EGR bij S70 2.5D

Gestart door volvoman123, 16-03-2010 21:29:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvoman123

Sinds een half jaartje ben ik de trotse eigenaar van een S70 2.5D van oktober 1999.

Nu hoorde ik wel eens wat over het afdoppen van de EGR maar kreeg eigenlijk van niemand helder hoe dit precies te doen.

Ik gun de diesel eindelijk wel weer eens wat schone lucht...  :P
Kan iemand uitleggen hoe dit te doen zonder storingslampje??

Alvast bedankt!!
Rick

hathü

Even kijken en zoeken onder index, bij Techniek algemeen-dieselen, staat heel veel over de  EGR.

elianmars

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,4562.0.html


Let wel, bij de 2.5D gaat het motormanagementlampje branden door een foutmelding, als je de EGR klep afsluit. Dit is softwarematig te verhelpen.

volvoman123

Oké alvast bedankt voor de tips!
Ik had al wel wat gezocht, maar kon eigenlijk niks vinden.

Hier trouwens een fotootje van de S70:


Groeten
Rick

Henk855

Ik ga vandaag naar FastTech voor een chipje in de V70 2.5D en daar passen ze de EGR softwarematig aan zodat hij niets meer doet, motormanagement lampje geeft dan geen storing meer weer. Scheelt ook weer afdoppen.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

elianmars

Citaat van: sjors855 op 17-03-2010 06:58:11
Ik ga vandaag naar FastTech voor een chipje in de V70 2.5D en daar passen ze de EGR softwarematig aan zodat hij niets meer doet, motormanagement lampje geeft dan geen storing meer weer. Scheelt ook weer afdoppen.

Sjors

Toch is afdoppen, ondanks dat de klep softwarematig wordt uitgeschakeld, niet verkeerd. Er is dan weer een hindernis minder in het uitlaattraject aanwezig.

Gunnar

Klopt, plaatje maakt de boel helemaal dicht, want soms is een egr zo vervuild dat hij niet meer netjes afsluit.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

pimsam

Yep inderdaad. Ik had eerst het vacuum slangetje dat de klep bedient afgedopt en dat scheelde 75% van de roken. Na het opdoppen was het bijna helemaal weg.

Henk855

Citaat van: elianmars op 17-03-2010 08:57:18
Citaat van: sjors855 op 17-03-2010 06:58:11
Ik ga vandaag naar FastTech voor een chipje in de V70 2.5D en daar passen ze de EGR softwarematig aan zodat hij niets meer doet, motormanagement lampje geeft dan geen storing meer weer. Scheelt ook weer afdoppen.

Sjors

Toch is afdoppen, ondanks dat de klep softwarematig wordt uitgeschakeld, niet verkeerd. Er is dan weer een hindernis minder in het uitlaattraject aanwezig.


Zal zeker goed zijn om er nog een plaatje tussen te zetten maar door softwarematig uitschakelen ben je in elk geval het probleem van het MM lampje kwijt bij afdoppen.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com