Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Er staan op het web en ook op het forum best wat manieren om de lens van de sc90x schoon te maken. Ik heb dit zelf ook gedaan toen ik hem in mijn auto monteerde omdat ik ook bijna geen cd kon afspelen.
In het kort:
Koop wat 97% alcohol bij de kruidvat
zet auto op contact
druk op cd eject en wanneer de wisselaar helemaal is uitgeschoven trek de voeding uit de radio
neem de radio mee naar binnen
plak 2 watten staafjes aan elkaar (voor de lengte)
van voor af gezien zit de lens rechts achter meen ik
Schoon poetsen met alcohol
Laten verdampen hoeft niet, dat is het dan al.
En weer monteren.
Et voila die doet het wel weer. ;D
Eventueel kan ik je er morgen ook mee helpen.

Ohw, klinkt inderdaad lekker hè. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

big ben

Citaat van: leons850 op 04-03-2016 07:41:22
Er staan op het web en ook op het forum best wat manieren om de lens van de sc90x schoon te maken.

How To T_W

How To Daanium   ;)

arjen850

bedankt voor de duidelijke uitleg, en de beide linken. Wanneer ik er de tijd voor kan vinden zal ik de lens eens reinigen. Voor nu bevalt hij prima in ieder geval, ik had werkelijk niet verwacht dat dit qua geluid zoveel verschil zou maken..

Nu eerst maar eens 1 van de tablets vol met muziek poten ;D

arjen850

Nou, lens gereinigd en de cd speler speelt weer perfect. Enige nadeel van de Grom vind ik dat als je radio en/of cd luistert hij het geluid niet dempt, je moet dan aan de telefoon zien/horen dat je gebeld wordt. Ben je muziek via bleutooth aan het luisteren, dan doet hij het wel gewoon :eusa_think: Ik moet nu bij een oproep eerst de grom aanschakelen via de knop cd6, en dan pas opnemen.

KIM

Dat doet de Yatour ook alleen staat die altijd aan. Komt omdat je alles op de 6CD aansluiting hebt gekoppeld.

arjen850

Citaat van: KIM op 26-03-2016 17:35:21
Dat doet de Yatour ook alleen staat die altijd aan. Komt omdat je alles op de 6CD aansluiting hebt gekoppeld.

Hoe bedoel je: de yatour staat altijd aan? Kun jij wel een oproep ontvangen terwijl je radio luistert? Of moet jij ook aan de telefoon zien dat je gebeld wordt?

UserID25761

Zolang  je de grom gebruikt zal hij overgaan, als je radio luistert moet je dus op je telefoon letten

Edit: cd6 dus  ;)

elianmars

Citaat van: arjen850 op 26-03-2016 17:56:33
Citaat van: KIM op 26-03-2016 17:35:21

Hoe bedoel je: de yatour staat altijd aan? Kun jij wel een oproep ontvangen terwijl je radio luistert? Of moet jij ook aan de telefoon zien dat je gebeld wordt?

Zolang het kanaal, waarop de speler (Yatour of GROM) is aangesloten, niet geactiveerd is, zie je het enkel op je telefoon. Dat is wel een nadeel.

leons850

Alleen is mijn telefoon dan al wel met de grom verbonden, bij mij is de grom op het contact geschakeld ipv de radio.
Dus even snel op cd6 drukken en het werkt.
Nu heb ik wel een oem telefoonhouder dus mijn scherm zit wel onderin mijn gezichtsveld.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

macfocus

Grom, Yatour en al die dingen die je via de CD wisselaar aansluit hebben idd dat nadeel.
Als CD6 niet actief is, dan hoor je niks.
Ik heb mijn phone via een Parrot en dat werkt perfect.
Daarnaast audio via Grom ook prima, maarrrr. Tom Tom op Phone, loopt dus via Grom, dus geen instructies van TomTom als je radio luistert....

Flitsmeister kun je via Bluetooth uitsturen, dus dat werkt wel (hij maakt een oproep naar je Parrot), mocht Tomtom, dan toevallig ook iets roepen, dan komt dat ook door.. ; )
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

arjen850

Citaat van: leons850 op 26-03-2016 19:08:45
Alleen is mijn telefoon dan al wel met de grom verbonden, bij mij is de grom op het contact geschakeld ipv de radio.
Nu heb ik wel een oem telefoonhouder dus mijn scherm zit wel onderin mijn gezichtsveld.

Wat is het verschil dan? Ik moet nu ook op cd6 drukken en het werkt.

arjen850

Ow ja, Sandstone ook weer nieuwe apk, mag weer een jaar.

leons850

Citaat van: arjen850 op 26-03-2016 20:27:35

Ik had het idee dat je grom pas verbind als hij op cd6 stond, dus dat hij daar z'n voeding vandaan haalt.
Heb ik dat verkeerd begrepen?

Edit: Bij mij de voeding bewust van het contact gepakt zodat ik de radio uit en aan kan zetten mocht het nodig zijn.
Blijft oud spul he. :D

arjen850

Citaat van: leons850 op 26-03-2016 21:39:57
Citaat van: arjen850 op 26-03-2016 20:27:35

Ik had het idee dat je grom pas verbind als hij op cd6 stond, dus dat hij daar z'n voeding vandaan haalt.
Heb ik dat verkeerd begrepen?

Edit: Bij mij de voeding bewust van het contact gepakt zodat ik de radio uit en aan kan zetten mocht het nodig zijn.
Blijft oud spul he. :D

Ah zo, nee hoor ongeacht of je de radio, cd of cd6 gebruikt, hij maakt altijd per direct verbinding.

leons850