Hoe rijd ik mijn automaat op mini-bruggen?

Gestart door VolvoDeMio, 22-03-2010 19:04:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VolvoDeMio

Ik voel me wel een sukkel bij het starten van dit topic, maarruhhhh

Laatst moest ik parkeren op een parkeerplek op een helling (met een lage stoeprand ervoor).
Ik gaf dus beheerst wat gas.....nog wat meer gas en vervolgens heeft de automaat voldoende 'grip' om over de stoeprand te gaan rijden maar teveel voor de flauwe helling erna.....
Gelukkig vóór het muurtje erachter tot stilstand gekomen.

Dan nu het volgende.
Ik wil mijn automaat op mini-brugjes rijden, maar dat is dezelfde excercitie in het kwadraat.....
Wat is de handigste handelwijze......rechtervoet op het gas en linkervoet bij de rem of rechtervoet op het gas en rechterarm bij de handrem....?

)()()sT

Hmmmm... ik zou juist zeggen dat je met een automaat meer gedoseerd gas kan geven als bij een handbak waar je dat bultje op moet  :eusa_shifty:

daytonawim

Voor mijn gevoel kan ik dit beter met de automaat dan met de schakelbak.

Ik geef gewoon heel gedoseeerd gas :-)

Als je twijfelt zou je em ook op de W stand kunnen zetten !

UserID6342

kom je de bokken denk ik niet mee op in de W-stand.  Als je twijfelt linkervoet idd kort op de rem houden, nadeel je komt dan wel vrij lomp tot stilstand, in principe is het ook niet nodig om te doen en al helemaal niet met een automaatbak, rustig gedoseerd gas geven tot je 'm voelt pakken, iets gas bijgeven (gaat toch allemaal stapvoets) en dan zodra je merkt dat je vlak komt remmen.

Eventueel nog met de linkerdeur ver genoeg open zodat je de bokken kunt zien.

VolvoDeMio

Ok, thanx....

Morgen maar eens proberen!

8)

thuur


VolvoDeMio

Citaat van: thuur op 24-03-2010 02:01:36
En, staat je voorgevel nog?
YEP!

Is inderdaad veel relaxter dan met handbak!
Een waar genoegen.  :eusa_dance: