BSR tuning

Gestart door Ronald21, 31-03-2010 14:30:20

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: sjors855 op 01-04-2010 17:56:45
Ben eigenlijk wel benieuwd of TS de chip al gemonteerd heeft

De soldeerbout is stuk.  ;D

Ronald21

nee, 't wordt TIG of MIG lassen , dan verdubbeld het aantal Pk's  :angel:

thuur

Ah joh, zo'n chippie soldeer je zo erin hoor.

Gr :angel:

arjenT5R

Ik heb nog een mooie rica liggen voor de liefhebbers  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Citaat van: arjenT5R op 07-04-2010 23:29:27

Mooi heeft ie niks aan, het moet functioneel zijn.  ;D

arjenT5R

okeeeee 305 pk aan de wielen

V70geRwin

zet hem ook even op MP met een linkje naar hier  ;D
(liefst met een vage foto)

arjenT5R

http://link.marktplaats.nl/337200069

wat valt er nou te zien op een foto?  ;D
iedereen weet toch hoe zo'n ding er uit ziet.

Ronald21

He Arjen,

Das voor een automaat.

Ik heb een handbak, of zal na het plaatsen van de chip de 850 automatisch koppelen  ;D

mvg,

Ronald

sas

Citaat van: Ronald21 op 08-04-2010 10:20:51
He Arjen,

Das voor een automaat.

Ik heb een handbak, of zal na het plaasten van de chip de 850 automatisch koppelen  ;D

mvg,

Ronald

Echt? Dan wil ik er ook één! Dan hoef ik mijn auto niet te verkopen  :eusa_dance:

zeepoog

Ha! Hier spreekt Sjonnie de mede-forum-verpauperaar. Totaal geen verstand van auto's, en denkend voor weinig zijn 850 te kunnen opvoeren. Gewoon een chippie bij een arbitrair marktplaatsmannetje besteld. Het had net zo goed een bioschip uit een moederbord van 1995 kunnen zijn! Gewoon heftig experimenterend met een soldeerbout zelf uiteindelijk de zogenaamde 'piggybacking'-methode ontdekt. (Uiteraard pas na erachter gekomen te zijn dat een aantal andere methodes niet werkte...) geconcludeerd dat het kán werken. Maar je moet inderdaad het geluk hebben dat de verkopende partij geen ex-moederbord onderdelen verkoopt :)

Oja, ik ben niet helemaal op m'n achterhoofd gevallen. Ik heb kennissen die graag mee wilden werken aan dit project (met verstand van de gebruikte chips én solderen. Weten wat wel en wat niet kan zonder zaken te slopen: of het werkt is wat anders, zekerheid dat je zaken niet sloopt is een prettig idee). Bovendien is 't arbitraire marktplaatsmannetje (in de mailconversatie die ontstond nadat ik vragen ging stellen over de chip) meer dan bereid gebleken technische zaken te onderbouwen. Verstand van zaken, vertellen waar ik op moest letten voor de chip te solderen, vertellen waar ik op moest letten toen de chip er eenmaal inzat. 't Wekt vertrouwen, dus Arjen, als je wilt scammen (verkopen van moederbord chips enzo), ik zou 'r zo ingetrapt zijn. Ik ben die naïeve goedgelovige marktplaatsstumper die op goed geluk zijn Rica-chip heeft gekocht en er nu dus mee rondrijdt. En als extra toevoeging: tot op heden nog geen spijt!

mehn

Citaat van: zeepoog op 19-05-2010 09:23:46
tot op heden nog geen spijt!

Mag ik je een welgemeend advies geven? Laat de AFR voor de zekerheid eens meten met de "marktplaats chip". Zo voorkom je dat je er misschien wel heel veel spijt van gaat krijgen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

zeepoog

Citaat van: mehn op 19-05-2010 10:30:17

Mag ik je een welgemeend advies geven? Laat de AFR voor de zekerheid eens meten met de "marktplaats chip". Zo voorkom je dat je er misschien wel heel veel spijt van gaat krijgen.

Dat advies had Arjen me ook al gegeven. Maak vandaag 'n afspraak!

Ronald21

Status:

1) BSR gecontateerd of ze de chip kunnen  tracen. BSR NL gaf antwoord maar negatief.
2) Specs chip niet duidelijk. Sticker BSR niet zichtbaar oa.
3) Natuurlijk indien gekocht een AFR meeting laten uitvoeren/AFR meter aangeschaft.

Uiteindelijk zit chip er dus niet in. Wel 3 flesjes injectiereiniger, LMM gereinigd en hoppa , 50 Pk erbij  :eusa_liar:

Maar vooralsnog bedankt voor jullie adviezen/tips.

Zo zie je maar dat sommigen een waardeoordeel geeft na aanleiding van een vraag Is mens eigen maar voor menigeen een grote valkuil , maar aan de andere kant tolereren we dat met elkaar op dit geweldige forum en zo hoort het ook want men bedoelt meestal dit soort opmerkingen als adviserend.  Leven en laten leven.

Nog een poging : kennen jullie TOPerform1@ tuning ?  ;D

mvg,

Ronald

zeepoog

Citaat van: zeepoog op 19-05-2010 11:41:43
Citaat van: mehn op 19-05-2010 10:30:17

Dat advies had Arjen me ook al gegeven. Maak vandaag 'n afspraak!

Net gebeld met Rica Engeneering in Wateringen. Gesproken met Roel, hij vond een AFR meting wel wat overdreven. Er zit immers een detonatieregeling op het blok. En de chip was toch bedoeld voor een T5? Niet zeuren dan. En een pingelende motor, dat hoor je best. En een AFR zou hier ook niet veel over zeggen? Toen vertelde ik 'm dat er natuurlijk na 317d km wel wat te twijfelen overblijft aan de conditie van de motor, injectoren en andere gerelateerde onderdelen, en dat ik erop stond. Volgende week woensdagmiddag heb ik een afspraakje met de beste man gemaakt. Krijg ik gelijk 'n vermogenstaatje enzo. Ben benieuwd!