V70® Pearl Saffron, de 528i en de Swift...

Gestart door t_w, 14-03-2010 23:18:05

Vorige topic - Volgende topic

zwamborn

Kanp gedaan!
Heldere koplampen zijn iets zwaarder  ;D

Julian

Zijn er stukjes van je kentekenplaathouder gebroken of lijkt dat maar zo?
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Hiker

Mooi man   :D

Ik wacht ook nog steeds op een mooie (= betaalbare) 2e hand helderlicht aanbieding......... :-\ .Helaas lees ik altijd op het forum dat iemand een mooie deal heeft gemaakt. Of wel: dan ben ik dus weer te laat  :evil:
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

KR@MMETJE

Goed om te zien dat de koplampen bij een liefhebber terecht zijn gekomen!

Zo aan de foto's te zien had ik je eigenlijk wat korting moeten geven en vragen of je m'n nieuwe kon poetsen en in de wax zetten! Ziet er weer spik en span uit zeg!

TonV70R

Mooi hoor, staat wel mooi deze koplampen in de Safron  ;D
Glimt weer erg mooi!
Achter ook al silver visions?
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

t_w

Citaat van: Julian op 24-11-2013 13:39:17
Zijn er stukjes van je kentekenplaathouder gebroken of lijkt dat maar zo?
Die kentekenplaat houder moet nog vervangen worden. Is wel 'wat beschadigd' inderdaad...
Citaat van: Hiker op 24-11-2013 13:44:58
Mooi man   :D

Ik wacht ook nog steeds op een mooie (= betaalbare) 2e hand helderlicht aanbieding......... :-\ .Helaas lees ik altijd op het forum dat iemand een mooie deal heeft gemaakt. Of wel: dan ben ik dus weer te laat  :evil:
Met een mooie tweedehands set koplampen moet je inderdaad geluk hebben en misschien nog wel belangrijker, op het juiste moment inloggen ;)
Citaat van: TonV70R op 25-11-2013 23:42:12
Mooi hoor, staat wel mooi deze koplampen in de Safron  ;D
Glimt weer erg mooi!
Achter ook al silver visions?
Achter heb ik normale lampjes inzitten... Maar 'k zal er eens naar kijken ;)

tackle

prachtige auto. Pottodorie, waarom zijn die kl.te koplampen zo duur!

innocenti

Citaat van: tackle op 26-11-2013 23:10:11
prachtige auto. Pottodorie, waarom zijn die kl.te koplampen zo duur!
En dan zo'n prutkwaliteit knipperlichten die allemaal afbreken.

Maar staat mooi TW

StefanCJ

Die knipperlichtlipjesontwerper was inderdaad geen al te beste in zijn vak. Dat is me toch een prutconstructie  :eusa_naughty:.

)()()sT

Het stomme is dat de originele units qua opbouw hetzelfde zijn. Echter, na >10 jaar kun je die nog steeds heelhuids eruit halen, die clipjes van de heldere breken na 1,5 jaar al af ::)

razorx

Ik kan dit alleen maar beamen eh be-amen.;)
Wat niet wegneemt dat geen enkele mechanicus zo een constructie mag bedenken.

t_w

Ah, dus 1 keer monteren, nooit meer loshalen?

Zijn er al how-to's hoe je ze moet repareren  :D

Trouwens, de set die ik kocht, was met 1 knipperlicht. De rechter was kapot (was uiteraard bekend bij de aankoop ;) )
Dus ik heb 1 nieuw knipperlicht besteld bij de dealer.

Maar zowel de oude als de nieuwe lieten zich eigenlijk probleemloos monteren. Geen afgebroken clips of iets dergelijks...
Geluk gehad?

)()()sT

Ik heb nu toevallig een reserve set liggen, maar mijn kapotte clipje heb ik wel gerepareerd.
Ben naar de Hema gegaan, een pen gekocht met zo'n platte clip/strip waar je hem ergens mee aan je notitieblok kunt klemmen en dat stripje heb ik onder het bijna afgebroken clipje van de unit gelijmd ;D ;D

t_w

En met een doffe dreun back to reality  :eusa_eh:

Gisternacht op de terugweg van een bezoek aan vrienden, een kleine aanvaring gehad met een vluchtheuvel...

M'n vrouw reed en bij mij hadden eigenlijk alle alarmbellen af moeten gaan toen ze de stoelverwarming uit zette.
Doet ze normaal nooit  ;)

Ondanks dat we nog wel aan het praten waren, blijkbaar toch even 'weggedut'... 'k Zal wel een saaie gesprekspartner zijn  :angel:

Met een kleine 75 km/h een vluchtheuveltje geschampt. Ik had al het idee dat ze relatief dicht langs die vluchtheuvel stuurde... Maarja, met een biertje op vind ik altijd dat je je niet te veel met andermans rijstijl mag bemoeien ;)

Na de 'impact' direct het stuur gegrepen en de auto langzaam in de berm gestuurd.
De vrouw was wel weer direct wakker  ;D

Daar sta je dan, 's nachts rond half 2 een wieltje te wisselen.
Een van de spaarzame momenten dat ik blij ben dat ik geen big brake kit heb ;) Past het thuiskomertje tenminste nog ;)

Tsja, de schade:

De velg, ik denk dat het een 'geluk' is geweest dat de impact exact op de plek van een spaak was. Het buitenste randje is wel wat verbogen, maar 't ziet er eigenlijk nog redelijk uit. Morgen maar eens kijken als de band eraf is...
Band is wel 'einde oefening'...

Vanmorgen in het licht nog even naar de wielophanging gekeken.
Voor zover ik kan zien is alles nog wel heel. Ben benieuwd of het nog een beetje recht is...
De demper is blijkbaar redelijk enthousiast in de bumpstop geknald. Een kunststof kapje dat de stofhoes op z'n plek houdt op de demper, heeft het niet overleefd...

Brokstukjes maar even verwijderd en de stofhoes met een tywrap vastgezet.

En nu...
Dilemma's ;)

Mijn huidige set winterbanden zit nog net boven de 4 mm profiel. Ik wilde volgend winter eigenlijk een nieuwe set banden kopen. De nieuwe winterband van Vredestein (Wintrac Xtreme S) zou dan ook in mijn maat beschikbaar moeten zijn.
Maarja. Daar kan ik nu natuurlijk niet op wachten. Dus maar even schade beperking en 1 of 2 nieuwe banden kopen van het huidige type.

Velg is nog even afwachten. Vanaf dat ik de auto heb gekocht, wilde ik ze eigenlijk al een opknapbeurtje geven. De set had al veel stoeprandschade en her en der laat de lak wat los en zitten er wat oxidatie plekjes.
Maar ook als de velg nu nog wel 'bruikbaar' is, neig ik toch om een nieuwe set te kopen (of mooie tweedehands)...

Ik hoop voor nu dat de velg nog dusdanig goed is, dat ik er deze winter er nog even mee door kom...

To be continued...

)()()sT