Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: )()()sT op 06-07-2010 11:16:35
Citaat van: arjen850 op 06-07-2010 10:55:33
Citaat van: )()()sT op 06-07-2010 05:40:54
Hoe ga jij dan je waardes meten Wibo? Gaat ie ook een bank op?

Mooi dat ie bevalt Arjen, al had ik 'm toch laten rollen  ;)

Wat is dan de meerwaarde van het rollen? Ik kan begrijpen dat als je echt aan het tunen gaar(turbo, motor intercooler etc) dat je graag wilt weten wat hij doet.. Bij deze kon marco mij zo beetje zwart op wit zeggen wat hij zou gaan doen op de bank.. En ook dat een 16t gewoon niet meer kon geven..

Ja dat zal allemaal heus wel, maar een run is een extra check om te zien hoe ie zich in het hele gebied gedraagt. Bij mij vond ik dat wel prettig om te weten, zowel op benzine als op gas.
En je hebt een uitdraai wat ie precies doet.

Ik begrijp hoe je het bedoeld.. en idd op de bank kun je precies zien hoe de auto zich gedraagd..
Maar in mijn geval, ging het niey om de cijfers ;) Al zou ik nu 20 pk minder hebben zou ik het ook goed vinden, want de auto rijdt nu zo als ik het graag wou,,

arjen850

Via deze weg wens ik iedereen een fijne vakantie toe.. Voor de mensen die een lange (of kortere) reis voor de boeg hebben: veilige reis..
Ik ga vandaag naar Oostenrijk ;D

Groet Arjen

rifwachter

Citaat van: arjen850 op 08-07-2010 09:25:27
Via deze weg wens ik iedereen een fijne vakantie toe.. Voor de mensen die een lange (of kortere) reis voor de boeg hebben: veilige reis..
Ik ga vandaag naar Oostenrijk ;D

Groet Arjen

Ook een goede vakantie gewenst.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

wepster

fijne en veilige reis
oja en geniet van de bergen ;D

en als je er toch bent

gruus got :eusa_whistle:

UserID6342

elianmars

Fijne vakantie, Arjen.

Je zal inmiddels wel al op weg zijn, denk ik ;D

henry classic v70

Hey, je bent weer terug.........
Alles goed gegaan op vakantie en vooral een mooie vakantie gehad?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjen850

Citaat van: henry classic v70 op 18-07-2010 22:09:12
Hey, je bent weer terug.........
Alles goed gegaan op vakantie en vooral een mooie vakantie gehad?

Ik ben idd weer terug, en ik heb werkelijk een super vakantie gehad.. Temperatuur was erg hoog, bijna 40 graden :o maar gelukkig ben ik 1 van de weinige met een werkende airco in mijn 850 :evil: ;D en kon ik op de warmste momenten enige verkoeling zoeken ;)

De chip is mij ontzettend goed bevallen, en is daadoor voor mij een goeie investering geweest.. De turbodruk komt nu gedeeltelijk vrij bij 2700 toeren, en dat geeft dat je wat relaxter kunt rijden bij klimmingen van 22 procent ;D Das echt geweldig..

Maar ook toverde de R iedere keer als ik in duitsland vanaf 160 vol accelereerde een enorme grijns op mijn gezicht.. Wat gaat dat ding zeg ;D :eusa_clap:
Heb verschillende snelweg sprintjes gedaan, en een aantal duimen omhoog zien gaan ;)
Ook geleerd dat dikke diesels  nog steeds rondjes om mij heen kunnen rijden ;)
Er zullen nog wel wat foto's uit het oosterijkse komen, maar ik heb echt van het weer en van de omgeving genoten.. Wat een heerlijk land..

Groet Arjen ;D

arjen850

Een paar plaatjes..

toch geweldig om hier te rijden? :D

Ternauwernood kon ik voorkomen dat de R gejat werd ;D

Arjen 8)

Robster480

Mooie foto's! Ideaal hè, zo'n werkende airco ;) Goed om te horen dat de chip goed bevalt!

Pas inderdaad maar op dat ie niet gejat wordt ;)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

arjen850

Citaat van: Robster480 op 19-07-2010 23:57:06
Mooie foto's! Ideaal hè, zo'n werkende airco ;) Goed om te horen dat de chip goed bevalt!

Pas inderdaad maar op dat ie niet gejat wordt ;)

Echt heerlijk :) Als hij een dag in de zon had gestaan was het echt niet te harden.. Airco aan en na een paar minuten heerlijk cool :D
Gelukkig zaten de pendalen te ver ;D

UserID6342

leuke en mooie foto's Arjen.  Fijn dat jullie een leuke en mooie vakantie hebben gehad !!

henry classic v70

Heb je nog reaktie's gehad op de mooie R tijdens het tanken o.i.d?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Vulk

Ik vind het geweldig dat je gewoon nog die auto gebruikt waarvoor hij gebruikt is.
Velen zouden hem op sterk water zetten vrees ik.

arjen850

Citaat van: henry classic v70 op 20-07-2010 18:12:51
Heb je nog reaktie's gehad op de mooie R tijdens het tanken o.i.d?

Niet echt bij het tanken, daar was het daar te druk voor langs de duitse autobaan ;) In oostenrijk zelf wel, zowel van nederlanders ;) als oostenrijkers.. En dat varieerd van het kijken en nakijken tot een rondje om de auto heen lopen.. Wat trouwens erg vermakelijk is als je er 5 meter vandaan ijs zit te eten ;D eerst een rondje om de auto en dan de neus tegen het zijraam ;D

Het geluid riep wel veel op bij de mensen zeker in de tunnels ;) sommige mensen hadden een mooie duim, maar soms hadden ze ook jeuk op hun voorhoofd geloof ik :eusa_think: ;D