Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

Justin-850

arjen850

Blijft idd een mooi gezicht een paar van die rode bij elkaar :D

KIM

arjen850

Citaat van: KIM op 25-05-2011 11:35:13
Ik vind het geen gezicht  :eusa_liar:

Waarom had ik dat nou juist van jou verwacht Kornelis? :angel: :evil:

KIM

Ja en het interieur van de NV-PL is ook veel lelijker   :evil:

arjen850

Citaat van: KIM op 25-05-2011 11:40:26
Ja en het interieur van de NV-PL is ook veel lelijker   :evil:

Kijk, heb er lang werk aan gehad, maar hoogst persoonlijk heb ik ervoor gezorgd dat Kornelis zijn volle verstand terug heeft.... HOEZEEE ;D

arjen850

Maar goed, beetje onder gesneeuwd door de foto's ;) Maar is er iemand die weet of er knie airbags geleverd zijn op de 850 in de USA?

dielie850

Hoi Arjen.
Ziet mooi uit zeg die 2 rooie naast elkaar ;)
Ik ben even onder mn dash gedoken en heb een paar fotos van die gekke dingen gemaakt.
Het zijn volgens mij niet echt airbags maar meer beschermplaten.
de bestuurders kant.

de bijrijderskant.

Groetjes Jeroen ;)

KIM

Nog nooit gezien...

Knee-bags zijn volgens mij pas vanaf 2000 + ontwikkeld.
Het lijken mij ook extra beschermplaten toe; maar waarvoor?

Sbv

extra waarschuwing dat er een airbag boven zit ?

arjen850

Op i net vond ik wat over knee bolsters..

En als je dat op google invoert worden het toch wel knie airbags :eusa_think: Maar ik heb het ook nog nooit gezien

arjen850

arjen850

Next on the 850 you will have to remove the metal knee bolsters. There is a left and a right bolster which are held in by 13mm nuts. You can wait till you remove the dash. It is easier to remove them once the dash is out. We did the left one first because otherwise we could not see how to get the instrument cluster connectors free (above). The bolsters as fitted go on 4 studs (3 with nuts) very tightly. They are also sharp-edged and can cut your fingers badly. We did something which is probably not approved – we enlarged the holes in the bolsters some with a round file so they could go on and off easier if they ever needed to be removed again. They may have been fitted tight for ease of assembly (so they would not fall down from the mounting studs) or the tight fit may be a part of their safety function

???

KIM

Als je de foto bekijkt in de how to, lijken het toch echt wel knee-airbags te zijn...

elianmars

Citaat van: arjen850 op 25-05-2011 20:06:11
http://www.woodjoiner.com/volvo/VolvoEvapReplace.pdf

Klik de how to aan en dan Pagina 13

Dat lijkt me de stekker voor de airbag bovenin het dashboard.