ramen getint

Gestart door Ralph850, 29-03-2010 16:20:04

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Rovelra hier op het forum heeft zijn C70 ook laten folieen met een lichte folie (en dan rondom).
Grappige daar is dat je het op de foto's hier niet zo goed ziet, maar in real-lifestyle is het echt  8)

Ralph850

Die fotos wil ik wel eens zien.

Jeff

Citaat van: Ralph850 op 29-03-2010 22:09:08
De folie bestel ik bij onze folie leverancier. Die levert overigens alleen aan de reklame bedrijven die autoruiten tinten en autos beletteren.
De folie kost ongeveer 20 euro per meter (50 cm breed).
Ik heb 3 uur over mijn eigen auto gedaan, dus meerdere autos per dag doen gaat niet echt. Max 2.

Heb je de ramen dan gedomteerd ofzo, want dat is wel een behoorlijke tijd...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

marcelV70R

Citaat van: Ralph850 op 29-03-2010 22:09:08
De folie bestel ik bij onze folie leverancier. Die levert overigens alleen aan de reklame bedrijven die autoruiten tinten en autos beletteren.
De folie kost ongeveer 20 euro per meter (50 cm breed).
Ik heb 3 uur over mijn eigen auto gedaan, dus meerdere autos per dag doen gaat niet echt. Max 2.

en hoeveel meter gaat erin zitten dan??

Marcel

Turbo-Geek

Tint kan je maar op 1 manier beoordelen, je moet het zien.
Op een foto kan iets mooi zitten maar in het echt zie je soms dan toch kleine streepjes, blaasjes, etc
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

)()()sT

Citaat van: Jeff op 29-03-2010 22:02:42
Waar haal je het folie dan vandaan, of komt er binnenkort een forum meeting waarbij jij verschillende auto's wilt/gaat plakken :)

Wil jij de auto ook laten folien dan??

Ralph850

Heb de ramen niet verwijderd. Wel de deur bekleding om de folie goed achter de rubbers te krijgen.
Dit kost behoorlijk wat tijd en geduld. Zeker als je het helemaal zonder stof en plooien wilt. (en dat wilde ik)
Er gaat 5 meter folie in zitten

Jeff

Citaat van: )()()sT op 29-03-2010 22:28:11
Waar haal je het folie dan vandaan, of komt er binnenkort een forum meeting waarbij jij verschillende auto's wilt/gaat plakken :)

Mij lukt het tot nu toe niet zo heel netjes, dus moet nog goed oefenen, of het misschien dan toch maar uitbesteden ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Jeff

Citaat van: Ralph850 op 29-03-2010 22:38:10
Heb de ramen niet verwijderd. Wel de deur bekleding om de folie goed achter de rubbers te krijgen.
Dit kost behoorlijk wat tijd en geduld. Zeker als je het helemaal zonder stof en plooien wilt. (en dat wilde ik)
Er gaat 5 meter folie in zitten

Welk ontvetter gebruik je en welk soort (zeep / water) om de folie goed nat te houden en het raam? Gebruik je ook een speciaal soort spateltje of dat niet?

reneetje

Citaat van: Jeff op 29-03-2010 22:39:00
Citaat van: )()()sT op 29-03-2010 22:28:11

Mij lukt het tot nu toe niet zo heel netjes, dus moet nog goed oefenen, of het misschien dan toch maar uitbesteden ;)

Haalde vorige week een bestelwagen op bij de beletteraar ( ??? schrijf je dat zo  :eusa_think: ) , en had het er met hem over en die vertelde ook al dat het een zeer nauwkeurig en vooral tijd rovend k@t klusje is.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Ralph850

Wij hebben er een speciale ontvetter voor. Kan je helaas niet kopen in de winkel. Ik gebruik altijd water met een beetje dreft en speciale spateltjes.
En natuurlijk een verf afbrander om de folie te verhitten.
Zonder goed gereedschap krijg je het niet voor elkaar.

Ralph850

Goed geschreven  :eusa_clap:

peteRRR

Ziet er keurig uit,knap werk  :eusa_clap:
Hopen dat we een warme zomer krijgen  8)

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Eddy V.

Ik denk dat het er donkerder uit ziet omdat jou auto ook een donkere kleur heeft. Ziet wel uit. Wil bij mijn 850 ook doen, maar nog te duur.

Eddy V.

francois

bij het folieen gebruik men 2 vloeistoffen
je heb durty off voor het ontvetten en de rotzooi
daarna gebruiken we film on  voor het monteren van de folie

gebruik een goede planten spuit en wees niet bang voor wat water

gr