Vermogen weg

Gestart door paulvolvo, 01-02-2004 12:34:19

Vorige topic - Volgende topic

paulvolvo

Vandaag bij andere dealer geweest, deze kon de ECU wel uitlezen: geen enkele storingsmelding!

Conclusie dealer: dus niet LMM, zeer waarschijnlijk verstopte kat.

Ik besloot om de kat eronder uit te (laten halen) en door te prikken. Als de motor dan wel goed loopt is het zeker de kat. Ik kan dan gaan sparen voor een nieuwe (tot de volgende APK). Dealer had geen tijd vandaag.

Bij een zeer behulpzame banden/uitlaatcentrale de kat laten demonteren en leeg slaan (tsjonge wat een klus). Nu loopt 850 weer als voorheen!!!  :D :D :D

Dus analyse: kat verstopt was de goede, bedankt voor de hulp.

Ik kwam er trouwens achter dat er behalve voor de kat, ook een sensor na de kar zit. Had ik niet verwacht, wat doet die laatste sensor??

ramon123

kijken of de eerste sensor zijn werk goed doet

Sbv

Ik heb zelf zoiets gehad, maar toen was de Turbo defect, maar dit is dus hier niet het geval. LMM was ook waar ik aan zat te denken, maar kan een Kat zo verstop gaan zitten ? is het evt niet een zwaarvervuild luchtfilter icm LMM.

Sander

Tom5R

Ja, dat kan heel best! Hoewel, verstopt is dan misschien niet het juiste woord, maar er kan een stuk van de 'vulling' afbreken en dan dwars op de stroomrichting gaan liggen. Gevolg: uitlaatgassen kunnen niet meer weg, dus cilindervulling wordt ook niet meer 'ververst'. Dat afbreken gebeurde destijds bij mijn Vectra 2000 4x4, nadat er op de katalysator was geslagen ivm rammels. Spijt!! :-\