Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

ramonmartin

Ja. waar blijven die plaatjes die je geschoten hebt van Wibo in actie. ;D

Was leuk om kennis te maken, jammer dat ik niet zo lang kon blijven, maar dadelijk nog een uurtje en dan is de vloer hier eruit, dan nog ff laminaat leggen en dan heb ik weekend. :eusa_dance: :eusa_wall:

arjen850

Citaat van: ramonmartin op 05-02-2012 11:32:36
Ja. waar blijven die plaatjes die je geschoten hebt van Wibo in actie. ;D

Was leuk om kennis te maken, jammer dat ik niet zo lang kon blijven, maar dadelijk nog een uurtje en dan is de vloer hier eruit, dan nog ff laminaat leggen en dan heb ik weekend. :eusa_dance: :eusa_wall:

Was idd leuk om kennis te maken Ramon, maar oww wat was het bitter koud ;D we hebben het dankzij het koffiezetapparaat overleefd ;D en gelukkig redde Elly mij nog eens door mij vol te proppen met duitse Kebab en heerlijke frieten :eusa_clap: ;D

arjen850

Straks plaatjes, eerst de accu van de R aan de lader, kreng vind het te koud geloof ik :eusa_wall: :eusa_think:

Jack v

Citaat van: Dirk342 op 05-02-2012 08:21:10
Citaat van: arjen850 op 04-02-2012 21:31:27
...... ik heb vandaag een pracht mens leren kennen:)
Een hele dikke + 1.  Hier is gewoon niets aan toe te voegen.  Wieb is een heerlijk figuur om mee samen te werken, om mee te oh-en, gewoon een geweldige vent.
helemaal mee eens zelfs Jo is dol op hem :P
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

arjen850

Citaat van: Jack v op 05-02-2012 11:44:54
Een hele dikke + 1.  Hier is gewoon niets aan toe te voegen.  Wieb is een heerlijk figuur om mee samen te werken, om mee te oh-en, gewoon een geweldige vent.

Hebben het idd nog over jou en Jo gehad ;D

UserID6342

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 05-02-2012 11:56:06
Hahahaha, zal ook eens niet ;D ;D

Bij deze, ALLE mensen die via mij de groeten overbrachten aan Wiebke, krijgen bij deze de groeten ook ALLEMAAL terug ;D

Jack v

Citaat van: arjen850 op 05-02-2012 11:54:59

:eusa_think:

arjen850

Citaat van: Jack v op 05-02-2012 11:59:32
Citaat van: arjen850 op 05-02-2012 11:54:59

:eusa_think:

Don't worry, only good things my man ;D

Jack v

UserID6342

Kom maar eens op met de foto's ipv al dat gelul ;D

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

arjen850

Maar goed, hoe is het gister allemaal ge- en verlopen.. Nou, daar kan ik kort over zijn, Goed ;D
Rond een uur of 7 hier weggeknort, tank vol met peut en opweg naar het Limbo land, ritje van goed 200 km, en dat met die ouwe 77 ;D
Een stuk voorbij Arnhem gaf de buitentemperatuur meter -18 graden aan :o, als ik dan pech had gekregen... Brrr..
Onderweg even gestopt voor een lekker warm bakkie troost, en dacht meteen op de parkeerplaats verstandig te zijn en even de vloeistoffen te checken.. Alles perfect, geen drup lekkage dus de kap weer dicht..... Niet dus, ontgrendelings kabel had besloten bevroren te worden, en ik kreeg de kap niet meer in de vergrendeling :eusa_wall:
Maar gelukkig ga ik nooit onbeslagen ten ijs, en had ik een ratel met inbus doppie mee, en dat was voldoende om het mechanisme te dwingen tot sluiten ;D De heenrijs leverde geweldige plaatjes op:

Koperen ploert zo baf in de snufferd :D

Heerlijk toerend met 100 per uur op weg, jaja zelfs de 77 is(zei het een eenvoudig) uitgerust met een Tomtom :D:

En dan kom je aan bij Wiebke, ik werd meteen ontvangen met een ferme bak koffie(lees de bak koffie was groter als het manneke zelf ;D) en daarna meteen aan het stuk nostalgie begonnen, voor Wibo was het extra leuk, want zijn vader heeft eerder bij Nedcar gewerkt, en derhalve is hij vaak in aanraking geweest met deze hompen ijzer met een stuur ;D

Ik had zelf al wat plekken gevonden om te lassen, maar we hebben meteen het las werk van onze oosterburen gecontroleerd, en dat was toch niet echt de "Deutsche grundlichheid" die we van hun kennen, en dus een plaat verwijderd die eigenlijk alleen maar gekit zat.
En daar dus wel een nieuwe op terug gelast.
De te lassen punten waren een gat in de wielkast links achter, een plaat op de chassis balk(welke de duitsers alleen gekit hadden), de bladveer steun, en 2 ophang puntjes van de remleiding onder de auto, plus wat controle en schoonmaken wvan wat dingen.

Gat in wielkast:

Gat in chassis balk:

Wibo aant lassen, geweldig hoe hij zich met zijn kleine lichaam overal tussen wringt, dit altijd gepaard met een gezellig geklets, en als het niet lukt met iets anders ;D

En dicht gelast:

De blacveersteun koste verreweg het meeste tijd, dat was een onding, en zelfs voor Wieb lastig om erbij te kunnen, gelukkig kon ik door heel hard te trappen hem in de kleine ruimte krijgen, en kon hij zo de boel toch lassen ;D

Voor:

na:

En dan waren er nog de remleiding steuntjes, daarvoor moest de linkerkant van het interieur eruit(wat was ik blij dat ik ook even wat kon doen)
Dit waren de steuntjes(heb ik zo onder de sloper vandaan geslepen), zitten nu weer keurig op hun plek:

Door de dag heen, kwamen Ramonmartin, delie850 en Joost nog even buurten, dat maakte het een mini meeting ;D Leuk dat jullie even kwamen buurten.

Dit was het voor watbetreft de sfeer impressie, daar ik hier zelf niet echt veel aan kon doen, heb ik de hele dag mezelf staan te vernikkelen in de kou, gelukkig door oplettendheid van Wieb heeft hij mij boven even op kleur (limburgs ;D) laten komen.
Ik heb ervan genoten toe te kijken hoe hoe Wieb dat ijzer door zijn vingers laat gaan, en buigt en klopt hoe hij het wil heben. Heb best al wel eens iemand zien lassen aan een auto, maar dit was toch een stap verder..
Wieb bedankt voor alles, en de afspraak voor jou S80 staat :D Elly bedankt voor de goede zorgen en gastvrijheid ;D
De terug weg ging prima, alleen kwam bij bepaalde toerentallen de uitlaat tegen de carroserie, maar gelukkig had ik een ratel, en kon ik de boel net zo krijgen dat dat niet meer gebeurde, want dat maakt echt een takke herrie :eusa_wall:

Ondanks de kou, echt een super dag gehad ;D

arjen850

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo