AUTOSOCK? ipv sneeuwkettingen

Gestart door Frodo, 29-01-2004 22:06:31

Vorige topic - Volgende topic

Frodo

;D Ik had het probleem dat er op mijn T5 geen gewone kettingen mochten vanwege de remmen en de leidingen. De andere optie waren dure Centrax kettingen a €245. Tot ik de Autosock tegen kwam en na lang wikken en wegen toch gekocht. Ik kan niet anders zeggen.....geweldig.
Binnen twee minuten omgelegd of afgehaald. Goede traxie alleen vreemde gezichten van alle Oostenrijkers...Voor €89 zeker een goed alternatief misschien zelfs wel beter dan een centrax ketting.

855-Champagne

Die werden in Oostenrijk en Zwitserland toch niet goedgekeurd? en toegelaten.

LekkeRRRR

Ze zijn daar inderdaad niet officieel goedgekeurd. Dus wanneer aangegeven is dat je kettingen bij je moet hebben en ze bij controle niet kan tonen, dan is autosock niet genoeg. De kans op controle is echter zeer klein. Ik heb ze ook en voor de vorm een doosjes kettingen van 30jr oud achterin liggen.
Afgelopen vakantie heb ik ze echter niet nodig gehad. Dus kan geen ervaringen delen...
:)/jan

advolvos

zie de consumentengids van februari die ik vandaag binnenkreeg. conclusie: zonde van het geld

Raf

heeft er iemand een afbeelding of een link waar ik eens kan zien waar het eigenlijk over gaat?

ik kan me geen beeld vormen hoe het eruit ziet! :-[

Raf
De gustibus non disputandum est!

Rudi

Dr.Go-Fast...

Raf

en dat werkt???

kan ik me moeilijk voorstellen!

Raf

LekkeRRRR

Sokken om je schoenen als het glad is werkt ook...
Op hun website staat ook een filmpje. 'k Kan alleen de url zo snel niet vinden...
;)/jan

petrus

"Sokken om je schoenen als het glad is werkt ook...
Op hun website staat ook een filmpje. 'k Kan alleen de url zo snel niet vinden.../jan"

De url is: autosock.com. In Autoweek van deze week staat een lovend verhaal over autosock, wie heeft gelijk consumentengids, negatief, of autoweek???

Frodo

Mijn vertrouwen in de consumentenbond is niet erg hoog. In het verleden hebben ze ook bewezen niet volledig te testen. Ik kan alleen uit ERVARING zeggen dat ze perfect zijn. Duitse testrapporten laten zelfs zien dat op een vergelijkbare auto( Mercedes C klasse) de traxie zelfs beter is dan winterbanden met sneeuwkettingen. De website weet ik ff niet maar met google zoeken op autosock ben je er zo achter. Absoluut niet zonde van je geld.

Frodo

LekkeRRRR

Als je bij die ene speciale auto-onderdelen speciaalzaak (die je overal in nederland vindt) laat zien dat je lid bent van de anwb, dan krijg je nog eens extra korting. Vergeet daar dus niet om te vragen! ('k heb overigens geen enkele binding met die zaak; toevallig het dichtst bij)
;)/jan

BartRas

Rij je die sokken niet stuk over stenen en grind?
there is no substitute for PK's

Raf

Citaat van: BartRas op 02-02-2004 09:01:53
Rij je die sokken niet stuk over stenen en grind?

tsja, wat denk je? het is ook gemaakt om in de sneeuw te rijden hé!  ;D ;D
zeker als je stilstaat en gaat draaien aan het stuur!

Raf  ;)

advolvos

Een citaat uit de consumentengids:
"Onze Duitse collega's van de Stiftung Warentest testten de Autosock. De fabrikant mag dan reppen over 'enkele seconden' om te installeren, maar in de praktijk kost het beduidend meer moeite. En dan de prestaties. De trekkrachten van zomerbanden, winterbanden, sneeuwkettingen en de autosock zijn met elkaar vergeleken.  En wat blijkt? De Autosock scoort alleen beter dan zomerbanden. Hij heeft op sneeuw maar 98% van de trekkracht van winterbanden en op ijs maar 70%. De sneeuwketting is de topper: 150% van de trekkracht van winterbanden. En er wacht nog een vervelende verrassing: de Autosock is zo versleten tijdens de test, dat hij na afloop niet meer van de band afgaat. Kortom: zonde van het geld".
En dan geloof ik een consumentenvereniging als het gaat om mijn veiligheid toch eerder dan een fabrikant die zijn nieuwe produkt op de markt moet zetten.