Prijsverschil JT superflow vs ferrita

Gestart door capri, 24-03-2010 20:20:58

Vorige topic - Volgende topic

wouter1220

Om even een wat ouder onderwerp op te graven....

Heeft een JT Superflow systeem ook freeflow dempers?
Kan hier zowel op het forum als op de site van JT geen uitsluitsel over vinden.

)()()sT

Uit een ander uitlatentopic:

Citaat van: M a r c op 05-12-2005 15:45:53
Remco, ik neem aan dat je met free-flow een absorptiedemper bedoelt? Je hebt namelijk 2 systemen voor uitlaatdempers: absorptie en refflectie. Bij absorptie gaan de uitlaatgassen middels een geperforeerde buis door de demper, deze buis is dan omwikkelt met dempingsmateriaal, bij een reflectiedemper (standaard uitlaat) wordt gewerkt met schotten in de demper die het geluid weerkaatsen, deze reflectiedempers dempen het geluid veel meer maar geven dus ook een behoorlijke tegendruk. Alle sportuitlaatsystemen hebben derhalve absorptiedempers en zijn dus "free-flow". Anders is het geen sportuitlaat.....  ;) Dus of je nu JT, Simons, Jetex, Sebring, Remus of Ferrita neemt, dit zijn dan allemaal zoals jij dat noemt: free-flow.

wouter1220

Gelukkig kunnen sommige forumleden beter overweg met de zoekfunctie dan ondergetekende :-\

Tnx Joost!

)()()sT

Nee hoor... ik had het toevallig gelezen laatst toen ik wat zocht voor BBS toen ie vragen had over de dubbele AWD-uitlaat.
Ik had het linkje van dat topic toen zelf gepost :D

Ludo

Je hebt namelijk 2 systemen voor uitlaatdempers: absorptie en refflectie.
Bij absorptie gaan de uitlaatgassen middels een geperforeerde buis door de demper, deze buis is dan omwikkelt met dempingsmateriaal,
bij een reflectiedemper (standaard uitlaat) wordt gewerkt met schotten in de demper die het geluid weerkaatsen,

Vreemd, ik heb mijn Simons middendemper vorig jaar open gemaakt (dempingsmateriaal was volledig weggebrand) maar geen geperforeerde buis, en ook geen schotten. ?

wouter1220

Citaat van: Ludo op 27-01-2011 12:11:42
Bij absorptie gaan de uitlaatgassen middels een geperforeerde buis door de demper, deze buis is dan omwikkelt met dempingsmateriaal,
bij een reflectiedemper (standaard uitlaat) wordt gewerkt met schotten in de demper die het geluid weerkaatsen,

Vreemd, ik heb mijn Simons middendemper vorig jaar open gemaakt (dempingsmateriaal was volledig weggebrand) maar geen geperforeerde buis, en ook geen schotten. ?

Zeer apart, gister met mn huisgenoot meegeweest, die een custom uitlaat heeft laten maken onder zn S60 2.4.
Dempers waren van Simons en duidelijk zichtbaar free-flow (geperforeerde buis als binnenwerk).

M a r c

Da's de Belgische versie  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ludo

Citaat van: M a r c op 27-01-2011 16:20:25

Da's de Belgische versie  ;D

;D
Jammer dat ik er geen foto van gemaakt heb, er zat écht geen geperforeerde buis door de demper.