Ra Ra? foutcode E2 delta mil

Gestart door Roffelred, 02-02-2004 12:55:14

Vorige topic - Volgende topic

Roffelred

Ik ben de gelukkige eigenaar van een auto met Delta Mil Climate control. Echter, Afgelopen weekend gingen beide displays (digitaal) op de foutcode E2. Ik kon toen niks meer aan de temperatuur wijzigen. Wel kon ik de aanjagerstand en de blaasrichting veranderen. De temperatuur van de lucht uit de uitblaasmonden wisselde sterk van koud tot warm. Het gekke was dat af en toe het systeem weer terug sprong op de 'normale' stand, en het dus ook gewoon deed. Gisteren heb ik helemaal geen last gehad van dit probleem.

Rara wat kan dit zijn? Kapotte temperatuurmeter of zo.

Bedankt,
Sander

Roffelred

Net berichtje van Delta mil terug dat het waarschijnlijk de temperatuursensor is. Deze kost rond de 40 eurie. Maar hoe weet de beste man nou zonder te checken welke sensor het moet zijn? Ik neem tenminste aan dat er meerdere sensoren zitten? Bovendien vertelde hij me dat het moeilijk te vervangen zou zijn. Heeft iemand ervaring met het vervangen? en weet iemand waar de sensoren zitten?

Alvast bedankt voor de reacties :)
Sander

PS ik denk idd dat het een sensor is want ik moet de temperatuur (digitaal) instellen op 32 om een behagelijke temperatuur te hebben in de Roffel.

jans

volgens mij zit die temperatuur sensonr achter je dascdeboard kastje en kun je deze met een schroevendraaiertje afregelen

denkweb

Of even goed schoonblazen met een compressor en wat lucht... wellicht is dat voldoende!

Roffelred

Duurde FF maar ik ben bij Delta Mil geweest in Malden en het probleem is opgelost. Bleek dat de buitentemperatuurmeter volledig verrot was! Tot op het draad kapot (zal wel een steentje tegenaan zijn gekomen).

Maar iedereen kan bij Delta Mil terecht. Ze schijnen zelfs met de lokale dealers een afspraak te hebben dat als zij een verdamper moeten vervangen men bij Delta mil de verdampers haalt. Maar als particulier is het volgens mij aantrekkelijker om rechtstreeks bij Delta Mil te kijken. Als ik het goed begrijp is het goede van een Delta mil systeem de verdamper. Dus met die verdamper heeft iedereen een goede airco  :) Maar misschien zijn er nog wel andere 'zwakke' punten aan de Volvo systemen. kweetniet.....