Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Geen idee eigenlijk, om misschien ooit te monteren binnen 20 jaar ofzo. ;D

arjen850

Citaat van: Vulk op 31-08-2012 20:02:56
Meer info van het lederen interieur graag! Verwarming aanwezig?
Hoe zijn de andere beige interieurdelen? Deurpanelen, dashboard, koffer, ...?

Meer info over het leder :eusa_think: geen verwarming, deurkaarten zijn alle 4 in nette staat, een paar heel kleine plekjes die je bijna niet ziet. Hele mooie bij het leer passende inzet stukken in de portieren. (die worden bij het lederen interieur bij geleverd overigens)
A-B-C style zijn allemaal heel en netjes, al kan eens schoonmaken natuurlijk geen kwaad ;) In de koffer zijn de delen ook heel.
Op de rugleuning van de achterbank zit om het slotje een plastic kapje, daar zit een barstje in..

Ow ja, zit een keurig 2 kleurig dash in, met welhaast een perfect grijs bovendek, en een licht beige dash (zonder hout)

Vulk

Hmz, spijtig dat ze niet verwarmd (en elektrisch verstelbaar) zijn.
Ik zag er wel wat in om op het rek te leggen en volledig te laten restaureren in de toekomst.
Gevoelsmatig is volleder langer mooi te houden dan het Alcantara + ik vind beige interieurs heel mooi ;D

arjen850

Toen we gister de 2e 412 gingen halen vernamen we beide bijna tegelijk een lichte trilling in mijn R, we keken elkaar aan en dachten hetzelfde, eens naar de kant van de weg. Gelukkig kwam er juist een benzine pomp. Auto stil, en kijken en voelen, maar niets te vinden. Gelukkig had ik een heel arsenaal aan gereedschap bij me... Niet dus... Zelfs geen wielsleutel :-[ Al twijfelend aan ons zelf toch maar weer een stukje rijden, en het was weg..
Dan na een km of 10 vergeet je het wel weer, in de file zeg ik tegen Dirk, tis net oftie wat zwaar loopt, maar ach dat kon ook wel, want we gingen iets omhoog.. Afijn we mochten weer harder, en dan begint die vermalijde R gewoon te schommelen, rem links voor zo vast als een huis. Daar sta je dan, ruim voorbij Amersfoort, met een afspraak die op je staat te wachten.. Wat doe je dan..
Het was 500 meter naar de eerste parkeerplaats, ik zeg: tis nu roch al kapot, ik rij door naar de parkeerplaats en bel dan de anwb maar. Maar ineens, knap dar sprong de boel los.. Even nadenken en afwegen toch maar doorgereden, en de hele weg geen enkel probleem meer gehad (terug ook niet) vandaag mee naar het werk en terug, ook geen probleem. Zou het bijna laten zitten, maar vanavond de boel toch maar eens los, en jawel een klauw van net anderhalf jaar oud zo vast als een huis, kreeg hem met een moordenaar niet terug :o
Klauw van een slopert derop en de R remt weer.

Toch de oude (nieuwe) klauw uitelkaar halen, om de plunjer eruit te krijgen most ik er een halve minuut 11 bar op zetten, toen was het een doffe plop en daar wastie, gewoon roest op de plunjer :o En nee, geen vocht in de remolie, die is namelijk nieuw..

Dus nieuwe meuk is ook gewoon ouwe meuk >:(

Vandaag wel de bakkeering, aandrijfas rubber, en de 2 onderste motorsteunen binnen gekregen, weer wat eurie's lichter dus.. Ding blijft geld op zuipen zo ;D

arjen850

Citaat van: Vulk op 31-08-2012 22:05:07
Hmz, spijtig dat ze niet verwarmd (en elektrisch verstelbaar) zijn.
Ik zag er wel wat in om op het rek te leggen en volledig te laten restaureren in de toekomst.
Gevoelsmatig is volleder langer mooi te houden dan het Alcantara + ik vind beige interieurs heel mooi ;D

heb je eens een heel mooi lederen interieur, waarvan de bestuurders stoel in perfecte staat is (en dat is pas zeldzaam) is het weer niet goed :eusa_wall: ;D

pwberg

Citaat van: arjen850 op 31-08-2012 22:13:03
heb je eens een heel mooi lederen interieur, waarvan de bestuurders stoel in perfecte staat is (en dat is pas zeldzaam) is het weer niet goed :eusa_wall: ;D

Pfff, als de buik van Bruintje toch eens wat dikker was.....  :eusa_wall: :eusa_wall:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Sbv

Citaat van: pwberg op 31-08-2012 22:46:05

Pfff, als de buik van Bruintje toch eens wat dikker was.....  :eusa_wall: :eusa_wall:
Dan verkoop je de caravan toch, hier hebben jullie je nog niet aan kunnen hechten  ;D

arjen850

Citaat van: Sbv op 01-09-2012 02:05:15

Dan verkoop je de caravan toch, hier hebben jullie je nog niet aan kunnen hechten  ;D

Voor zo vroeg in de ochtend was jij nog aardig bijdehand Sander ;D

Sbv

Tja...Het is wel zo. Liever een mooi interieur in de auto dan een kippen(of eender welk ander merk)hok achter de auto ;D

BBS

Citaat van: Sbv op 01-09-2012 10:08:01
Tja...Het is wel zo. Liever een mooi licht interieur met lichte houtinleg in de auto en een kippen(of eender welk ander merk)hok achter de auto

Zo klopt 'ie weer ;D ;D

Volvoloos....

Sbv

Citaat van: BBS op 03-09-2012 21:07:03
Tja...Het is wel zo. Liever een mooi licht interieur met lichte houtinleg in de auto en een kippen(of eender welk ander merk)hok achter de auto

Zo klopt 'ie weer ;D ;D

Jij moet nog een hoop leren  ;)  ;D

BBS

Citaat van: Sbv op 03-09-2012 21:13:18
Citaat van: BBS op 03-09-2012 21:07:03

Zo klopt 'ie weer ;D ;D

Jij moet nog een hoop leren  ;)  ;D
:eusa_snooty: Ik weet heel goed wat mooi is ;D ;D
Volvoloos....

pwberg

Citaat van: arjen850 op 01-09-2012 08:55:59
Citaat van: Sbv op 01-09-2012 02:05:15

Voor zo vroeg in de ochtend was jij nog aardig bijdehand Sander ;D

Tja...Het is wel zo. Liever een mooi interieur in de auto dan een kippen(of eender welk ander merk)hok achter de auto ;D

Laten we het erop houden dat de mening hierover verdeeld is en dat de prioriteiten ook verschillend liggen... :eusa_dance:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Robster480

Citaat van: Robster480 op 29-08-2012 11:58:57
Citaat van: Dirk342 op 29-08-2012 11:36:00
Het is zaterdag de 8e hè, even voor de duidelijkheid....

Haha, goed dat je het zegt! Anders had ik daar komende zaterdag al gestaan ;D

Kak, zaterdag de 8e zit ik in Gent.... Nijmegen gaat dus niet lukken :(
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

arjen850

En zo is er weer een klus afgerond. Stond gister al mooi op tijd in Nijmegen, alwaar Dirkmans en ik samen de motorsteunen zouden gaan vervangen, tezamen met de aandrijfas keering aan de linkerzijde, en de ashoes.. Al met al gezien ging het eigenlijk prima, ware het niet dat die 47 jarige nog zo taai is, dat het nog altijd niet meevalt hem onder de R te trappen ;)
Na goed anderhalf uurtje hadden we de steunen eronderuit, en wat kan die Turbo toch heerlijk in de weg zitten >:(

Op de rijtraining hadden we (Taranis en ik) al goed gemerkt dat de steunen slecht waren, achteraf gezien heeft de voorste steun daar ook de doodsklap gekregen :o

De voorste steun kwam er dus in 2 delen uit..
Na een hoop gerommel, gelach en gescheld over hoe fijne constructie het toch is, zijn de nieuwe steunen gelaatst, en dat was dus klaar. Gauw nog even de aandrijfas keering plaatsen en hoppa klaar...... Niet dus.... :( Gaatje in de keering, tang erop en hopla de keering eruit, even bij de nieuwe houden, verhip ze zijn niet hetzelfde >:( Na check en gevraagde dubbel check heb ik toch de verkeerde keering meegekregen bij de dealer, ik had er 1 van een automaat, en daar sta je dan..

Rutten gebeld, die gekeken( Zaterdag middag om kwart voor 2) de grote baas speciaal voor Dirk even gekeken, en ja hij had er nog 1 in Venlo liggen, niet nadenken, samen in de T-5 van Dirk naar Venlo geknald en de juiste keering opgehaald. Daarbij hebben we het gepresteerd om binnen het uur Nijmegen-Venlo en vice versa te doen :o ;D

Juiste keering in de bak geplaatst, nog even de ashoes vervangen........ Zegering sprijden en pok tik op de homokineet, hmm nog eens dan, hmm nog maar eens een hengst, wel alle..... dat ding zit muurvast >:( Nog maar eens een tik op zijn harses, en ja hoor daar had ik de stukjes homokineet in de vingers, as naar de filistijnen >:( Gelukkig hebben Dirk en ik een voorraadje waar we uit kunnen putten, en hadden we nog gewoon een passende as liggen, en dit met goede hoezen :eusa_dance:

Dus uiteindelijk alles goed gekomen, en een heerlijk rijdende R mee terug genomen, en Dirkie was op tijd voor dat zeevoer ;D

Dirk bedankt voor wederom de dosis gezelligheid en hulp, tis een genot zo samen te sleutelen en te nuilen ;)

Alle lof voor Volvo Rutten, die op zaterdagmiddag alles doet om zijn klanten te kunnen helpen :eusa_clap: