je OBD-2.

Foutcodes op de ABS worden in 90% van de gevallen veroorzaakt door een "defecte" ABS controller. Dit ding is vrij duur om te vervangen, maar het probleem zit m in de solderingen en dat kan vrij eenvoudig gerepareerd worden.

Eerst even kijken of je OBD-1 hebt en dan in dit topic even opzoeken hoe je de foutcodes kunt uitlezen: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marley

#2
Hallo Menh

Het is een 2 dus die ik heb . Waar kan ik de sensor vinden van de ABS ?

Trouwens de remslangen voor zijn deze ook goed zelf te vervangen van dit type auto zonder dat je een brug thuis hebt ?


mehn

Sensor? Elk wiel heeft een sensor.

Jammer dat je OBD-2 hebt, maar het beste zou toch zijn de foutcodes te laten uitlezen. Als je de codes weet kun je gericht zoeken naar een oplossing.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marley

Citaat van: mehn op 10-03-2010 11:46:24
Sensor? Elk wiel heeft een sensor.

Jammer dat je OBD-2 hebt, maar het beste zou toch zijn de foutcodes te laten uitlezen. Als je de codes weet kun je gericht zoeken naar een oplossing.

Je zei iets van solderingen ? Ik heb de auto vanmiddag op de brug staan vanwege nieuwe banden . Kan ik dat ding ergens vinden en zo ja waar ?

De code's uitlezen kan ik doen middels de omschrijving die je geeft of ???

mehn

Lees mijn berichten nog eens rustig ;)

OBD-2 kun je zelf niet uitlezen, of je moet uitleesapparatuur hebben.
Als je een probleem wilt oplossen moet je eerst weten wat het probleem is. Hiervoor moet je weten welke foutcodes je hebt.

Je moet dus even naar de dealer om de foutcodes te laten uitlezen, óf je moet iemand vinden die de juiste spullen heeft om OBD-2 uit te lezen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Joost23

Marley,

Waarschijnlijk is je ABS controller kapot. Kan je laten solderen door Thuur (even opzoeken)
Heb ik ook gehad, de mijne is van september 95 (aansteker rechts).

Controller eruit gehaald , opgestuurd naar Thuur. Binnen 36 uur retour en weer gemonteerd. Fluitje van een cent, zelfs ik kan het (en ben niet technisch). Als de controller eruit is heb je tijdelijk geen ABS en je snelheidsmeter werkt niet, maar GPS of TOMTOM mee in de auto, is dat ook opgelost.

Ik kan je zo niet exact uitleggen waar de controller zit, (linkerzijde van de auto in ieder geval, tussen de cilinderrij en het schutbord en je moet het op gevoel doen want controller is niet zichtbaar). 4 torx schroeven loshalen en bekabeling loshalen (dit eerst)

Succes ermee!

Joost

pwaes

Het kan ook de pedaalsensor zijn. Deze zorgt er ook voor (als hij defect is) dat je TRACS en ABS lampjes aanschieten.

Mijn 850 is ook uit '95 (feb), en heeft niet de plastic ABS-controller, waardoor je die bij mij zo goed als uit kan sluiten.

Pedaalsensor is niet gratis (dacht iets van 80 E bij de dealer), maar bij mij zijn de af en toe aanspringende lampjes voorgoed verleden tijd. Het gevaarlijkste vond ik nog wel dat als die lampjes aanschieten (je weet nooit wanneer, maar vaak bij een heftige pedaalreactie) je ABS ook niet werkt...

Marley

Probleem hedenavond verholpen door Thuur  8) 8) 8) 8) Super service en bedankt voor jullie hulp  8) 8) 8)

Groetjes
John

Ludo

Citaat van: Marley op 11-03-2010 23:39:42
Probleem hedenavond verholpen door Thuur  8) 8) 8) 8)

Dat is heel mooi.  :eusa_clap:

Maar euh, verder geen feedback. ???

850blues

Citaat van: Ludo op 11-03-2010 23:42:46
Maar euh, verder geen feedback. ???

Ludo, wel een beetje opletten hoor Klik


(ps: kwam het toevallig tegen  :angel:)


2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Ludo

Citaat van: 850blues op 12-03-2010 07:17:19
Citaat van: Ludo op 11-03-2010 23:42:46
Maar euh, verder geen feedback. ???

Ludo, wel een beetje opletten hoor Klik


(ps: kwam het toevallig tegen  :angel:)

Oke.

Citeerheden is nog een regelsensor vervangen

Maar welke is dat?.  :eusa_think:

Marley

Citaat van: Ludo op 12-03-2010 07:47:45
Citaat van: 850blues op 12-03-2010 07:17:19
Citaat van: Ludo op 11-03-2010 23:42:46
Maar euh, verder geen feedback. ???

Ludo, wel een beetje opletten hoor Klik


(ps: kwam het toevallig tegen  :angel:)

Oke.

Citeerheden is nog een regelsensor vervangen

Maar welke is dat?.  :eusa_think:

Dat zou je aan Thuur moeten vragen :) Ik weet wel dat het een zwarte box was maar vraag me niet hoe dat ding heet ;)

Groetjes
John

thuur

De hele ABS controller is vervangen ;D


Gr ;)

Ludo

Citaat van: thuur op 13-03-2010 11:52:47
De hele ABS controller is vervangen ;D


Gr ;)

Ah, de grootste sensor dus.  ;D