V70® Pearl Saffron, de 528i en de Swift...

Gestart door t_w, 14-03-2010 23:18:05

Vorige topic - Volgende topic

t_w

Citaat van: koen.s op 15-12-2013 14:15:32
Gelukkig is het goed afgelopen, en heb je zelf niets.
Zonde van de velg en band, is de velg nog te repareren?

Dat er enkel wat materiële schade is en geen persoonlijke schade is inderdaad het meest belangrijke.
Rest komt wel weer ;) Is goed voor de economie ;)

Velg wil ik morgen nog even bekijken als de band eraf is...

elianmars

Citaat van: )()()sT op 15-12-2013 14:15:26
Gatverdamme, da's echt balen :(

Inderdaad, maar aan de andere kant had het heel anders kunnen aflopen. Nu was het gelukkig een vluchtheuvel. Voor hetzelfde geld is het een tegenligger. Dan is er meer schade  :eusa_shifty:

Succes met het herstel!

KIM

Helemaal mee eens Marcel.
In het ergste geval moet je ook nog een velg richten; dat kost echt niet de hele wereld. Bandjes zijn wel een beetje zuur.

J.Langras

Hey ,
Dat is niet leuk, maar gelukkig geen verdere schade.

Blijft dus gevaarlijk met BOB meerijden.

Succes hoor.

Jos

t_w

Inderdaad, zolang het nog maar bij materiële schade blijft...
Het gekrenkte ego komt wel weer goed ;)

Vandaag in alle drukte nog geen tijd gehad om de band eraf te (laten) trekken. Morgen middag weet ik meer.

Mocht iemand in de tussentijd een mooie set antraciete comet's hebben liggen zonder banden, houd ik me aanbevolen ;)

Robster480

Ook de pineut met banden... Gelukkig bij jullie ook verder geen schade en scheelt het een stuk dat de band bijna aan vervanging toe was!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

t_w

Tsja...
Bleek dat er nog een tweede band een 'defect' had... Linker achterwiel heeft ook een klap meegekregen. Velg is hier niet beschadigd.

De Volvo rolt ondertussen weer op zomer rubber. 't Weer zit gelukkig een beetje mee ;)

Ondertussen maar 4 nieuwe banden besteld en de linkervoor velg geïnspecteerd.

Hier ziet het er wel 'heftig' uit. Mooie deuk in de rand.

Echter, als je aan de binnenkant kijkt ziet het er nog wel goed uit. Lijkt of enkel het buitenste randje een flinke tik heeft gehad. Velg nog even goed opgeschuurd en geen scheurtjes kunnen vinden. (doordat de verf niet helemaal egaal op de velg zit lijkt 'ie op de foto wel wat krom, is in realiteit niet zo)

Hier nog een plaatje van de staat van de velg. Zoals te zien is deze over de hele omtrek gehavend. Heeft al redelijk wat stoeprand gezien. 95% van de schade (aan alle 4 de velgen) is van de vorige eigenaren. Dit is wel de 'lelijkste' van de set. Dus nu maar eerst weer eens banden monteren, even deze winter doorsturen en dan van't zomer toch maar eens laten opknappen, of in ieder geval informeren wat dat ongeveer gaat kosten.

Iemand nog goede tips voor velgen reparaties in het oosten van Nederland?

big ben

Komt ook wel weer goed  :)

Apeldoorn  is toch dichtbij  ;)

Robster480

Gerritsen in Nijkerk is ook prima :) of de velgendokter in Heerde.

Breng jij ze, haal ik ze voor je op en doen we meteen een bakje koffie bij jou ;)

marrrcel

www.wheelcare.nl/. Echte vakman. Scherpe prijzen. Mooi werk. Afspraak=afspraak. Ik heb er goede ervaringen mee.

Edit: misschien te zuidelijk voor jou

StefanCJ

Aiii, balen zeg! Uiteindelijk valt het nog mee, 'gelukkig' maar een vluchtheuvel en is de schade bepekt gebleven tot banden en velg.

Julian

Citaat van: Robster480 op 18-12-2013 23:06:47

Kan ik ook zeker aanbevelen, niet duur en de Volans zijn werkelijk prachtig geworden, had niet gedacht dat ze alle stoepranden etc allemaal zo superstrak konden wegwerken!
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Robster480

Citaat van: Julian op 19-12-2013 18:44:12
Citaat van: Robster480 op 18-12-2013 23:06:47

Kan ik ook zeker aanbevelen, niet duur en de Volans zijn werkelijk prachtig geworden, had niet gedacht dat ze alle stoepranden etc allemaal zo superstrak konden wegwerken!

Ervaring met Comet's hebben ze ook al, heb die van mij daar namelijk laten doen ;D Twee jaar later zien ze er nog steeds als nieuw uit :)

Bouke

Wheelcare is echt een hele goeie, kost 60€ per velg(stoeprandschade weg werken/stralen en poedercoaten) richten is 30€ per velg

t_w

Top!

Bedankt voor de tips...
Zal eens voorzichtig beginnen met rondvragen...