Necam LPG installatie starten op LPG

Gestart door twannie, 22-03-2010 10:17:15

Vorige topic - Volgende topic

twannie

Dag allemaal,
De brandstofpomp van mijn Classic is kapot. Bij Necam wordt eerst op benzine gestart en daarna overgeschakeld op lpg. Ik wil nu starten op lpg........weet iemand hoe dit werkt bij een Necam? Ik weet dat het bij een Vialle installatie kan maar kan nergens iets vinden over Necam.

Ludo

Beter om de brandstofpomp terug op orde te brengen/vernieuwen.
Op termijn is dat zelfs het goedkoopste.

blauweroffel

Citaat van: twannie op 22-03-2010 10:17:15
Dag allemaal,
De brandstofpomp van mijn Classic is kapot. Bij Necam wordt eerst op benzine gestart en daarna overgeschakeld op lpg. Ik wil nu starten op lpg........weet iemand hoe dit werkt bij een Necam? Ik weet dat het bij een Vialle installatie kan maar kan nergens iets vinden over Necam.

Volgens mij moet je dea uto op contact zetten, knopje lpg schakelaar in drukken en ingedrukt houden terwijl je de motor start.

BR

twannie

Ludo, ik heb de pomp inmiddels vervangen, dat is op lange termijn natuurlijk ook beter. Maar......als ik nu nog een keer met een pomp die niet werkt stil kom te staan is het toch handig om te weten hoe ik rechtstreeks op lpg kan starten.
Blauweroffel (wat een heerlijke indianennaam zou dit kunnen zijn), het is een klik-schakelaar (of hoe noem je dat): je kunt 'm niet echt ingedrukt houden. Knopje omhoog is lpg, knop omlaag is benzine.....

blauweroffel

Citaat van: twannie op 22-03-2010 21:43:30

Blauweroffel (wat een heerlijke indianennaam zou dit kunnen zijn), het is een klik-schakelaar (of hoe noem je dat): je kunt 'm niet echt ingedrukt houden. Knopje omhoog is lpg, knop omlaag is benzine.....

Ok, duidelijk
Ik heb hetzelfde gehad met mijn vorige roffel. Ik heb toen voor 50 euro een brandstofpomp op e sloop gekocht, de dealer heeft die erin gezet

BR

Ludo

Bij een Vialle ams kan je inderdaad starten op gas, maar hoort niet zo.
Hoe en of het kan met andere installaties weet ik niet zo.
Normaal mag het niet, en is die informatie voorbehouden aan de installateurs.

Vloer je gaspedaal maar eens tijdens de koude start, dan weet je ook meteen waarom.  ;D

twannie

Ok, das voorlopig duidelijk. In ieder geval geen quick fix voor het starten op lpg. En nu maar hopen dat m'n pompje vd sloop het nog een paar jaartjes gaat volhouden  ::)