ander soort remklauw???

Gestart door clubman, 28-03-2010 11:45:42

Vorige topic - Volgende topic

clubman

hallo mederoffelaars,
ik heb de wintersloffen weer veruild voor zomer sandalen en kwam er toen achter dat mijn remblokken rondom nog mnaar 1 mm voering hadden :eusa_whistle:
nieuw spul gehaald bij autopart online, topblokken dat textar trouwens, maar kwam er achter dat mijn linker remklauw achter vast zat dus naar de sloop en een pot met goud gevonden {denk ik }want er lag een 850 met gloednieuwe remklauwen.

nu is mijn vraag er zat een verspringing in de zuiger bij normale remzuigers is de voorkant glad maar hier was een stukje uit van de zuiger.
weet iemand waarom dat is en evt de functie

ps remt weer als een idioot

thuur

Waren dat originele Volvo (ATE) klauwen?

Gr ???

clubman

volgens mij niet waren zwart gecoate zuigers en er stond ook een ander nr op kon ook niet meer op de remblokken zien wat voor merk, maar ik ben benieuwd naar de uitsparingen

clubman

hoe krijg je een foto hier

Laserblue

Citaat van: clubman op 28-03-2010 13:06:31
hoe krijg je een foto hier

ergens een foto uplouden
en de link hier tussen plaatsen

kijk bij citeer  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

clubman

krijg het niet voor me kaar

Laserblue

Citaat van: clubman op 28-03-2010 13:56:48
krijg het niet voor me kaar

je moet 'm wel ergens uploaden (photobucket bijv.) ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

HanV70

Is een nieuwer type, gebruikt voor v70.(modificatie)
In plaats van de "halve" anti piep plaatjes, kun je deze plaatjes nu weglaten of de "hele" gebruiken, die de coating op de remblokken extra beschermd.
Ik neem aan dat je beide kanten tegelijk vernieuwd hebt.

thuur

Dat is zeker geen originele nee. Maar als je deze foto weet op te snorren, dan weet je toch ook wat voor klauw het is? Dit is toch zeker een verkoopfoto?

Gr ???

clubman

klopt maar nu de hamvraag waarvoor is die uitsparing  ???

tackle

tinypic.com is ook een goeie site voor piccas

HanV70

De drukverdeling van de blokken op de schijf, is hierdoor in het hart van de schijf groter dan aan de buitenkant.

thuur

Citaat van: HanV70 op 04-04-2010 16:48:39
De drukverdeling van de blokken op de schijf, is hierdoor in het hart van de schijf groter dan aan de buitenkant.

Dan zou ik verwachten dat het cupje ca. 45 graden tegen de klok in gedraaid zou zitten. In deze positie lijkt het wel of het blok aan de bovenkant harder tegen de schijf moet drukken dan de onderkant. Het is een rechterklauw, dus de remschijf zal (bij vooruit rijden) in de draairichting steeds harder geremd worden.

Overigens kunnen de cupjes gedraaid worden, dus ik vraag me af hoe effectief dit is over een langere periode.

Gr :eusa_think:

HanV70

Thuur, het is een theorie van mij, als ik kijk naar de remklauwen die ik ter vervanging heb liggen, gaat dit op, het is het zoeken naar een verklaring.
Het kan ook zijn dat ze makkelijker los komen van de blokken daardoor.
Wel is het zo dat bij nieuwe blokken automatisch hele "achter plaatjes" geleverd worden, terwijl voor de oudere type' s de halve anti piep plaatjes aanbevolen worden, die volgens mij dan hetzelfde effect hebben, als de zuiger met de uitsparing.
Bij V.A.G. ben ik deze uitsparing van de zuiger ook al langere tijd geleden tegengekomen.  
Je kunt ze inderdaad draaien, bij dit type wordt dan ook voorgeschreven ze in een bepaalde stand/hoek t.o.v. te monteren