dichtkitten raamstrip / windgeruis

Gestart door Marijn Degens, 28-03-2010 15:38:03

Vorige topic - Volgende topic

Marijn Degens

Die hele rand zit dus nu vol met Sikaflex, dat kan het probleem niet meer zijn.

Thijssie!

Marijn Degens

dat ook :), zal ik straks even proberen, maar lijkt me erg sterk. Het geluid klinkt echt alsof het van linksboven in de hoek vandaan komt en eigenlijk nog het meest aan de bovenzijde van de ruit. Maar aangezien ik alle kieren en spleten met tape dicht heb gemaakt gisteren, kan het bijna daar niet aan liggen.

Thijssie!

Is het nu boven de voorruit wel netjes vlak. Allemaal hobbeltjes (die kunnen ontstaan door de kit) dragen bij aan windgeruis...

Succes!

pwassink

Citaat van: Thijssie! op 07-04-2010 16:39:15
Die bedoel ik inderdaad, maar is die voor de 850 of voor de 870?

Is universeel, past op 85x en x70, zit zelfs bij een nieuwe ruit als die van volvo zelf komt,
pas weer een laten zetten nadat de eerste er met een week of drie uitknapte en dus met dat snaartje mooi stil  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Marijn Degens

Citaat van: Thijssie! op 07-04-2010 16:52:16
Is het nu boven de voorruit wel netjes vlak. Allemaal hobbeltjes (die kunnen ontstaan door de kit) dragen bij aan windgeruis...

Succes!

Ja, het kitten is eigenlijk super netjes gelukt, helemaal mooi vlak. Het geluid is ook precies hetzelfde nog als daarvoor. Heel misschien toch ietsje minder (wishfull thinking)  :eusa_pray:

tackle

kijk je spiegel eens na? Zit die isolatie er nog wel? Anders je bovendeurstijl iets bijbuigen.

Marijn Degens

Citaat van: tackle op 08-04-2010 22:05:43
kijk je spiegel eens na? Zit die isolatie er nog wel? Anders je bovendeurstijl iets bijbuigen.

Ik heb gereden met de spiegel ingeklapt, geen verschil... Of zou het dan alsnog aan de isolatie kunnen liggen? En hoe stel jij precies voor om de bovendeurstijl iets bij te buigen?? :eusa_think:

thuur

Citaat van: Marijn Degens op 08-04-2010 23:01:48
Citaat van: tackle op 08-04-2010 22:05:43

Ik heb gereden met de spiegel ingeklapt, geen verschil... Of zou het dan alsnog aan de isolatie kunnen liggen? En hoe stel jij precies voor om de bovendeurstijl iets bij te buigen?? :eusa_think:

Deurstijlen buigen is niet nodig bij een constructie als onze deuren. Gewoon goed stellen zodat het rubber net binnen de carrosserie valt.

Er zijn talloze oorzaken, de strip boven de voorruit (oorspronkelijk 870 maar ook bij 850 van toepassing), gebroken spiegelframes, schade (verbogen plaatwerk/deuren), spatlap, motorkap of een niet goed verlijmde ruit.

Gr 8)

razorx

De makkelijkste ,anier on een slecht sluitende plek te vinden is met tape.
Gewoon dicht tapen, is het stiller geworden weet je dat je die plek aan moet pakken.

Succes!