Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: pwassink op 11-05-2012 23:24:12
Mooi is die zeker,  

Ik vraag me alleen terdege en louter mechanisch af of die "strip" enige weerstand geeft bij samendrukken..  :eusa_think: :eusa_think:

De veerpootbrug voor het samendrukken, zit bij deze type's al aan de onderzijde van de auto ;)
Das overigens een ingenieus systeem.

pwassink

Citaat van: arjen850 op 11-05-2012 23:27:45
Mooi is die zeker,  

Ik vraag me alleen terdege en louter mechanisch af of die "strip" enige weerstand geeft bij samendrukken..  :eusa_think: :eusa_think:

De veerpootbrug voor het samendrukken, zit bij deze type's al aan de onderzijde van de auto ;)

Ongeacht wat daaronder zit zal een veerpoot en t plaatwerk eromheen bij een fors genomen bocht de zijwaartse kracht
van het buitenste wiel naar binnen willen drukken, das kracht maal arm = lengte veerpoot, kan dan best een hoop zijn.
(dit afhankelijk van de hoogte  & wijze waarop t fuseestuk gelagerd zit aan de draagarm uiteraard

Het is werkelijk een prachtig gestyleerd en gefabriceerd ding, maar constructief gezien heeft een "strip" met name op buig maar
vooral ook drukbelasting vrij weinig te vertellen, vandaar mijn twijfels ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

arjen850

Citaat van: pwassink op 11-05-2012 23:32:11
Citaat van: arjen850 op 11-05-2012 23:27:45
Mooi is die zeker,  

Ongeacht wat daaronder zit zal een veerpoot en t plaatwerk eromheen bij een fors genomen bocht de zijwaartse kracht
van het buitenste wiel naar binnen willen drukken, das kracht maal arm = lengte veerpoot, kan dan best een hoop zijn.
(dit afhankelijk van de hoogte  & wijze waarop t fuseestuk gelagerd zit aan de draagarm uiteraard

Het is werkelijk een prachtig gestyleerd en gefabriceerd ding, maar constructief gezien heeft een "strip" met name op buig maar
Denk dat hij sterker als degene in mijn R hoor ;) En ik denk dat Volvo dat toch wel heeft overdacht bij het ontwerpen van deze VPB :eusa_think:

ulkeman

succes morgen met de klepsteelrubbers.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

elmarconi

Citaat van: pwassink op 11-05-2012 23:32:11

Iets met 1/12bh³ toch?  ;D
--
Autogas Inside . . .

razorx

Mooi is die zeker,  

Ik twijfel ook.
Een buis is heel sterk bij krachten in iedere richting met minimaal materiaal gebruik.
Dus een strip die juist in de foute richting plat is. Mmh.
Aan de andere kant, je weet niet hoe mooi die legering is.

Niet als miereneukerij, maar ik denk dat het beter kan.
Oh my god wat ben ik weer eigenwijs. ;)

arjen850

Citaat van: razorx op 12-05-2012 01:06:04
Mooi is die zeker,  

Ik twijfel ook.
Een buis is heel sterk bij krachten in iedere richting met minimaal materiaal gebruik.
Dus een strip die juist in de foute richting plat is. Mmh.
Aan de andere kant, je weet niet hoe mooi die legering is.

Niet als miereneukerij, maar ik denk dat het beter kan.
Oh my god wat ben ik weer eigenwijs. ;)

Vies wies is ook wies ;D

UserID6342

Whoehahhaha.  De strip staat super maatje, dat even voorop  :eusa_clap: :eusa_clap:.

Het zal echt wel iets schelen, maar het stripje zelf is vrij zwak te noemen.  Stond gisteren een zeer jonge V50 met zo'n nieuw type VPB in de werkplaats en die strip moest er eventjes af voor vervanging veerpootlagers en je drukte die platte strip zo plat bij wijze van.

Me eigen tevens zitten verbazen hoe knullig dat pedestrian systeem is opgehangen bij een nieuwe XC60, dat moet storingen op gaan leveren kan niet anders.

arjen850

Ja ja, en zo word ik dus door mijn Volvo broeders afgevallen:'(:D allrmaal geleend;)

arjen850

UserID6342

Ludo

Citaat van: arjen850 op 12-05-2012 12:17:05
ha, leuk dat je er even was Ludo:)

Ja was ook leuk even kennis te maken.  :D
Je hebt een zeer mooie R Arjen, daar mag je best trots op zijn.  :eusa_clap:

)()()sT

Helaas geen vlaai vandaag. Moest zelf nog wat klooien naast het gebruikelijke boodschappengedoe etc. ;)

Hopelijk is alles gelukt!

Sbv

En al klaar ? We hebben Maikel begin van de middag maar weer die kant op gestuurd vanuit Waddinxveen om te kijken of alles goed gegaan is

arjen850

we gaan nu met de opbouw beginnen, rubbers vervangen. oude rubbers kunnen klep pvc genoemd worden:)