Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Dat achteraf kijken wat een auto daadwerkelijk gekost heeft moet je niet al te vaak doen.  Ik hou van beide auto's excel sheets bij, gewoon omdat ik het leuk vind en voor de 760 dadelijk van pas komt bij het taxeren van de auto.  Het bedrag van beide auto's onder de streep moet je niet naar kijken want je schrikt je eigen iedere keer een rotberoerte.  Let wel, alles word dan bijgehouden van onderhoud en vervanging.  Brandstof, verzekering en wegenbelasting tel ik expres niet mee want die heb je met andere auto's ook.

Het gaat mij puur om onderhoud en reparaties.  Dan ga je in mijn situatie al snel richting een hele dikke erg jonge auto en praat je toch al snel over bedragen met 4 nullen erin. En dan doe ik het meeste allemaal zelf of met hulp van medeforummers.  De ene hand wast de andere, van dat principe.  Wel bijna altijd originele onderdelen, ook al moeten ze uit het klassiekermagazijn komen uit Zweden.  Dat heeft ook zijn prijs natuurlijk.  Maar goed, hobby's mogen geld kosten en bij mij zijn het de auto's nu.  Voordeel is dan wel dat je technisch gezien 2 perfecte auto's er hebt staan die ook echt betrouwbaar zijn.

arjen850

Citaat van: Ton850 op 28-01-2012 00:19:55
Valt tegen he dat je niets kunt doen omdat je gezondheid het even niet toelaat.
Kan zelf ook niet echt stil zitten dus weet wat het is, ben het liefste ergens mee bezig.
Leuk project de 77, maar er gaat wel weer een hoop geld en tijd in zitten.
Ik denk dat als je alles klaar hebt en je jezelf dan de vraag stelt van "had ik hem ook gekocht als deze zou moeten kosten wat deze nu gekost heeft"  je denkt van "tja...."
Leuk dat je het zo doet en mooi bijhoudt in je log.

We gaan morgen de V70 (98) T5 ophalen, misschien dat ik eens bij je langs kan komen zodat je eens kunt kijken of er nog zaken aan deze Volvo te verbeteren zijn?

Het kost altijd meer als dat je begroot, maar tot nu aan toe heb ik er geen spijt van ;D
Je mag rustig eens aan komen met je T5, dan lopen we hem eens na.

arjen850

Zoals gezegd was me de voering van de remmen achter eraf gedukeld, dus die ook maar nieuw besteld, en meteen gemonteerd, meteen een nieuw veren setje erbij, dan heb ik daar de komende tijd geen omkijken meer na.
Als je goed kijkt kun je net boven de ankerplaat, nog net de remslang zien blinken ;D

Na de montage van de voering denk je, hop de trommels erop, maar eerst even het mechanisme terugstellen.. Nooit de trommels erop te krijgen, welja, dan stellen we de handrem terug.. Jaja, maarre, waar zit dat stel mechanisme dan??
Driewerf hoezee voor de buckler lummel(voor het geval er kinderen meelezen) die heeft bedacht het stel mechanisme pal en recht boven de variomatic te plaatsen. wat kun je daar slecht bij, en als je ooit de handremkabels vervangen wilt... Nou Arie, maak dan de tietjes maar nat :eusa_wall:
Awel, gelukkig had ik hem op die plek al mooi dik in de tectyl staan, met gevolg dat de tectyl me tot de oksels zit >:(
Maar goed, na een hoop gemartel, allemaal weer gelukt, trommels erop en handrem weer gesteld..
Toen verder gegaan met het motorische gedeelte, nieuwe thermostaat. Dit omdat ik niet voor verrassingen wil komen te staan, en gelijk het koelsysteem doorgespoeld en opnieuw gevuld..

Daarna de kleppen gesteld(de koper melde dat hij ze juist had gesteld) Maar aangezien ik niet iedereen maar zo vertrouw, toch maar even gesteld, en jawel alle inlaat kleppen met 0,10 te strak... De puiezeiker..
Maar als je dan het blokje ziet, mooi schoon en alles, dan zie je dat het wel de goede kant op gaat..

Dan monteren we even het kleppendeksel, natuurlijk alles in elkaar olie zeikt eruit >:( weer los, alles goed schoon en weer gemonteerd, starten en weer de olie eruit.. Dan denk je echt even....... He verdraaid, het gaat helemaal niet zoals ik wil ;D
Awel, daar is de donor voor, daar het kleppendeksel vanaf, en ook al was er totaal geen verschil te zien tussen de beide deksels, hij is nu dicht. Kost al met al gewoon anderhalf uur extra.
Nog wel even wat cosmetisch gedaan ook, de brede deurstrips gemonteerd,,

Voor:

Na:

Daarna maar eens een proefritje gemaakt, o wat liep hij mooi..... Ja liep..... :eusa_wall: Ineens knalt er een vacuum leiding af, niets aan de hand denk je nog leiding er weerop drukken en gaan... Niet helemaal dus, leiding idd er weer op, maar hij blijft onregelmatig lopen....
Toch eerst even rijden, he was dat nou??.... Dat ding remt als ik op het pedaal trap ;D Veren velen malen beter, alle resonanties weg.. Kijk is alles toch nog niet voor niets geweest ;D
Heb er voor nu even een streep onder gezet, dit omdat ik het zelf ook even zat ben, helemaal omdat ik kan merken dat ik gister nog flink ziek was..

Maandag eerst de opel corsa een beurt geven en schoonmaken, want die heb ik verkocht.. Wil wel dat dat ding vertrouwd de deur uit gaat, mede omdat ik hem on onderhoud hou..

Heb via het 300 forum kontakt gehad met een ervaren iemand in het 300 gebeuren, en hij gaat mij iets meer inwijden in het variomatic gebeuren.. Hij zal de riemen stellen, de schakelstang afstellen, de koppeling met stelplaatjes stellen, en als ik hem zelf nog niet goed aant lopen krijg gaan we dan daar ook mee aan de slag..

Ik zeg fooi toch, wat een story is et weer geworden, moet er zelf om lachen..
Tis tijd voor me hoestdrankje................ Cognac ;D ;D

Eventuele schrijffouten zijn te verwijten aan de forum eigenaar, ik weet zeker dat ik geen enkele fout heb getypt, en dus is er dan iets mis het forum ;D ;D

Sorry Ben :angel:

elianmars

Citaat van: arjen850 op 28-01-2012 19:35:19
Eventuele schrijffouten zijn te verwijten aan de forum eigenaar, ik weet zeker dat ik geen enkele fout heb getypt, en dus is er dan iets mis het forum ;D ;D

Hoe verzin je het weer....  ;D

arjen850

Citaat van: elianmars op 28-01-2012 19:56:22

Et rolt der zo uut ;D

Nu gauw onder de hete plomp, mijn dochter noemde me net een zwarte naar olie stinkende baardaap :eusa_think: Denk dat ik daar even iets aan moet gaan doen ;D ;D

grijzev70tdi

Citaat van: arjen850 op 28-01-2012 20:04:58

Et rolt der zo uut ;D

Nu gauw onder de hete plomp, mijn dochter noemde me net een zwarte naar olie stinkende baardaap :eusa_think: Denk dat ik daar even iets aan moet gaan doen ;D ;D

Zo noemen mijn ouders me ook al vaak  ::) ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Et rolt der zo uut ;D

Ach kerel toch, de waarheid mag toch gezegd worden ;D.  Het is en blijft een leuk project om te volgen Arjen.

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 28-01-2012 20:56:24

Et rolt der zo uut ;D

Ach kerel toch, de waarheid mag toch gezegd worden ;D.  Het is en blijft een leuk project om te volgen Arjen.

Ik hou er niet zo van dat de waarheid zo hard is soms ;)

Even nog over de R(want daar draait dit blog om) er mankeert niets aan :D En rijden op LPI bevalt super, ik kan dat iedereen aan raden..

razorx

Ik lig weer krom als ik dit lees.
Maar wat ben jij mooi bezig met de 77.

Kom je naar de Elandrun en neem je hem dan mee?  :eusa_pray:

UserID6342

Citaat van: arjen850 op 29-01-2012 16:23:08

Et rolt der zo uut ;D

Even nog over de R(want daar draait dit blog om) er mankeert niets aan :D En rijden op LPI bevalt super, ik kan dat iedereen aan raden..
Pas niet grote vriend, rij diesel ;D

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 29-01-2012 21:09:02
Citaat van: arjen850 op 29-01-2012 16:23:08

Et rolt der zo uut ;D

Pas niet grote vriend, rij diesel ;D

Doe olie boot loopt overal op, dus ook op lpg, en anders kookt Jeff er maar wat lekkers mee voor mij ;D

arjen850

Citaat van: razorx op 29-01-2012 17:37:31
Ik lig weer krom als ik dit lees.
Maar wat ben jij mooi bezig met de 77.

Kom je naar de Elandrun en neem je hem dan mee?  :eusa_pray:

nog niet bekend, maar 2e paasdag zal hij de show stelen, in het middelpunt der belangstelling staan, en op iedereen een verpletterende en nooit te vergeten indruk maken.... De 77...

Jack v

Citaat van: arjen850 op 29-01-2012 21:33:14

nog niet bekend, maar 2e paasdag zal hij de show stelen, in het middelpunt der belangstelling staan, en op iedereen een verpletterende en nooit te vergeten indruk maken.... De 77...
tut tut tut we zijn kritisch Arjen ;)
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

arjen850

Citaat van: Jack v op 29-01-2012 21:37:05
Citaat van: arjen850 op 29-01-2012 21:33:14

tut tut tut we zijn kritisch Arjen ;)

Lijstje bekijken voor de rode R meet...check, kijken of jack the Ripper alias de V er ook is... check... Hij is er toch niet.... Praatjes jack???? ;D

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.