Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: arjen850 op 09-02-2012 14:52:11
Citaat van: Dirk342 op 09-02-2012 14:25:57
Netjes Arjen en dat voorspoilertje in kleur kijkt echt al vele malen beter en verzorgder.  Een ding snap ik even niet, je hebt die chromen raamlijst zwart gespoten maar op de rest van de deuren zitten toch ook die chromen lijsten of worden die ook zwart ?  Zo is het een beetje een allegaartje lijkt me.

Nee die worden niet zwart, eigenlijk had ik ze het liefst mooi chrome gehad(zijn er ook nog wel ergens) maar dan hadden de ruiten eruit gemoeten, anders kun je die lijsten niet plaatsen.
Aan de zijkant zijn ze hard chrome, en dus blijven ze netjes. Het stoort me nog niet echt, maar op de sloper zitten de zwarte zijkanten nog op, dus ik kan me zo bedenken ;D

Maar ze waren zo lelijk geworden dat ik er dus wel iets mee moest. Ze zijn van kusstof en dar verweerd na jaren..
Huh, dat is toch gewoon een pees die in het rubber zit of zitten deze voorruitjes ook al gelijmd ?  Is mij even onbekend eigenlijk bij dit type.

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 09-02-2012 15:23:33
Citaat van: arjen850 op 09-02-2012 14:52:11
Citaat van: Dirk342 op 09-02-2012 14:25:57
Netjes Arjen en dat voorspoilertje in kleur kijkt echt al vele malen beter en verzorgder.  Een ding snap ik even niet, je hebt die chromen raamlijst zwart gespoten maar op de rest van de deuren zitten toch ook die chromen lijsten of worden die ook zwart ?  Zo is het een beetje een allegaartje lijkt me.

Nee die worden niet zwart, eigenlijk had ik ze het liefst mooi chrome gehad(zijn er ook nog wel ergens) maar dan hadden de ruiten eruit gemoeten, anders kun je die lijsten niet plaatsen.
Aan de zijkant zijn ze hard chrome, en dus blijven ze netjes. Het stoort me nog niet echt, maar op de sloper zitten de zwarte zijkanten nog op, dus ik kan me zo bedenken ;D

Maar ze waren zo lelijk geworden dat ik er dus wel iets mee moest. Ze zijn van kusstof en dar verweerd na jaren..
Huh, dat is toch gewoon een pees die in het rubber zit of zitten deze voorruitjes ook al gelijmd ?  Is mij even onbekend eigenlijk bij dit type.

Nee hoor, deze ramen zijn niet geplakt. De sierlijsten zitten gewoon in het rubber, maar met een soort haakje zitten ze nog achter het raam gehaakt, daardoor kun je ze dus niet even demonteren..

UserID6342

Snap 'm even niet (ja, snap dat haakje wel)... dus als ik het goed begrijp (tijdens een ruit vervangen) hang je het raam met die lijstjes al in het rubber en trekt 'm dan pas in de sponning van de voorruit ? Want anders zou dat dan weer niet kunnen lijkt me. F*ck, nu wil ik ook weten hoe het zit ;D

EDIT: even in Vadis gekeken en dat blijkt dus een pees te zijn op de foto's, uit 2 delen bestaand. Ik weet niet of er nog iemand hier op het forum een pezentrekker heeft (ik niet meer in ieder geval) maar dan kun je die lijstjes zo vervangen voor nette.  Je hebt nu een mooi adresje voor de onderdeeltjes ;D

)()()sT

Citaat van: Duell op 09-02-2012 15:12:28
Veel gemengde gevoelens hierzo omtrend de 340.

- De eerste auto waar ik zelf in heb gereden. (mijn vader z'n auto)
- Qua design vindt ik hem gewoon lelijk
- Wat ziet deze er fantastisch uit, op de foto's.
- Toch wel mooi....  ergens  ;)

Maar je pakt het weer grondig aan.  :eusa_clap:

:D

Ik vond ze in de tijd altijd van voren wel Volvo-achtig, maar die achterkant zo foei-lelijk ;D
De nieuwere achterlichten waren al een verbetering.

Mooi werk Ar!!

razorx

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 09-02-2012 15:40:21
Snap 'm even niet (ja, snap dat haakje wel)... dus als ik het goed begrijp (tijdens een ruit vervangen) hang je het raam met die lijstjes al in het rubber en trekt 'm dan pas in de sponning van de voorruit ? Want anders zou dat dan weer niet kunnen lijkt me. F*ck, nu wil ik ook weten hoe het zit ;D

EDIT: even in Vadis gekeken en dat blijkt dus een pees te zijn op de foto's, uit 2 delen bestaand. Ik weet niet of er nog iemand hier op het forum een pezentrekker heeft (ik niet meer in ieder geval) maar dan kun je die lijstjes zo vervangen voor nette.  Je hebt nu een mooi adresje voor de onderdeeltjes ;D

Er zitten kleine verschillen in de sierlijsten, maar idd met je eerste stelling heb je gelijk.  Eerst rubber om het raam, dan de sierlijst in het rubber haken en dan met het "touwtje" het raam erin trekken ;)

Robster480

Zooooo die ziet er lekker uit Arjen! Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht als jij een auto een polijst en poetsbeurt geeft :)
Heerlijk kleurtje ook zo op de foto's! Ben benieuwd hoe ie er in het echie uit ziet!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

KIM

Citaat van: Dirk342 op 09-02-2012 15:40:21
Ik weet niet of er nog iemand hier op het forum een pezentrekker heeft (ik niet meer in ieder geval) maar dan kun je die lijstjes zo vervangen voor nette.  Je hebt nu een mooi adresje voor de onderdeeltjes ;D

Ik moet eens even in de spulletjes van schoonpa graven. Ik heb zat pezen getrokken in het verleden. Schoonpa had volgens mij een pezentrekker.

arjen850

Er wordt hier helemaal niets getrokken, enne ook geen pezen ;D Nog even een stuur kogel en fusee kogel erop, remleiding schuren, en de bodem plaat er nog op, en dan is ik er klaar mee..

De R staat verdorie al 2 weken buiten, en is hopeloos vies >:(

arjen850

Nog een paar poets plaatjes, en dan is het mooi geweest, en gaan we weer over tot de orde van de dag ;D

Voor zijn bijna 28 jaar, ist nog een strak dingetje geworden, er zitten hier en daar best wat schoonheids foutjes, maar dan had ik hem helemaal uit elkaar moeten halen, en dat gaan we dus mooi niet doen he ;D
Al met al is ik te vreden, en das de bedoeling 8)

elianmars

Ik blijf het niks vinden, maar vind het wel geweldig om 'm er zo bij te zien staan. 28 jaar oud........  :eusa_clap: :eusa_clap:

arjen850

Citaat van: elianmars op 09-02-2012 22:12:29
Ik blijf het niks vinden, maar vind het wel geweldig om 'm er zo bij te zien staan. 28 jaar oud........  :eusa_clap: :eusa_clap:

Dat zeiden we in het begin toch ook Marcel? Het is niks, en het zal niks worden, maar ik vind het leuk ;D

razorx

Van mij mag hij zo in de showroom.
Ik heb wel eens een paar keer in zo'n wagen gereden, is zeker geen straf.

CarolineB

Citaat van: arjen850 op 09-02-2012 22:22:40
Citaat van: elianmars op 09-02-2012 22:12:29
Dat zeiden we in het begin toch ook Marcel? Het is niks, en het zal niks worden, maar ik vind het leuk ;D
Inderdaad gaaf om een auto van die leeftijd er nog zo mooi bij te zien staan.
Maar ik denk bij deze auto meteen aan een kennisje van ons wat daar in kan rijden: zo'n truttig typje dat amper kan autorijden.  ;)

Maar, veel plezier met je auto!

peteRRR

Zo,n auto doet me denken aan de vriendin van m,n vader,het was een Volvo 340 hatchback,oh oh oh wat waren ze er trots op.

Maar zodra je eenmaal in stapte was je je leven niet meer zeker. ;D

Echt werkelijk waar je kon beter voor de auto blijven lopen en alle lantaarnpalen,hekjes,paaltjes,vangrail zen,etc uit de grond trekken
want ze reed ze er uit,....ze kon echt niet sturen die vrouw.

Dus ik heb niet zulke fijne gedachten bij de 340. ;D

Maar top hoe die er bij staat. :eusa_clap:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla