Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: ulkeman op 03-05-2012 22:24:22
idd zoals the demon zei,
kan dus gewoon overkoken.

Ga het gewoon even bekijken Stephan, zoveel werk is het niet, en voorkomen is beter dan genezen ;D

UserID6342

Mooie verhalen weer maatje ;D En mooi dat het zo is opgelost met een setje nieuwe kabels ;D ;D.  Nu voortaan niet meer eigenwijs zijn hè, dat doe ik dan wel voor ons 2-en :evil: ;D ;D

Leuk al die extra accesoires voor de R  :eusa_clap:

KIM

Citaat van: arjen850 op 03-05-2012 17:49:20
Vertel, wat kan ik volgens jou aan mijn to-do list toevoegen? (die groeit trouwens gestaag)
Maarre, de accu polen blijven gewoon koud, dus operatie geslaagd, op naar het volgende..
En het volgende ligt nu nog bij Teddy81, maar zal ik straks gaan halen :D Eindelijk krijg ik dan mijn lang gewenste accesoire ;D :eusa_shhh:

En dan volgende week zaterdag zullen dan toch de klepsteel rubbers aan de beurt zijn. Tis duidelijk, de R snoept nog steeds uit mijn beurs ;)

Ik doelde eigenlijk op mijn eigen to-do lijstje. Die kabels komen me iets te vaak voor hier op het forum.
Voor jou dan misschien de radiator omdat ik die ook wel heel vaak voorbij zie komen (of let ik er nu op?).

Enneh die R snoept niet uit de beurs; die vreet gewoon hoor. Ik heb dit jaar al zo'n 800 Euro op conto van de R bijgeschreven.

Maar, oh wat rijdt 'ie toch lekker  :eusa_dance: Maar gauw eens een flink stukkie sturen  :eusa_whistle:

Taranis

Citaat van: KIM op 04-05-2012 09:11:28
Ik heb dit jaar al zo'n 800 Euro op conto van de R bijgeschreven.

Als het daarbij bleef had ik er niet zo'n probleem mee denk ik :eusa_shifty:

Vanmiddag weer even voor 400 euro onderdelen ophalen :eusa_whistle:

On-topic: een elektrisch verstelbare bijrijdersstoel is zooooo zinloos, maar o zo leuk om te hebben ;D
Accuplaat-tip is wel een goede, mijn 850 roestte daar ook.

)()()sT

Dit jaar nog niet zoveel, vorig jaar een duizendje of 4,5 ::)

;D

Met liefde zullen we maar zeggen :D

KIM

Vorig jaar was het bij mij zo'n 6000 Joost
Ronald: bij 800 gaat het niet blijven gok ik...

En ach, inderdaad met liefde  :laugh:

UserID6342

Ik hou weer eens wijselijk me bek dicht.... ;D

arjen850

Citaat van: KIM op 04-05-2012 09:44:36
Vorig jaar was het bij mij zo'n 6000 Joost
Ronald: bij 800 gaat het niet blijven gok ik...

En ach, inderdaad met liefde  :laugh:

Ik wou dat het bij die 6000 gebleven was bij mij :eusa_whistle: Maar goed, daar ben ik zelf bij geweest ;D

razorx

Citaat van: arjen850 op 02-05-2012 23:22:40
Maar wat nog veel interresanter is, is dat het gas veel minder blijft "hangen" tijdens het overschakelen :eusa_dance: Weg is het niet, maar tis met 70% verminderd, en dat verbaast mij, maar verheugt mij ook ;D
Het motormanagement gebruikt de accuspanning ook als parameter.
Zal wel een reden voor zijn.

KIM

Volgens mij wordt dat gebruikt voor stationair toerental. Accuspanning kan een indicatie zijn voor dynamobelasting en dus motorbelasting.
Eventueel voor inspuitcorrectie, maar ik betwijfel of een lagere accuspanning de openingstijd negatief zal beinvloeden.

Alle belangrijke sensoren worden door de ECU mbv een gestabiliseerde 5V spanning gevoed.

razorx

Citaat van: KIM op 04-05-2012 21:19:03
Volgens mij wordt dat gebruikt voor stationair toerental.
..
Puur fantaserend kan ik me voorstellen dat bij een te lage boordspanning, wat normaal alleen bij stationnair kan voorkomen, de onsteking niet goed is.
Wellicht (speculatie) dat de timing dan wat aangepast wordt.

Robster480

Lekker bezig maatje! Binnenkort de hele auto aan de binnenkant van alcantytara dus? :D
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

antraciet

KIM

Citaat van: razorx op 04-05-2012 21:30:13
Citaat van: KIM op 04-05-2012 21:19:03
Volgens mij wordt dat gebruikt voor stationair toerental.
..
Puur fantaserend kan ik me voorstellen dat bij een te lage boordspanning, wat normaal alleen bij stationnair kan voorkomen, de onsteking niet goed is.
Wellicht (speculatie) dat de timing dan wat aangepast wordt.
Voor bepaling van de juiste timing is er altijd nog de pingelsensor(en)

arjen850

Citaat van: Robster480 op 04-05-2012 22:02:08
Lekker bezig maatje! Binnenkort de hele auto aan de binnenkant van alcantytara dus? :D

Jep, kom je helpen? ;D