Van Zweeds Staal naar Spaans Temperament.. (aka. China vs. Duitsland)

Gestart door Misha, 20-03-2010 19:07:56

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Taranis op 28-04-2011 20:44:57
Citaat van: Sbv op 28-04-2011 20:42:53
Je hebt ook nog de comfort stoelen(beste herkenbaar in een XC70n) die hebben minder steun en zitten volgens Ronald beter. Ik denk net andersom

Ik heb het idee dat dat sterk afhankelijk is van je postuur. In jouw stoelen krijg ik na verloop van tijd last van m'n onderrug. Daar heb ik in mijn auto geen last van, alleen vind ik wel dat de stoel niet laag genoeg kan. Ik heb het idee dat de stoelen in jouw auto lager kunnen.
Misschien ligt het aan een XC, we hebben beide elektrische bediening, dan kan de stoel daardoor vaak wat minder laag

Misha

Nu baal ik een beetje want die iPod adapters van iMIV zijn dus niet meer leverbaar tot nader order, en dat andere merk wat ik eerder had gevonden kan ik niet meer vinden.

Had er ook nog wat van gepost hier op het forum maar kan het dus niet meer terugvinden.

Mijn probleem met deze auto en deze stoelen is dat ik de vorm in de rug mis, ze niet laag genoeg kunnen waardoor ik telkens tegen de dakrand aankijk, het stuurwiel dus ook niet hoog genoeg zit tov mijn bovenbenen en ik het stuur op schoot heb liggen terwijl ik voorover gebukt onder de dakrand door moet kijken.

Een soort taxiënde Quasimodo van 2+ meter dus.

Dat mijn kinderen dan achterin geen beenruimte meer hebben boeit me minder.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Sbv

Ik heb nog een originele Volvo ipod adapter liggen, geen idee of dat met je aaifoon werkt overigens

Ben

Citaat van: Misha op 28-04-2011 20:55:48
Nu baal ik een beetje want die iPod adapters van iMIV zijn dus niet meer leverbaar tot nader order, en dat andere merk wat ik eerder had gevonden kan ik niet meer vinden.

heb je contact met Bob van www.Volvotech.eu ?

je kunt ook overwegen mijn XC70 te kopen, daar zit er al eentje in  :P

Misha

Citaat van: Ben op 28-04-2011 21:12:39
Owja, die was het, dank !
Al sponsor gemaakt ? :eusa_whistle:

Nee, zoals jij daarmee rijdt over rotondes en zo denk ik niet dat de visco nog lang meegaat. ;D

Ben

Citaat van: Misha op 28-04-2011 21:17:46

Nee, zoals jij daarmee rijdt over rotondes en zo denk ik niet dat de visco nog lang meegaat. ;D

Bob is al sponsor zolang het forum bestaat.

En met mijn rotonderijstijl is niks mis (als jij niet zit de douwen)  :eusa_whistle:

Misha

Citaat van: Ben op 28-04-2011 21:25:04
Citaat van: Misha op 28-04-2011 21:17:46

Bob is al sponsor zolang het forum bestaat.

En met mijn rotonderijstijl is niks mis (als jij niet zit de douwen)  :eusa_whistle:
Ik zat niet te douwen, maar in de 1e versnelling en stationair toerental moest ik al bijremmen en bijkoppelen om hem niet af te laten slaan. :eusa_snooty:

Ben

In de XC zit een automaat.
Dubbel voordeel dus: iMiv én automaat :)

razorx

Hey Niet Nivomatman ;)

Ik vond je 70n erg prettig rijden, maar ja, ik ben ook een estate met nivomats gewend.
Met het werk van de afgelopen tijd aan mijn 855 is er wel wat veranderd, misschien is het tijd om weer even in elkaars auto te rijden?

Een paar zaken veranderen wezenlijk veel bij een estate.
Succes met de stoelen affaire.

Ennuh je eerste S70 was inderdaad heel mooi.

Gr.
Yits.

pwassink

Ik denk toch dat je een keer bij E..o op audientie moet. Ik vermoed een gebrek in de loopcultuur eigenlijk,
maar de daadwerkelijke analyse daarvan kan even duren , en moet door een expert gedaan worden ..  :angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Misha

Citaat van: pwassink op 28-04-2011 21:56:21
Ik denk toch dat je een keer bij E..o op audientie moet. Ik vermoed een gebrek in de loopcultuur eigenlijk,
maar de daadwerkelijke analyse daarvan kan even duren , en moet door een expert gedaan worden ..  :angel:

Taranis

elianmars

Citaat van: Misha op 28-04-2011 20:12:46
Op de planning staan nog het laten opknappen van de velgen, een van de vorige eigenaren heeft nogal ruw langs stoepranden geschuurd.

Ik was het niet, hoor. Ze mogen dan wel onder mijn wagen vandaan komen, maar ik ben ultra-zuinig op velgen. Op geen van de acht velgen die ik nu heb, zit nog een krasje.

Ik hoop dat je het voor elkaar gaat krijgen om een betere zitpositie te krijgen. Volgens mij wil je deze wagen helemaal niet kwijt.

Snellebaksteen

Citaat van: elianmars op 28-04-2011 22:37:22
Op de planning staan nog het laten opknappen van de velgen, een van de vorige eigenaren heeft nogal ruw langs stoepranden geschuurd.

Ik was het niet, hoor. Ze mogen dan wel onder mijn wagen vandaan komen, maar ik ben ultra-zuinig op velgen. Op geen van de acht velgen die ik nu heb, zit nog een krasje.

Velgen? Dat zijn toch die ronde dingen die zo knarsen bij het strak parkeren?

(aldus mijn vrouw....) :eusa_doh:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Daf46

Citaat van: Snellebaksteen op 28-04-2011 23:55:06
Citaat van: elianmars op 28-04-2011 22:37:22

Velgen? Dat zijn toch die ronde dingen die zo knarsen bij het strak parkeren?

(aldus mijn vrouw....) :eusa_doh:
Ach de truk is om ze gewoon te beschouwen als een slijtageonderdeel net als banden  ;D