Een paar technische vraagjes

Gestart door StevenTC, 20-03-2010 17:11:32

Vorige topic - Volgende topic

StevenTC

Hallo iedereen,

Ik heb een mooie rode 850 glt maar met 2 kleine probleempjes en ik hoop dat er iemand is die me daarbij kan helpen voor een oplossing.

Probleempje 1: Piepende rem RA. Heb hem al uit elkaar gehad en schoongemaakt alleen de buitenste zuiger wil niet terug. Na terug monteren is het wel iets minder maar blijft nog wel piepen bij afremmen en als ik door een bocht ga. Iemand een idee of oplossing voor dit probleem ?

Probleempje 2: Als ik over een hobbelige weg rij heb ik RV een rammelend metalen geluid dat klinkt dat er iets niet goed zit. Heb alles gecontroleerd of het vast zit of speling maar niks kunnen vinden.

Dat zijn de enigste probleempjes die ik heb rest alles perfect.

MVG

Steven

UserID6342

Zonder je auto gezien te hebben zou ik je het volgende adviseren:

-RA remklauw vernieuwen (geen sloopklauw) dit is een kwaaltje bij onze auto's en nieuw zijn ze iets van 100 euro.

-Rammel voorkant, reactiearmpjes nakijken, draagarm speling, schokkers, en/of veerpootlagers+-rubbers.

StevenTC

Thanks Dirk zal dat eens controleren van RV
Als ik de remklauw vervang beter beide of alleen RA?

MVG

Steven

UserID6342

Het beste is natuurlijk om ze beide te vervangen.  Als je nu de kapotte vervangt kun je binnenkort nog een keer aan de gang.  Let wel dat je goed gereedschap pakt / gebruikt want de wartels kunnen zeer vast zitten.

StevenTC

Thanks Dirk
Zal maandag eens infomeren voor nieuwe klauwen nadat RV ook heb gecontroleerd op defecten.

Piere

Is de klauw opendoen en de zuigers goed afschuren en polijsten met staalwol + rubbers vernieuwen geen beter (lees goedkoper) idee?
Of is dat slechts een tijdelijke oplossing...?

Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

StevenTC

Het daarover wel gelezen op verschillende forums maar dat is voor max een jaar en dan is het vervangen. Maar is zeker geen slecht idee altijd het proberen waard  :)

Piere

Dat zou ik persoonlijk allesinds proberen...
Overlaatst moeten doen (uit noodzaak) bij de XC omdat de rubbers los waren  :-\

Door het zout en andere ellende was de zuiger al mooi aan het roesten
Maar nu remt'm weer smooth :)

Wel zorgen dat je niet snel ergens naartoe moet, de rubbers kunnen wel es tegendraads doen ;)

cas

Haha, ik voel een TG post opkomen  ;D 

weeg wel even af, de moeite om dit over een jaar weer te doen, en met het gevaar dat je je wiellagers? ook hiermee kan verknallen wanneer de boel te warm wordt.... of gewoon voor safe en gemak gaan. 2 nieuwe erop en klaar. tuurlijk is het leuk om zelf het in orde te maken, en je even 2 honderd euro te besparen. maar voor hoe lang..... met wat pech is het over een paar maanden weer zover.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

StevenTC

Thanks voor de tip Piere.

Ik ga eens kijken of het lukt en dat de rubbers niet moeilijk gaat doen lol

StevenTC

Dat is waar Cas. Maar aangezien het maar 1 kant is die blijft hangen van de 2 zuiger rechtsachter is het wel de moeite waard om te proberen. En het houd je ook weer even van de straat :P

Piere

Citaat van: cas op 20-03-2010 21:03:12
Haha, ik voel een TG post opkomen  ;D 

weeg wel even af, de moeite om dit over een jaar weer te doen, en met het gevaar dat je je wiellagers? ook hiermee kan verknallen wanneer de boel te warm wordt.... of gewoon voor safe en gemak gaan. 2 nieuwe erop en klaar. tuurlijk is het leuk om zelf het in orde te maken, en je even 2 honderd euro te besparen. maar voor hoe lang..... met wat pech is het over een paar maanden weer zover.

Ja, da's waar, niet iedereen klooit even graag aan auto's als ik :P

Maar als je het goed doet en al je rubbers vernieuwt, is het dan zeker dat je binnen een jaar weer hetzelfde probleem hebt? Lijkt me sterk eigenlijks  :eusa_think:

But correct me if I'm wrong :)

Citaat van: StevenTC op 20-03-2010 21:04:52
Thanks voor de tip Piere.

Ik ga eens kijken of het lukt en dat de rubbers niet moeilijk gaat doen lol

Succes ermee :)

cas

ik heb het nog niet hoeven doen Piere, dus zeg zeer zeker niet dat je het mis hebt  ;) 

ik ga alleen af op enkele ervaringen die ik gelezen heb hier op het forum, en de slechte  vallen vaak toch eerder op dan de goeie, want dat het goed werkt nog steeds na 3 maanden of een jaar, daar start je niet weer een topic over met boze smilies!

houdt je zeker van de straat StevenTC  ;D  en hoop ook voor je dat het goed gaat en blijft  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Ludo

Waarom zou je 50 euro uitgeven aan een revisie setje en een hoopje gaan klooien, als je voor 70 euro een fabrieksgereviseerde klauw kan kopen.

:eusa_wall:

Piere

Citaat van: Ludo op 20-03-2010 21:22:40
Waarom zou je 50 euro uitgeven aan een revisie setje en een hoopje gaan klooien, als je voor 70 euro een fabrieksgereviseerde klauw kan kopen.

:eusa_wall:

Jy zegt nu 70 en fabrieksgereviseerd
Eerder las ik 100 en nieuw ;)

En 50 euro voor nieuwe rubbers? Niet gedacht dat't zoveel was