Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Nou, ik niet ;D
We hebben er een paar gehad als 2e auto thuis, maar ik kan er echt niet meer warm van worden...
Leuk ding toch, zo'n Micra als stadskarretje? :)

The Volvoboy

Wij hebben ook 2 Micra's gehad, één van '86 en één van '95. De eerste kreeg na 18 jaar kuren, zoals vocht in het interieur (kwam naar binnen bij de voeten van de passagiers, kachelradiateur?) en begon op een gegeven moment willekeurig in te houden (lees: een paar seconden geen gaspedaalrespons) en de choke had kuren (bleef veel te lang op een veel te hoog toerental lopen) Achteraf misschien nog wel redelijk simpel op te lossen, ding was door de vorige eigenaar helemaal getectyleerd dus zat geen roest aan ::) De tweede had veel last van roest aan het chassis, hebben we 2 of 3 keer wat aan moeten laten doen. Uiteindelijk weggedaan tijdens de slooppremie (zat weer laswerk aan te komen) en ingeruild voor de Picanto, die ons al 4 jaar en 75.000km overal probleemloos naartoe brengt. Vond het leuke karretjes, die Micra's, maar de Picanto is wel een stukje meer auto. Van welk bouwjaar is die van jou, Arjen?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

arjen850

Citaat van: The Volvoboy op 20-03-2014 14:49:25
Wij hebben ook 2 Micra's gehad, één van '86 en één van '95. De eerste kreeg na 18 jaar kuren, zoals vocht in het interieur (kwam naar binnen bij de voeten van de passagiers, kachelradiateur?) en begon op een gegeven moment willekeurig in te houden (lees: een paar seconden geen gaspedaalrespons) en de choke had kuren (bleef veel te lang op een veel te hoog toerental lopen) Achteraf misschien nog wel redelijk simpel op te lossen, ding was door de vorige eigenaar helemaal getectyleerd dus zat geen roest aan ::) De tweede had veel last van roest aan het chassis, hebben we 2 of 3 keer wat aan moeten laten doen. Uiteindelijk weggedaan tijdens de slooppremie (zat weer laswerk aan te komen) en ingeruild voor de Picanto, die ons al 4 jaar en 75.000km overal probleemloos naartoe brengt. Vond het leuke karretjes, die Micra's, maar de Picanto is wel een stukje meer auto. Van welk bouwjaar is die van jou, Arjen?

2000

The Volvoboy

Citaat van: arjen850 op 20-03-2014 21:24:53

2000

Dat is een K11 van na de facelift?
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km

arjen850

Citaat van: The Volvoboy op 20-03-2014 21:26:24
Citaat van: arjen850 op 20-03-2014 21:24:53

2000

Dat is een K11 van na de facelift?

Volgens mij wel, is nieuwe neus op oude type. Chrome neusje met moooie ronde mistlampies

The Volvoboy

Lunadust

Zo, gisteren weer een streep kunnen zetten op mijn Bucket list.
Meerijden met de mooiste Rode R van het land.

Wat een plaatje van een wagen!
Volgens mij staat ie er altijd zo spik en span bij, maar het leek wel alsof je hem nog even uitgebreid in bad hebt gedaan voor ons bezoek  ;D

Complimenten ook voor de folieplakkers, wat is dat een ramp geweest om te plakken.
Techneut, geen dichter.

arjen850

Citaat van: Lunadust op 25-03-2014 07:17:35
Zo, gisteren weer een streep kunnen zetten op mijn Bucket list.
Meerijden met de mooiste Rode R van het land.

Wat een plaatje van een wagen!
Volgens mij staat ie er altijd zo spik en span bij, maar het leek wel alsof je hem nog even uitgebreid in bad hebt gedaan voor ons bezoek  ;D

Complimenten ook voor de folieplakkers, wat is dat een ramp geweest om te plakken.

hij was toe aan een wasbeurt ;D mooi he dat lichte interieur :evil: ;D

Lunadust

"Gewoon" een mooie combinatie, mooi rood met licht interieur,
gelukkig verschillen smaken, maar ik kan het absoluut waarderen.

Techneut, geen dichter.

SB T-5R

Top wagen Arjen  :eusa_clap:
Wat een genot voor het oog (en het oor :evil:)

arjen850

Citaat van: SB T5-R op 25-03-2014 14:54:53
Top wagen Arjen  :eusa_clap:
Wat een genot voor het oog (en het oor :evil:)

Thank you, en jij succes met de T-5R van jou ;)

UserID6342

Zaterdag weer een leuk en productief dagje gehad in Apeldoorn.  De rode R had last van een lekstroom en daar waren we al eerder mee bezig geweest, maar ik had helaas te weinig echt duidelijke info over de stekkers.  Deze via Rutten geregeld en foto's van gemaakt en met het WP handboek in je hand is het toch een stuk makkelijker zoeken, als via een PC bestandje blijkt.

Maar goed, we wisten dus waar de stekkers voor dienden en de eerste verdachten waren de deursloten rondom of CV unit.  Dus alle sloten losgekoppeld en nog steeds hetzelfde, trekhaak afgesloten en nog steeds het zelfde... dan maar kabels gaan volgen...  En waar komen we op uit.... lampje van het dashboardkastje bleef branden, de schakelaar was dus gaar ;D ;D ;D.  Alles weer netjes teruggebouwd en we hadden nu een spanningsverlies van 0.06 A wat geheel binnen de marges valt.

Arjen heeft ondertussen de auto voorzien van een nieuwe carterventilatie dus die kan er ook weer tegen.

Bij Gijsbert de auto nog voorzien van een nieuwe ontsteking (kabels, rotor en verdeelkap) en de bougietjes waren vorige week al gedaan.

Al met al een erg gezellige dag gehad, met schitterend weer.  Donderdag meer aan de rode R, maar dan in Nijmegen.

marrrcel

Citaat van: Dirk342 op 14-04-2014 07:34:44
En waar komen we op uit.... lampje van het dashboardkastje bleef branden, de schakelaar was dus gaar

Dat is een hele geruststelling! Heel herkenbaar; ik had ook last van lekstroom en daarbij allerlei doomscenario's over niet te traceren storingen. Nadat ik een filmpje maakte vanuit het dashboardkastje zag ik ook een permanent branden lampje. Altijd fijn als het zoiets simpels is...

henry classic v70

Bleef bij de Sandstone ook branden nadat het dashboard terug werd geplaatst...
Viel op omdat de dashboardspeakers er nog niet inzaten waardoor er licht te zien was  :eusa_eh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 14-04-2014 07:34:44
Zaterdag weer een leuk en productief dagje gehad in Apeldoorn.  De rode R had last van een lekstroom en daar waren we al eerder mee bezig geweest, maar ik had helaas te weinig echt duidelijke info over de stekkers.  Deze via Rutten geregeld en foto's van gemaakt en met het WP handboek in je hand is het toch een stuk makkelijker zoeken, als via een PC bestandje blijkt.

Maar goed, we wisten dus waar de stekkers voor dienden en de eerste verdachten waren de deursloten rondom of CV unit.  Dus alle sloten losgekoppeld en nog steeds hetzelfde, trekhaak afgesloten en nog steeds het zelfde... dan maar kabels gaan volgen...  En waar komen we op uit.... lampje van het dashboardkastje bleef branden, de schakelaar was dus gaar ;D ;D ;D.  Alles weer netjes teruggebouwd en we hadden nu een spanningsverlies van 0.06 A wat geheel binnen de marges valt.

Haha, uren zoeken, en ineens ontdekten we wat "Glove"betekend ;D