Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Tig man om een blok heen rennen is niet handig denk ik, maar hulp is geen probleem. Kan ik nog even voor de standkachel kijken.

arjen850

Citaat van: Sbv op 22-11-2012 23:24:40
Tig man om een blok heen rennen is niet handig denk ik, maar hulp is geen probleem. Kan ik nog even voor de standkachel kijken.

Weet ik ook wel Sander ;)

UserID6342

En ook weer thuis, was weer gezellig maatje en we hebben 'm weer een mooie klap kunnen geven vanavond.

arjen850

En weer een gezellig fröbbel avondje achter de rug.. Hoop gedaan, maar weinig van te zien. Ik had 2 barstjes in het glas van de klokkenwinkel, dat heb ik vervangen door 1 van een sloper.. Wel mijn eigen tellers gebruikt.. Meteen alle lampjes vernieuwd zodat ik daar voorlopig ook vanaf ben.
Ook hebben we de lampjes van de airco bedieningsunit meteen vervangen, ook een leuk gepriegel ;)

Dirk is de radio, stuurkolom, e.d. aan het afbouwen gegaan:

In de tunnelbak moest het gat worden vergroot waar de pook zit, en ook moest er een gat komen voor de schakelaar voor sport\eco.
We hebben al geprobeerd om een nieuw inleg stuk (licht berken) te krijgen bij de dealer. speciaal voor een automaat. Zit namelijk in de tunnelbak geschroefd en is dus demontabel..
Maar dit valt niet mee, en hoogst waarschijnlijk niet eens leverbaar.

Dus ben ik vol geduld aan het werk gegaan en heb de gaten vergroot, bij de pook ging dat perfect en is keurig geworden, bij de schakelaar minder..
IK ben dus vanaf nu erg naarstig opzoek naar een licht berken inlegstuk tbv van een automaat..
Voor nu zit het wel, en is het nog niet vreselijk, maar tis niet naar mijn zin..

Ook hebben we de kabelboom weer terug geplaast in de tunnelbak, op de juiste manier:

En nog even voor de kenners onder ons, dit blok zit standaard in een automaat gemonteerd(bij een handbak zit er niets), door dit blok is het vakje onder de armsteun ook kleiner als bij een handbak (moesten we dus ook aanpassen) We hebben het gemonteerd, omdat het er origineel ook op zit, maar wat is het, en waar dient het voor?

grijzev70tdi

Hoort de schakelaar van de automaat niet aan de andere kant te zitten?  :eusa_think:

Edit: foto toegevoegt
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

arjen850

Citaat van: grijzev70tdi op 23-11-2012 22:33:20
Hoort de schakelaar van de automaat niet aan de andere kant te zitten?  :eusa_think:

http://i1107.photobucket.com/albums/h394/Jasper_Greutink/of05_0008294337.jpg

Edit: foto toegevoegt

Ja klopt hoor, maar op de plek waar hij nu zit was aan de binnenzijde de mogenlijkheid voor een schakelaar, links dus niet. dan was het helemaal niet mogelijk geweest om de schakelaar fatsoenlijk in te zagen..

grijzev70tdi

Aaah op die fiets. Leek me al niks voor jullie om hem per ongeluk aan de verkeerde kant te maken
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Ik heb ook nooit begrepen waar dat loodzware blok goed voor is. Als je 't weglaat, ga je een treetje lager in de wegenbelasting  ;D

)()()sT

Dan heb ik dus een te zware handbak nu ::)

;D

maruska

er zit als het goed is wel een uitsparing aan de linkerkant ook... heb een donkerbruine t5r console staan, en daar kun je beide zien zitten. wel is het bij mij zo dat het wat weggefrommeld zit...( lees er zit extra demp spul voor). zal even in het wiring diagram kijken wat die doos is.. heb je geen nummer opgeschreven ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

UserID6342

Zit/zat geen uitsparing links Mark, anders hadden we 'm daar wel gemaakt.  Er zit, blijkbaar, in de platen voor de versnellingsbakken vreselijk veel verschillen blijkt.  En met verschillen bedoel ik de voorgestanste mogelijkheden voor extra schakelaars, die van mij heeft er bijvoorbeeld 4 zitten (en heb ze ook alle 4 in gebruik), die van Arjen had er 3 en hebben we degene aan de rechtse kant gebruikt voor de bakschakelaar (waar bij mij de lock-switch zit)

Zo heb ik ze ook al gezien met alleen 2 voorgestanste gaten (stoelverwarming) en verder helemaal niets.  Is dus ook volstrekte willekeur van Volvo geweest.

Of, bedenk ik me ineens....  de plaat van Arjen moet van een rechtse / Engelse 850 afkomstig zijn (want dan zit de schakelaar wel aan de juiste kan, meen ik)

Robster480

Het begint weer op een auto te lijken! ;D

Netjes hoor, keep up the good work!!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

thuur

Citaat van: Sbv op 23-11-2012 22:36:47
Is het geen trillingsdemper ofzo ?

U gaat door voor de met alcantara bekleedde koelkast.

Gr :D

Vulk

Citaat van: thuur op 24-11-2012 02:52:45
Citaat van: Sbv op 23-11-2012 22:36:47
Is het geen trillingsdemper ofzo ?

U gaat door voor de met alcantara bekleedde koelkast.

Gr :D

Ik heb er ook zo'n blok inzitten geloof ik! Weer een rammeltje minder!