kilometerstand veranderen ?!

Gestart door rpakuypers, 28-03-2010 11:28:23

Vorige topic - Volgende topic

rpakuypers

Zojuist de klokkenwinkel met boordcomputer in mijn V70-TDI geplaatst en alles gaat goed. Aangesloten en op contact en dan zie ik de km-stand van 327.000 in plaats van mijn trotse echte 241.000 kilometers. Kan de stand op enigerlei wijze teruggezet worden ?

Groet,
Roger

Turbo-Geek

Ja hoor, gewoon via zo'n Marktplaats kmteller boer doen.
Meestal de goedkoopste oplossing en hun hoeven zich niet aan regeltjes te houden enzo.
Ideaal wanneer je een andere tellerunit plaatst en alles kloppend wilt houden.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

rpakuypers

Ok, dank je wel. Net de set geprobeerd en inmiddels erachter dat de infoknop wel werkt maar de kilometerstand is met draaiende motor niet zichtbaar, enkel streepjes. Verder blijft het ABS-lampje en een lampje met een uitroepteken branden. Zou ik een set hebben voor een benzineversie ? Zit er verschil in ?

Groet,
Roger

Turbo-Geek

Kan me voorstellen (en heb een sterk vermoeden) dat er verschil tussen een diesel en benzine versie is, als is het alleen maar het toerental gedeelte (minder max rpm) dat niet met onstekings pulsen gestuurd zal zijn. Ook het boordcomputer gedeelte zal denk ik anders zijn ivm andere brandstof inspuiting dat uiteindelijk in combo met een snelheidspuls het verbruik zal moeten bepalen en weergeven.
  The things you own end up Owning you !

rpakuypers

Duidelijk verhaal. Ik zal ze beiden op de foto zetten en dan gaat de originele er weer in. Ik heb het geheel niet voor niets uit mekaar gehaald want ik kan nu mooi mijn carkit inbouwen en aansluiten. Ideaal dat bovenstuk van het dashboard ...............

Groet,
Roger

thuur

Benzine klokkenset werkt gewoon volledig in een diesel en vice versa. Enkel het max toerental is hoger/lager.

Er is wel verschil gekomen in 1995. ABS lampje wordt andersom aangestuurd (dus brandt als alles ok is en is uit bij op contact zetten en als er een probleem is). En de OBD werkt dan niet meer.

Lampje met een uitroepteken is het remsysteem?

Gr :eusa_think:

jgvdv

was ook diesel waar hij uitkwam, zal wel in het bouwjaar zitten

je kan wel de boordcomputer overbouwen in jouw tellerklok.

wil je de andere tellerklok weer kwijt?

gr jg
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

rpakuypers

Dacht ook dat hij uit de diesel kwam maar krijg hem niet goed werkend en je kunt er niets verkeerd insteken. Ik zoek er wel eentje voor een diesel uit het juiste bouwjaar ..................... en deze mag weer weg  :P

Groet,
Roger

Jans Duiven

rpakuypers

U wordt op uw wenken bediend .............  :eusa_clap:

Groet,
Roger

francois

waar zijn we mee bezig     ;D ;D

rpakuypers

Citaat van: francois op 02-04-2010 20:21:24
waar zijn we mee bezig     ;D ;D

Tja, is het wel legaal om je kilometerstand origineel te houden ............ ???

Groet,
Roger

MEN-O

Je mag doen met je km-stand wat je wilt ; alleen wel vermelden bij verkoop, dan is er geen probleem hoor.
(je originele kmstand er weer opzetten ia natuurlijk het beste dat je kunt doen)

arjenT5R

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,30499.1395.html

hier ff kijken gewoon teller uit elkaar knutselen
en met een klein schroevendraairtje de wieltjes uit elkaar drukken
en iedere keer een half tandje verdraaien.

simpel doch doeltreffend  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Henk855

Arjen dat gaat niet lukken bij een V70 is een digitaal displaytje.

Volgens de wet mag de teller niet dusdanig gemanipuleerd zijn dat de werkelijke kilometerstand van de auto niet overeen komt met de werkelijkafgelegde kilometers, dit valt onder misleiding / oplichting. Echter als er een nieuwe teller wordt geplaatst die een andere dan de werkelijk afgelegde kilometerstand toond dan mag deze gemanipuleerd worden zodat de juiste stand van de afgelegde kilometers van de auto kan worden afgelezen.

Dus de nieuwe klok aanpassen naar de werkelijke stand is zondermeer toegestaan, een ton minder niet ;D

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com