Brandstof toevoer probleem in bocht naar rechts. Update P2

Gestart door StevenTC, 31-03-2010 11:06:30

Vorige topic - Volgende topic

StevenTC

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem als ik een bocht naar rechts maak op een afrit of een scherpe bocht dat me auto inhoud en daarna weer terugkomt. Ik heb al injectie reiniger in de bezine gedaan met tanken en ook het brandstoffilter vervangen.
Iemand een idee????

gr

Steven

Turbo-Geek

Bekijk de bedrading bij de pomp (er bovenop) eens na ....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Ludo

StevenTC

Citaat van: Ludo op 31-03-2010 11:10:29
Er zit wel nog benzine in de tank?.

:evil:

Er zit 70 liter in de tank :P naar links geen probleem alleen naar rechts

Turbo-Geek

Bedrading controleren bij de pomp zelf EN onder het dashboard kastje, daar zit namelijk een grote connector die voor de stroom van de pomp zorgt.
  The things you own end up Owning you !

-D©©©L-

Er vanuitgaande dat het een benzine wagen is met een rotor en verdelerkap (niet vermeld); Een ietswat lekkende nokkenas keerring achter de rotor/verdelerkap kan dit soort klachten veroorzaken. Bij een warme motor en een bocht naar rechts komt er een heel kleine hoeveelheid olie op de contacten. De massakabels aan het blok zijn ook een punt van aandacht.

StevenTC

Citaat van: Turbo-Geek op 31-03-2010 11:14:32
Bedrading controleren bij de pomp zelf EN onder het dashboard kastje, daar zit namelijk een grote connector die voor de stroom van de pomp zorgt.

Ok dankje zal het eens controleren.

StevenTC

Citaat van: -D©©©L- op 31-03-2010 11:15:56
Er vanuitgaande dat het een benzine wagen is met een rotor en verdelerkap (niet vermeld); Een ietswat lekkende nokkenas keerring achter de rotor/verdelerkap kan dit soort klachten veroorzaken. Bij een warme motor en een bocht naar rechts komt er een heel kleine hoeveelheid olie op de contacten. De massakabels aan het blok zijn ook een punt van aandacht.

Het gaat om een 2.5 20v GLT met idd een rotor verdelerkap. Zijn die keerringen makelijk te vervangen als dat het probleem is??

-D©©©L-

Citaat van: StevenTC op 31-03-2010 11:19:36

Het gaat om een 2.5 20v GLT met idd een rotor verdelerkap. Zijn die keerringen makelijk te vervangen als dat het probleem is??

Ja, dat is zo klaar. Als je een paar rechter handen hebt.

StevenTC

Citaat van: -D©©©L- op 31-03-2010 11:21:33

Wat kosten die keeringen ? en is het aan de distributie zijde ook makelijk te doen pak ik die gelijk mee?

-D©©©L-

Citaat van: StevenTC op 31-03-2010 11:24:06
Citaat van: -D©©©L- op 31-03-2010 11:21:33

Wat kosten die keeringen ? en is het aan de distributie zijde ook makelijk te doen pak ik die gelijk mee?

Ze zijn een euro of 6 per stuk.
Het wisselen van de nokkenas keerringen aan de distributiezijde is net zoveel werk als de andere twee, alleen moet je wel even de distributieriem en beide poelies eraf pakken.

HanV70

Deze kering is de eerst die meestal aangeeft, dat de druk in het carter  te hoog is.
Dus voordat moeilijker te vervangen pakkingen gaan lekken, eerst de carterventilatie controleren.

thuur

Citaat van: StevenTC op 31-03-2010 11:06:30
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem als ik een bocht naar rechts maak op een afrit of een scherpe bocht dat me auto inhoud en daarna weer terugkomt. Ik heb al injectie reiniger in de bezine gedaan met tanken en ook het brandstoffilter vervangen.
Iemand een idee????

gr

Steven

Slangetje los of poreus aan de brandstofpomp.

Gr :D

StevenTC

Hallo Iedereen,

Heb vandaag de keerringen aan de ontstekingszijde gedaan bij de rotor viel het aardig mee wel wat nat maar niet zo erg als bij de nokkenassensor.
Zou dat ook het probleem zijn in de bochten naar rechts dat hij weg valt doordat er olie bij de sensor komt?

mvg

Steven

StevenTC

Hallo iedereen,

Heb een rondje gereden na vervangen van de keerringen en het probleem is er nog steeds.
Was gelijk ook even langs de volvo gereden en die zeiden de pomp. Heb de kap eraf gehaald in de achterbak maar alles ziet er goed uit.
Slangen zijn niet poreus en bedrading ook niks mis mee.
In de tank zit 30 liter 1/4 tank.
Is dat op te lossen op een snelle manier of iemand een idee om het op te lossen ???