Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

marrrcel

Mooi Wintersetje Arjen. Hier zijn ook vandaag de winterbanden erop gekomen.

KIM

arjen850

Citaat van: KIM op 12-11-2016 22:31:29
In de regen doen goede zomerbanden beter werk.

Dus tis niet slim dat ik in wintertijd winterbanden monteer?

O wacht, lees nu pas de rest :P

arjen850

Citaat van: henry classic v70 op 12-11-2016 20:25:45
Setje Titans zien te scoren als winterset en de Comets onder de 437 :)

Staat voor geen meter onder de sandstone, dat kreng is veels te hoog ;D

classicT5

Met veel regen ben je volgens meerdere sites beter af met winterbanden. Google is your friend :)

Bv deze quote:

Een ander, duidelijk zichtbaar, verschil is het profiel van een winterband. Winterbanden hebben een lamellen in de profielblokken zitten die de afvoer van water en sneeuw versnellen. Het aantal dwarsprofielen (lamellen) in een winterband is 5 keer groter dan het aantal dwarsprofielen van een zomerband. Het is dan ook te verklaren dat een winterband meer water kan afvoeren dan een zomerband.

BBS

Enige nadeel van winterbanden vind ik persoonlijk, ze maken meer lawaai, en dweilen meer in de bochten.

Trouwens, het moet eerst nog eens winter worden, des te harder ze roeptoeteren dat er een streng winter komt, des te langer ik op zomerbanden kan blijven rond toeren. ;D ;D Ze kunnen het weer van gisteren nog niet eens goed voorspellen laat staan van een paar maanden vooruit. :eusa_whistle:

En als er meer dan 5 centimeter sneeuw valt, blijft de V toch in de garage staan, de bumper raakt alle bevroren afgevallen ijsblokken en is binnen de kortste keren aan stukken gereden. Dan gaan we lekker met de rooie verder ;D
Volvoloos....

KIM

Citaat van: classicT5 op 13-11-2016 01:17:37
Met veel regen ben je volgens meerdere sites beter af met winterbanden. Google is your friend :)

Bv deze quote:

Een ander, duidelijk zichtbaar, verschil is het profiel van een winterband. Winterbanden hebben een lamellen in de profielblokken zitten die de afvoer van water en sneeuw versnellen. Het aantal dwarsprofielen (lamellen) in een winterband is 5 keer groter dan het aantal dwarsprofielen van een zomerband. Het is dan ook te verklaren dat een winterband meer water kan afvoeren dan een zomerband.

Klopt, maar er gelden 2 voorwaarden:
1. Meer dan 4 mm profiel
2. Buitentemp < 7 graden

Ook op basis van eigen ervaring hou ik hier rekening mee.

Laten we de rest van de discussie in het winterbandentopic houden...

elianmars

Citaat van: BBS op 13-11-2016 09:11:17
Enige nadeel van winterbanden vind ik persoonlijk, ze maken meer lawaai, en dweilen meer in de bochten.

Dweilen in de bochten?? Ja, als je normaal gesproken op 17 inch rijdt en je gaat op 15 inch winterbanden rijden met hoge wang, kan het anders aanvoelen. Maar dweilen?  :eusa_think:

)()()sT

Ja maar misschien gaat ie wel met 120 door het klaverblad met die peekaa's?

:D

arjen850

Citaat van: elianmars op 13-11-2016 10:32:05
Citaat van: BBS op 13-11-2016 09:11:17

Dweilen in de bochten?? Ja, als je normaal gesproken op 17 inch rijdt en je gaat op 15 inch winterbanden rijden met hoge wang, kan het anders aanvoelen. Maar dweilen?  :eusa_think:

Dwijlen niet hoor, maar ik heb over het geheel genomen minder grip nu als met de zomerbanden.

UserID6342

Hmm, dat vind ik wel raar om eerlijk te zijn... voor een goede 14 dagen terug gleed ik op mijn zomerbanden door bij het afremmen voor een stoplicht (ABS kwam meteen vol erin), maar de auto gleed door op natte bladeren door die op het wegdek lagen.  Daardoor heb ik versneld de winterbanden eronder gezet samen met Ronny (hou zelf eigenlijk altijd zo'n beetje max 11 graden aan als temperatuur).  heb dezelfde weg met dezelfde bladeren weer gereden en met de winterbanden wel gelijk meer grip en niet vol in de ABS door het doorglijden.  Weersomstandigheden en wegdek dus gelijk aan elkaar, enigste verschil zomer en winterbanden.  En ja, als het droog is en boven de 11 graden heb je met zomerbanden vele malen meer grip, daar ben ik het helemaal mee eens.

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 13-11-2016 18:19:25
Hmm, dat vind ik wel raar om eerlijk te zijn... voor een goede 14 dagen terug gleed ik op mijn zomerbanden door bij het afremmen voor een stoplicht (ABS kwam meteen vol erin), maar de auto gleed door op natte bladeren door die op het wegdek lagen.  Daardoor heb ik versneld de winterbanden eronder gezet samen met Ronny (hou zelf eigenlijk altijd zo'n beetje max 11 graden aan als temperatuur).  heb dezelfde weg met dezelfde bladeren weer gereden en met de winterbanden wel gelijk meer grip en niet vol in de ABS door het doorglijden.  Weersomstandigheden en wegdek dus gelijk aan elkaar, enigste verschil zomer en winterbanden.  En ja, als het droog is en boven de 11 graden heb je met zomerbanden vele malen meer grip, daar ben ik het helemaal mee eens.
Als ik nu beetje stevig op het gas ga heb ik meteen wielspin,  dit heb ik met de zomerbanden veel minder snel

elianmars

Citaat van: arjen850 op 13-11-2016 19:17:04
Citaat van: Dirk342 op 13-11-2016 18:19:25
Als ik nu beetje stevig op het gas ga heb ik meteen wielspin,  dit heb ik met de zomerbanden veel minder snel

Idem

arjen850

Momenteel leuke klus, bij klant airco pomp vast geslagen, en verdamper was al lek. Nu besloten om alles te vervangen. Zit al andere airco pomp op, en condensor ook vernieuwd. Vanavond het dashboard eruit gehaald,kan Ik volgende week de verdamper vervangen. Uiteraard komt er ook een nieuwe droger in.

Staat er dus nu zo bij ;)

Toch al met al een flinke klus.

volvobug

Citaat van: arjen850 op 13-01-2017 23:26:04
Momenteel leuke klus, bij klant airco pomp vast geslagen, en verdamper was al lek. Nu besloten om alles te vervangen. Zit al andere airco pomp op, en condensor ook vernieuwd. Vanavond het dashboard eruit gehaald,kan Ik volgende week de verdamper vervangen. Uiteraard komt er ook een nieuwe droger in.

Staat er dus nu zo bij ;)

http://i63.tinypic.com/2hx1rfk.jpg

Toch al met al een flinke klus.

yep, herkenbaar  :) Maar komt goed zo te zien.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.