Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: KIM op 30-03-2017 12:28:38
Ik zou de turbodrukmeter missen.

Klopt ook hoor, Ik heb er 1 in het dashboard kastje gelegd, zo nu en dan pak ik hem even , gewoon om er even naar te kijken. Dat verzacht de pijn enigzins en maakt het op zich redelijk leefbaar.

Hiker

Hey Arjen, hoe lang heeft dat airco vervangen zo'n beetje geduurd? Een beste klus....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

arjen850

Citaat van: Hiker op 30-03-2017 22:01:25
Hey Arjen, hoe lang heeft dat airco vervangen zo'n beetje geduurd? Een beste klus....
Is ook een aardige klus hoor. Is jou vraag betreffende alle werkzaamheden?  Heb de verdampen, droger, condensor, pomp en  het filter in de leiding vervangen.  Oude pomp was vast geslagen, Dus moest ook alle leidingen spoelen. Maar ik heb het op mijn gemakje gedaan, Als je er aangaat en door gaat moet het in anderhalve dag te doen zijn, Bij veel ervaring misschien wat sneller, Bij geen ervaring misschien wat langer.

arjen850

Gister overigens op de Sandstone 4 nieuwe michelins gemonteerd, Jolan had er 1 kapot de rest niet heel beister  mooi meer, Dus dan maar 4 nieuwe😀

KIM

Goede keuze. Ik ben nog nooit teleurgesteld door Michelins.

StefanCJ

Hier ook niet, ik heb best wat geëxperimenteerd met andere banden maar Michelin (en dan vooral de Pilot Sports) bevallen uiteindelijk het best en qua kosten per km vallen ze echt reuze mee.

UserID6342

Iemand die zegt dat Michelin geen goede band, die tikt niet helemaal zuiver (in mijn opinie dan) ;D.  Maar ik vind ze persoonlijk iets te soepel / zacht op de wangen maar dat is ook strikt persoonlijk natuurlijk.  Onder een Citroën geweldig maar niet onder een Volvo :evil: ;D.

Vroegah, toen je echt mooie auto's had, sex lekker was en poep vies weet ik nog dat Michelin speciaal voor de Citroën CX een band had ontwikkeld.  Met die band eronder reed zo'n auto echt perfect, alle andere merken eronder was hopeloos bij zo'n ding. Dat was ergens begin jaren '80 bij de CX-I. Misschien dat Rene weet welke serie dat was ?

Edit:even gezocht was de Michelin TRX band ;D

KIM

Ik heb Rainsports geprobeerd en die zwabberen helemaal vanwege hun slappe wang. Onder de XC zitten nu Good-year Assymetrico F1 en die slijten me te hard.
Ik denk dat de volgende set op de XC ook Pilot Sport gaat worden; die zijn die paar tientjes meer dubbel en dwars waard.

Voor die TRX band had je trouwens ook een aangepaste velg. Wat ik heb begrepen is het lastig om die velg van een standaard type band te voorzien.

UserID6342

Klopt idd, was een a-symmetrische velg (schrijf je dat zo) en met andere merken banden was het een drama om die erop te krijgen. Heb er genoeg op zitten vloeken toentertijd ;D. En de bandenmaat was metrisch bij de CX dus tussen de 15 en 16 inch in.  Er waren toen maar een paar andere merken die metrische banden leverden, maar was helemaal niets want die kreeg je weer niet goed opgepompt

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 01-04-2017 19:21:47
Iemand die zegt dat Michelin geen goede band, die tikt niet helemaal zuiver (in mijn opinie dan) ;D.  Maar ik vind ze persoonlijk iets te soepel / zacht op de wangen maar dat is ook strikt persoonlijk natuurlijk.  Onder een Citroën geweldig maar niet onder een Volvo :evil: ;D.

Vroegah, toen je echt mooie auto's had, sex lekker was en poep vies weet ik nog dat Michelin speciaal voor de Citroën CX een band had ontwikkeld.  Met die band eronder reed zo'n auto echt perfect, alle andere merken eronder was hopeloos bij zo'n ding. Dat was ergens begin jaren '80 bij de CX-I. Misschien dat Rene weet welke serie dat was ?

Je kunt van alles zeggen over dr TRX van michelins, behalve dat ze soepel zijn, best vaak gemonteerd en wat zijn dat stugge floepers. En vreselijk duur. BMW en een aantal mustangs hadden ze ook weet ik nog, waren idd speciale velgen maar paste enkel ook TRX banden op, Niet wat anders. Inch maat verschilde heel iets met de standaard 15 en 16 inch.

Hans Duiven

Citaat van: arjen850 op 02-04-2017 15:23:27
Citaat van: Dirk342 op 01-04-2017 19:21:47

Je kunt van alles zeggen over dr TRX van michelins, behalve dat ze soepel zijn, best vaak gemonteerd en wat zijn dat stugge floepers. En vreselijk duur. BMW en een aantal mustangs hadden ze ook weet ik nog, waren idd speciale velgen maar paste enkel ook TRX banden op, Niet wat anders. Inch maat verschilde heel iets met de standaard 15 en 16 inch.

Die dingen waren inderdaad hardstikke stug. Zaten om de Alfa Sud 1.5 Ti, Speedline velgen. Stug en toch snel slijten

UserID6342

Van de andere auto's weet ik het niet, wel van Citroen CX. Op die TRX velgen pasten iets van 3 merken uit mijn hoofd, zowiezo de Michelin TRX en die werd ook standaard erom geleverd, maar de vervangingsmarkt was meen ik Pirelli en Dunlop, beide metrisch (dus geen inch maat). De velgmaat van een TRXvelg voor de CX was iets van 390mm, dus net tussen 15" en 16" in.  Het nadeel van die Dunlops en Pirellis waren dat je, zodra je 'm om die TRX velg had heen zitten ze haast niet op te pompen waren en je per velg met minimaal 1 klemring en (!) opblaasring moest werken door die velg....  Het monteren van die banden werd daardoor eigenlijk te duur en kon je beter de standaard Michelins nemen, maar sommige klanten wilden perse anders.  Je praat hier midden jaren '80 he...;D ;D.

arjen850

Hans Duiven

The Demon