Van Zweeds Staal naar Spaans Temperament.. (aka. China vs. Duitsland)

Gestart door Misha, 20-03-2010 19:07:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Taranis


Chris

Mooi dat hij bevalt Misha!

Voor wat stoelen betreft ben ik ook nog niks tegengekomen dat net zo lekker zit als de Volvo. Dus wat dat betreft kan ik je goed volgen :). Voor wat betreft die ruitensproeiers, dat heeft de V40 ook.... ik snap dat echt, maar dan ook echt, niet! Ik heb op de S60 sproeiers die het water netjes verspreiden zegmaar, dan is dat toch ineens wel een tegenvaller op de V40. Je zou dat trage schakelen nog op kunnen lossen met een chipje wellicht?

Owja, ennuh.... prachtige foto's :eusa_clap: ;D!

Taranis

Citaat van: Chris op 09-09-2013 09:41:19
Je zou dat trage schakelen nog op kunnen lossen met een chipje wellicht?

Ik praat nu even voor mijn beurt, maar vaak doen chiptuners niets met de bakcomputer. Ik heb bij mijn huidige N een beetje hetzelfde: hij blijft zolang in dezelfde versnelling hangen dat als ie dan eindelijk een keer terugschakelt, dat je allang het volledige koppel op de bak losliet en het ding dus onder zware belasting met een rotklap teruschakelt. Of gewoon niet en met lage toeren door blijft kreunen.

In de XC heb ik bij Rica juist speciaal de baksoftware laten vervangen (125 euro) en dat werkte daar geweldig. Helaas hebben ze zoiets voor de 6-traps bak niet.

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

Taranis


blastaway

Citaat van: Taranis op 09-09-2013 09:51:45
Citaat van: Chris op 09-09-2013 09:41:19
Je zou dat trage schakelen nog op kunnen lossen met een chipje wellicht?

Ik praat nu even voor mijn beurt, maar vaak doen chiptuners niets met de bakcomputer. Ik heb bij mijn huidige N een beetje hetzelfde: hij blijft zolang in dezelfde versnelling hangen dat als ie dan eindelijk een keer terugschakelt, dat je allang het volledige koppel op de bak losliet en het ding dus onder zware belasting met een rotklap teruschakelt. Of gewoon niet en met lage toeren door blijft kreunen.

In de XC heb ik bij Rica juist speciaal de baksoftware laten vervangen (125 euro) en dat werkte daar geweldig. Helaas hebben ze zoiets voor de 6-traps bak niet.

Ik wilde mijne ook laten chippen. Das eeen heel verhaal. Ik wilde graag naar JD, omdat die gewwoon goed werkt levert bij VAG auto's. Nu zit mijn auto nog 2 jaar in de garantie en dat geeeft problemen. Als er ook maar iest is met de auto, wordt gewezen naard e chipper. Ik heb ervaringen gelevzen en daarna contact gehad met mensen met deze voorvallen. PON (importeur) laat je gewoon in de kou staan. Eigen schuld, dikke bult wordt aangegeven.
PON heeft ook de contracten met ABT opgezegd en daardoor kan je via de dealer ook niet chippen. Ikben nu in gesprek met mijn dealer (van Mossel) die via OCT tuning iets kunnen aanbieden. Probleem is echter dat er voor de 1.2 tsi 105 pk nog geen software beschikbaar is??????? Men wilt de garantie niet nemen als ik naar JD ga.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

elianmars

Van Mossel, daar komt de Audi van mijn pa ook vandaan. Toen hij de wagen net had, kreeg hij een brief met aanbieding om te laten chippen. Ik meen dat dat toen nog Abt was.

Sbv

abt was huistuner van VW en Audi en namen netjes de garantie over

blastaway

Dat zou OCT in dit geval gaan doen. Bleken veel problemen met ABT vernam ik op de VAG forums. Bleek onder andere dat na chippen van moderne modellen vaker geen software update meer kon worden gedaan door de dealer. PON heeft ze toen de deur gewezen in maart dit jaar. OCT werkt samen met van Mossel.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km