Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: arjen850 op 06-08-2013 07:31:58
Citaat van: )()()sT op 06-08-2013 06:55:30
Is de complete set nog te krijgen?
Tenminste iemand die de economie draaiende houdt! :D 8)

Voor de 850R is een set niet meer leverbaar, wel voor de "gewone" onderstellen.. Voor de R is het ook een mooi beetje duurder;)

Is de set voor een x70 anders dan? Want daar is ie voor de R-onderstellen nog wel gewoon leverbaar...

)()()sT

Ow?

Ik wil er (volgend jaar?) ook wel aan, een vracht Pampers heeft dit jaar prio ;D

arjen850

Citaat van: Taranis op 06-08-2013 09:02:27
Citaat van: arjen850 op 06-08-2013 07:31:58
Citaat van: )()()sT op 06-08-2013 06:55:30
Is de complete set nog te krijgen?
Tenminste iemand die de economie draaiende houdt! :D 8)

Voor de 850R is een set niet meer leverbaar, wel voor de "gewone" onderstellen.. Voor de R is het ook een mooi beetje duurder;)

Is de set voor een x70 anders dan? Want daar is ie voor de R-onderstellen nog wel gewoon leverbaar...

Veren zijn anders, niveamats zijn volgens mij gelijk aan die van de 850R.

KIM

Sander kon ze toch ook al niet meer krijgen?

Sbv

Nee, als set enkel de gewone(zwarte) en niet de verlaagde(blauwe)
Ik kreeg door dat van een V70R fwd dezelfde set gebruikt kon worden.
Ik heb vrij recent een set normale nivomats gekocht en verlagingsbussen erop gezet en nu staat het weer mooi op hoogte

KIM

Maar Arjen, ik zie zwarte dempers. Zijn dit wel de verlaagde varianten dan?

En V70R FWD set is passend? Hmmm, misschien dan toch maar eens in de buidel. Mijne zakken dan wel niet in, maar ik zet wel vraagtekens bij deze controlemethode.

innocenti

De verlaagde nivomats zijn after market ook in het zwart geleverd. Ik heb ook mijn blauwe vervangen door zwarte en waren dezelfde hoogte.

KIM

Verlaagde nivomats aftermarket?
Ik ben op zoek geweest naar de verlaagde voordempers in aftermarket, maar die worden echt alleen door Volvo geleverd. Ik heb hier verscheidene verhalen gelezen dat hetzelfde verhaal geldt voor de achterzijde.

Nivomat is een gepatenteerd dempersysteem dat alleen door Sachs (ZF) wordt gemaakt.

....Of bedoelde je de onderdelenverkoop als zijnde aftermarket?

innocenti

Citaat van: KIM op 06-08-2013 20:16:46
Ik ben op zoek geweest naar de verlaagde voordempers in aftermarket, maar die worden echt alleen door Volvo geleverd. Ik heb hier verscheidene verhalen gelezen dat hetzelfde verhaal geldt voor de achterzijde.

Nivomat is een gepatenteerd dempersysteem dat alleen door Sachs (ZF) wordt gemaakt.

Ik bedoel idd onderdelenverkoop. Excuses voor de spraakverwarring.

arjen850

Citaat van: KIM op 06-08-2013 18:31:50
Maar Arjen, ik zie zwarte dempers. Zijn dit wel de verlaagde varianten dan?

En V70R FWD set is passend? Hmmm, misschien dan toch maar eens in de buidel. Mijne zakken dan wel niet in, maar ik zet wel vraagtekens bij deze controlemethode.

Zijn speciaal voor de 850R,  nummers zijn ook anders dan bij de gewone..

arjen850

Citaat van: KIM op 06-08-2013 20:16:46

Overigens waren degene die er bij af kwamen ook zwart en niet blauw..

UserID6342

Schi toch uit man met die ouwe zooi :evil: ;D ;D.  Maar het zat er vandaag weer zo onder kerel en hebben zat werk weer verricht.  Ben ook compleet kapot nu om eerlijk te zijn.  Hoelang zijn we er mee bezig geweest ? Het langste werk was het vastlassen van die %%##^bouten in de oude veerschoteltjes, maar voor de rest appeltje-eitje weer.

arjen850

Afijn ze zitten eronder, en na een mooi stukje rijden staat hij op een mooie hoogte, precies zoals het moet zijn.. meteen een veerschotel mee vervangen.. nu weer even sparen en dan de achteras van de R helemaal nieuw maken en eronder..

Heerlijk samen weer met dirkmans gewerkt  werd okk hoogtijd was al 2 weken geleden. Een aanhanger vol motoren en bakken weggemikt, tesamen met en flinke vracht alu en oud ijzer, xc kaal gemaakt, is vandaag ook al opgehaald. Tussendoor henry nog gezelkig geweest voor andere kachelmotor..

Flinke zwiepert gemaakt vandaag, nu moe ;D

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 06-08-2013 21:38:10
Schi toch uit man met die ouwe zooi :evil: ;D ;D.  Maar het zat er vandaag weer zo onder kerel en hebben zat werk weer verricht.  Ben ook compleet kapot nu om eerlijk te zijn.  Hoelang zijn we er mee bezig geweest ? Het langste werk was het vastlassen van die %%##^bouten in de oude veerschoteltjes, maar voor de rest appeltje-eitje weer.

Ouwe zooi?? Begint de bief shanghai op te spelen broer? :eusa_think: ;D

de Boeing

Ik heb laatst ook mijn nivomats vervangen, kreeg ook zwarte (niet als set maar losse dempers/veren + schotels)

Qua lengte precies hetzelfde als de oude (855R)

met nieuwe nivomats zakt ie na een paar dagen weer flink door... (tijdens rijden wel duidelijk verbetering te merken, gelukkig maar:)