Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: arjen850 op 15-01-2012 23:06:12
De naam wordt: 77

1 iemand weet zowiezo waar de naam vandaan komt, dus die moet stil zijn ;D
En nu ben ik benieuwd hoelang het gaat duren voordat men begrijpt waar de naam vandaan komt ;)

Leeftijd van de meeste bestuurders van zo'n gebakje?  :eusa_shifty:

arjen850

Citaat van: elianmars op 15-01-2012 23:08:08
Citaat van: arjen850 op 15-01-2012 23:06:12
De naam wordt: 77

1 iemand weet zowiezo waar de naam vandaan komt, dus die moet stil zijn ;D
En nu ben ik benieuwd hoelang het gaat duren voordat men begrijpt waar de naam vandaan komt ;)

Leeftijd van de meeste bestuurders van zo'n gebakje?  :eusa_shifty:

;D :eusa_clap:

Edoch: fout :evil:

razorx

Daf 77
-edit- Oorspronkelijk had Daf plannen voor de opvolger van de 66.
Vervolgens werdt Daf overgenomen door Volvo. De rest laat zich raden.

arjen850

razorx

arjen850

Citaat van: razorx op 15-01-2012 23:15:02
Citaat van: arjen850 op 15-01-2012 23:13:06
Citaat van: razorx op 15-01-2012 23:11:33
Daf 77

Zo moeilijk wastie niet ;D
De prijs is voor Yits ;D
Krijg ik nu een nieuwe kunstheup?  ;D

Whoehahaha, je mag op 2e paasdag op rode R meeting komen eventueel met partner, en op mijn kosten mee eten met de bbq, lijkt dat?? ;D

razorx

Ik zal er bij zijn. Maarreh altijd op eigen kosten.
Gezellig!

Daf46

Prima naamkeuze  ;D
neuried pixies, monkey gone to heaven, if man is 5 [3x]
then the devil is 6 [5x]
then god is 7 [3x]
this monkey's gone to heaven

Jaja, als er 2x stond klopte het beter  ;)

arjen850

Citaat van: Daf46 op 16-01-2012 23:06:41
Prima naamkeuze  ;D
neuried pixies, monkey gone to heaven, if man is 5 [3x]
then the devil is 6 [5x]
then god is 7 [3x]
this monkey's gone to heaven

Jaja, als er 2x stond klopte het beter  ;)

;D

arjen850

Vanavond eerste probleem opgelost van de 77, hij schakelde op constante snelheid niet op bij gas liften, eerst een vacuum lekkage verholpen, toen er achter gekomen dat de carburateur van ellende in elkaar hing, dus van 2 maar 1 gemaakt ;) De emvk vervangen, en dan nog het tacho relais gewiiseld met de jongere.
Resultaat: hij schakeld weer keurig op, en valt dus weer terug in toeren :D Al loopt hij nog wel enigzins ballaberd ;D
De jongere heeft vandaag dus zijn laatste adem in kilometers uitgeblazen, vanaf nu is hij enkel en alleen goed voor onderdelen afstaan, totdat hij overbodig is geworden, dan is et ophoepelen ;D

Er zit nog steeds een flinke resonantie tegen het schutboard, en in de uitlaat, das de volgende stap.. Kleppenstellen, nieuwe verdelerkap, rotor, bougie kabels en bougie's, ook een nieuwe benzinepomp en thermostaat wil ik er op. Eerst zal hij goed moeten lopen, en dan wordt de hele remmerij en wiellagers terug naar nieuw gebracht :D
En dan...... en dan........... en dan.............. ;D

Powerpete

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

UserID6342

Het is altijd wel even doorbijten met die ouwe dingen, maar het sleutelt vaak oh zo leuk.  Maar als je er doorheen bijt en het ding netjes klaar hebt, heb je vaak ook iets. Financieel red je het allemaal nooit qua uren enzo, maar dan komt de hobby om de hoek kijken en geeft het je toch heel veel voldoening. Ik heb gistermorgen toen ik ineens de 7 echt nodig had, met plezier het ijs aan de binnenkant van de ruit eraf zitten krabben.  Het tractortje liep meteen mooi rond en met de T-5 stond ik mooi te kijken want gaf geen enkele sjoege.

arjen850

Zoooo... Een poosje niet op het forum geweest, door een enorme berg werkzaamheden. Dan denk je: even mijn blogje opzoeken, gewoon al onderaan pagina 3 ;D Dit forum leeft :eusa_dance:
Naast een aantal grote klussen aan andere auto's, is de eerste echte stap met de 77 ook gemaakt, moet zeggen, het schept voldoening, en ik vermaak me er erg mee ;D

Na een uitgebreide inspectie heb ik een aantal onderdelen nieuw besteld, de brezan was erg blij met mij. A: omdat het veel onderdelen zijn(omzet)  B: zo raken ze ook van de oude meuk af ;D en daarmee was ik dan weer blij, want zo kon er een mooi prijsje gemaakt worden :angel:
Weet eigenlijk niet of er intresse is in het verloop van dit projectje(foto's e.d.) maar dat kan men dan nu aangeven ;D

Vulk

hendrik32