Vermogen weg

Gestart door paulvolvo, 01-02-2004 12:34:19

Vorige topic - Volgende topic

paulvolvo

Goedemiddag,

Drie dagen geleden bleek dat de motor van mijn 20v uit ´93 geen vermogen meer wilde leveren (op gas en op benzine).

Bij rustig rijden niet aan de hand, maar als je het gas intrapt....... gebeurt er niets: heel langzaam versnellen naar top van ongeveer 120 km/u.

IK krijg het idee dat er niet genoeg brandstof wordt geleverd (maar op benzine en gas is het gedrag precies hetzelfde.

Ik heb de Bougies, kabels en verdelerkap vervangen...(ruim 230 Euro!) geen resultaat. Tot nu toe nog niet gemerkt dat ik olie of koelvloeistof verlies. Geen witte smurrie op oliedop of peilstok.

Ik heb wel de indruk dat de temperatuurmeter ietsje hoger oploopt dan normaal.

Wat kan dit zijn? Iets electronisch???

Ik vrees uw oordeel...

Reitse

Ik heb dit ergens eerder gelezen... zoekt en gij zult vinden ;D

Jeroentjuh

Katalisator verstopt?

paulvolvo

Citaat van: Reitse op 01-02-2004 13:04:52
Ik heb dit ergens eerder gelezen... zoekt en gij zult vinden ;D

Helaas heb ik het niet kunnen vinden. Een topic over de bougiekables etc. kwam er nog het dichts in de buurt... vandaar dat ik de bougies, kabels en verdeler heb vervangen.

Verder ben ik (tot nu toe) nog niet zo´n extreem vermogensverlies tegengekomen terwijl de motor bij laag vermogen "normaal" (dus zonder hikken etc.) blijft lopen.

Dus als je me nog een aanwijzing kunt geven ...... graag.

855-Champagne

Verschoven distrb riem?

reneetje

Klinkt idd naar een verstopte katalisator.Heb t zelfde gehad bij een Audi 80 V6, kat eronderweg en hij ging weer als vanouds.Het voelt ook zo alsof die zijn gassen niet kwijt kan.

Sucses ::)

Rene

ed

Verstopt brandstoffilter?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

paulvolvo

Citaat van: ed op 02-02-2004 14:31:20
Verstopt brandstoffilter?

Op lpg is het precies hetzelfde, dus niet waarschijnlijk.

s©ub@

paul,

kijk inderdaad ff de distributie en het uitlaatsysteem na...
(heb je niet perongeluk een bussluisje genomen dat de pijp ergens dichtgeknepen is ofzo?) electronisch zou nog ergens een optie kunnen zijn; maar dan zou je ook een foutcode moeten krijgen gok ik zo...

heb je je systeem al op foutcode's gecontroleerd?
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

paulvolvo

Citaat van: s©ub@ op 03-02-2004 12:41:11
paul,

kijk inderdaad ff de distributie en het uitlaatsysteem na...
(heb je niet perongeluk een bussluisje genomen dat de pijp ergens dichtgeknepen is ofzo?) electronisch zou nog ergens een optie kunnen zijn; maar dan zou je ook een foutcode moeten krijgen gok ik zo...

heb je je systeem al op foutcode's gecontroleerd?

Hallo Scuba,

Ik ben inderdaad vanmiddag even bij dealer langsgegaan, maar het lukt hem niet om de foutcodes uit te lezen. Zijn computer kon geen verbinding maken met de motor-ECU (?).

Ik zal de auto op een brug proberen te krijgen om inderdaad de pijp eens te bekijken.

Waardoor kan de distributieriem verlopen? Moet ik binnen 5000 km trouwens laten vervangen.

Groet,

Paul

Ben123

Luchtmassameter????????????????????????

paulvolvo

Citaat van: Ben123 op 03-02-2004 22:10:44
Luchtmassameter????????????????????????

Als LMM kaduuk is, wordt dit dan niet gesignaleerd door ECU (lampje op dashboard aan)???

Ben123

Nee wordt niet herkend vaak en soms ook geen storing indicatie via Vadis!

ramon123

hij is van 93 dus denk oud systeem gas erop.

De reden dat je de ecu niet in komt is al vreemd opzich

Hij moet wel op benzine staan om in de ecu te komen

De katalysatoren willen wel eens los laten maar verstopt heb ik nog nie meegemaakt.

paulvolvo

Citaat van: ramon123 op 06-02-2004 20:36:23
hij is van 93 dus denk oud systeem gas erop.

Excuses, ik heb jullie op het verkeerde been gezet. Mijn 850 is van ´96 (niet van ´93, tikfout).  Dus G3-installatie dus wel via ECU.

Ik heb trouwens gemerkt de mijn vebruik nu ook erg hoog is, zeker gezien de lage snelheid waarmee ik voorruit kom.