turbo or not?

Gestart door stotteraar, 30-03-2010 22:24:17

Vorige topic - Volgende topic

rico

Citaat van: mehn op 31-03-2010 09:37:10
Het is tegenwoordig mode om van die afgekeurde lampekappen te gebruiken als luchtfilter. Als er bij jou nog een normale luchtfilterbox in zit kun je het daar ook eenvoudig aan zien.
Als je een turbo hebt staat daar de tekst "TURBO" op ;)

Ik rij in een s70 Turbo maar daar staat geen Turbo op het filterhuis,dit is voorbehouden aan de T-5 en R ik heb tevens geen turbometer!

mehn

Citaat van: rico op 31-03-2010 10:39:39
Citaat van: mehn op 31-03-2010 09:37:10
Het is tegenwoordig mode om van die afgekeurde lampekappen te gebruiken als luchtfilter. Als er bij jou nog een normale luchtfilterbox in zit kun je het daar ook eenvoudig aan zien.
Als je een turbo hebt staat daar de tekst "TURBO" op ;)

Ik rij in een s70 Turbo maar daar staat geen Turbo op het filterhuis,dit is voorbehouden aan de T-5 en R ik heb tevens geen turbometer!

Klopt, maar dit topic gaat dan ook over een 850 uit 1995, niet over een S70.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rico

Wat ik wil zeggen is dat als er al een 2.5 Turbo is uitgebracht in 95 waarom zou er dan wel Turbo op het filterhuis staan?

Ludo

Citaat van: rico op 31-03-2010 10:50:35
Wat ik wil zeggen is dat als er al een 2.5 Turbo is uitgebracht in 95 waarom zou er dan wel Turbo op het filterhuis staan?

Je moet de vraag anders stellen.
Waarom zou Volvo nog een ander luchtfilterhuis gaan ontwerpen voor een 'paar auto's', als er een volledig ander ontwerp op komst is (S-V70).
Nee, ment ruimt dan 'rest' van de 850 lijn op...

;D

stotteraar

Bedankt voor de info!
Ik zal dadelijk eens ff kijken.

stotteraar

Geen turbo, dus, als ik het tenminste goed begrijp.

Hoe moet je hier foto's toevoegen?

De advertentietekst (had ik uitgeprint) zegt:
Volvo 850 2.5i 20V sports aut4
jan 1995
benzine
319625 km
142 kW (193 pk)
2435 cc
1370 kg

Ik herinner me nog dat op het briefje dat de verkoper in de auto had liggen stond dat het een turbo zou zijn.
Dat vermogen duidt daar toch ook op?

Maar waarschijnlijk is het dus een ding zonder turbo, dus 170 pk.

darius

kijken tussen blok en schutbord  ::)
No show, only go.

EVV

Als die verkoper zich vergist in een klein detail als wel of geen turbo, kan hij er ook zomaar naast zitten met het aantal kleppen, en is het misschien de 144 pk versie. Heb je geen kenteken, dan kan je het zo nakijken op de rdw site.

stotteraar

Zo leer je nog eens wat.  ;D
Het is een 125 kW ding.

Bedankt voor de hulp.

JaccoS70

??? Lekker betrouwbaar die verkoper.
Lage druk turbo :eusa_wall:
Kost wat.........maar dan heb je ook wat!!!!!!
Volvo C30 1.8F  R-Design, Momentum.
ex Volvo 854 10V, V40 1.8, S70 20V en V70 T5.

)()()sT

Ik zou het niet pikken... tenzij de prijs wel netjes is... Maar ik zou het toch melden.

darius

genaaid zonder te zoenen  :evil:
No show, only go.

stotteraar

Die auto was van m'n vader.
Hij is overleden en we wilden hem verkopen, grote lompe bak, duur in het onderhoud, je kent de vooroordelen wel.
Maar als je er in rijdt ben je verkocht.

Laatst had hij problemen; afslaan bij lage toeren, roken als een kalkoven, dus ik heb me via dit forum een beetje verdiept in auto's, tot voor twee weken helemaal geen verstand van.

Het bleek een defecte LMM te zijn.

Nu wil ik hem een beetje opknappen, maar dan moet je wel weten wat het precies is.

Turbo-Geek

Voor sommige mensen is het gewoon verstandiger om bij de dealer een auto te kopen .......
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

V70geRwin

Citaat van: stotteraar op 31-03-2010 15:06:19
Die auto was van m'n vader.
Hij is overleden en we wilden hem verkopen, grote lompe bak, duur in het onderhoud, je kent de vooroordelen wel.
Maar als je er in rijdt ben je verkocht.

Laatst had hij problemen; afslaan bij lage toeren, roken als een kalkoven, dus ik heb me via dit forum een beetje verdiept in auto's, tot voor twee weken helemaal geen verstand van.

Het bleek een defecte LMM te zijn.

Nu wil ik hem een beetje opknappen, maar dan moet je wel weten wat het precies is.

Goede instelling en welkom!

Je kan hier veel leren door te lezen en al doende leert men  :eusa_clap:
Daarnaast zijn er hier velen die je zullen willen helpen en enkelen die je gewoon moet negeren.