verschillend banden profiel op een as

Gestart door post767, 20-05-2010 21:17:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zwamborn

Citaat van: elmarconi op 21-05-2010 00:09:52
Citaat van: zwamborn op 21-05-2010 00:06:01
Bij ongelijke afrlmaat moet je diff continu werken.

Jij rijdt zeker grotendeels rechtdoor?
Probeer ik wel zoveel mogelijk, ook al heb ik maar één stuur  ;D
Maar serieus, het diff is er uiteraard juist om verschillende draaisnelheden van je aangedreven wielen toe te staan. Maar continu dezelfde afwijking (en in bochten wordt het de ene kant op afgezwakt, maar de andere juist versterkt) is echt niet goed. Vergelijk het met een paar schoenen waarvan één zool dikker is. Ik geef je op een briefje dat dat na een stevige wandeling niet prettig aanvoelt  ;)

@Thuur, helemaal eens dat je er in het kader van veiligheid eigenlijk niet aan moet beginnen verschillende banden te monteren. Dat geldt overigens ook voor verschillende banden op voor- en achteras. Onder- en overstuur wordt door ook door de grip van je banden beïnvloed; verschil voor en achter verschuift de balans die Volvo heeft bedacht (hoewel iets minder onderstuur van mij had gemogen... :-\). Dat brengt de volgende vraag, waar zet je de banden met het meeste profiel, voor of achter? Maar dat is weer een andere topic..

Conclusie: bij voorkeur rondom dezelfde banden, zeker als je vaak het potentieel van je roffel benut!

V70 classic

En ik zou eraan toevoegen.
(discussie punt).
Mocht je ze per 2 vervangen de beste banden achter.
Dit is nl de as waar je het minst mee kunt.
Je kunt hem niet sturen, en bij remmen heeft deze as de minste grip.

Maar goed hier zijn de meningen over verdeeld.

sk6 met het oproken van de oude banden.
Want je moet ze natuurlijk wel kaal inleveren  ;D .

Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.