Inhouden bij accelereren

Gestart door willem169, 17-03-2010 15:50:19

Vorige topic - Volgende topic

willem169

Hoi

Sinds dat mijn auto bij Rica is geweest voor een ander chipje heeft de auto last van inhouden tijdens het accelereren. Het probleem doet zich voor dat de auto soms niet boven de 4k rpm uitkomt (simpelweg niet verder wil met volgas), en soms is het met horten en stoten, soms stuift 'ie opeens weer helemaal door.. kortom: onregelmatig.

Bij Rica zeiden ze dat ik bougies moest vervangen, heb ik gedaan. De oude bougies waren ook echt aan vervanging toe. Probleem niet verholpen. Ook andere bougiekabels (Mercator?) van 130 euro, ook probleem niet opgelost. Nu zijn er in mijn beleving nog twee dingen die de oorzaak zouden kunnen zijn maar graag jullie mening.

1) De brandstoffilter zit helemaal vol meuk?
2) Bobine?

Tijdens dit hele proces is de turbodruk overigens wel goed.

MarcoV

Luchtmassameter kan ook nog kapot zijn!

MarcoV :(

M a r c

rotor en verdeelkap vernieuwen
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Hans Duiven

willem169

Sorry, vergeten te vermelden, maar de rotor+verdeelkap ZIJN nieuw. :) Evenals de LMM overigens. :) Dus alles met betrekking tot de ontsteking is vernieuwd op de bobine na, maar kan dat het zijn?!

Daarom vind ik het ook zo raar :(

EVV

Ik had in mijn 480 last van een slechte massa bij de bobine, die ging ook inhouden en overslaan bij flink gassen. De druk in de cilinders wordt dan hoger, zodat het moeilijker wordt voor de vonk om over te springen. Dus sluit de bobine maar niet uit!

willem169

Goeie tip. Even de kabels en aansluitingen bobine checken dus. Maar, in principe duidt dit niet op een kapotte bobine? Overigens als ik rustig rij is er niks aan de hand.

M a r c

Check dan ook de massastrips op je motorblok....  die zijn soms ook geoxideert (groen van binnen). Als je blok slechte massa heeft dan hebben de bougies ook slechte massa en presteren minder.

Kan natuurlijk ook zijn dat je turbodruk al bij een laag toerental stijl in komt zetten. Vanaf welk toerental en in welke versnelling ga je meestal planken? Het is beter om terug te schakelen alvorens te planken. Dan heb je ook veel minder of geen last van "misfires".

info@europeantuning.nl

willem169

Waar vind ik die massastrips?!

M a r c

tussen motor en schutbord, zitten aan de kop vast

info@europeantuning.nl

arjenT5R

lambada sensor van 15 jaar oud dr in zitten?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

willem169

Dat zou kunnen, dat weet ik niet. Labda lampje brand niet... maar die sonde kan kapot gaan (zonder dat de auto daar dus melding van geeft), en dan? Dan kan er niet goed worden gemeten?

willem169

M a r c, kun je hem aanwijzen op deze foto? Mijn Haynes manual zegt niks over 'mass strips' of iets dergelijks...

mehn

Op de foto aan de achterkant van het motorblok boven de turbo.
Er zit er eentje aan linker en eentje aan de rechter kant.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arjenT5R

Citaat van: willem169 op 18-03-2010 09:16:06
Dat zou kunnen, dat weet ik niet. Labda lampje brand niet... maar die sonde kan kapot gaan (zonder dat de auto daar dus melding van geeft), en dan? Dan kan er niet goed worden gemeten?

Kans is vrij groot dat ie kapot is
weet niet of je recentelijk nog bij de apk bent geweest? Als de CO waarde staat te schommelen
dan weet je genoeg.

nieuwe kost +/- 95 euro bij ET en bij de dealer 295€  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!