Wat een Kl*teremmen!

Gestart door 2.0keijzer, 02-02-2004 13:15:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

2.0keijzer

Met de overvloedige regenval van de laatste weken valk weer op hoe matig de standaardremmen van  mijn T5R zijn: na een flink stuk snelweg moet je ze eigenlijk eerst een paar keer "droogremmen" voordat de boel echt goed gaat vertragen.
Afgelopen zaterdag moet ik een noodstop maken vanaf ca. 140. Eerst ging de ABS erin, maar toen ik de rem losliet en opnieuw trapte ging het beter. Desalniettemin had ik de indruk dat harder trappen geen extra vertraging meer opleverde.
Zonde, want de Michelin Pilots hebben oneindig veel grip!

Vraag: kan ik alleen de blokken vervangen door betere met meer bijtkracht (giftiger) zonder de schijven te vervangen, die zijn nog maar pas nieuw....
Welk blokken en waar kan ik ze kopen?

Johann

Je hebt bij de achter blokken wel de keuze tussen long life en "standaard" blokken.
De long life blokken hebben minder remkracht maar gaan wel langer mee.
Ik weet niet of dit voor ook zo is.
Je zou eventueel naar Ferrodo of EBC redstuff blokken kunnen kijken maar stel regel is dat betere blokken qua remvermogen meestal iets later reageren als ze koud zijn omdat ze een hogere optimale werkings temperatuur hebben.

Blackstone

Citaat van: Johann op 02-02-2004 16:17:22
Je hebt bij de achter blokken wel de keuze tussen long life en "standaard" blokken.
De long life blokken hebben minder remkracht maar gaan wel langer mee.
Ik weet niet of dit voor ook zo is.
Je zou eventueel naar Ferrodo of EBC redstuff blokken kunnen kijken maar stel regel is dat betere blokken qua remvermogen meestal iets later reageren als ze koud zijn omdat ze een hogere optimale werkings temperatuur hebben.
Klopt. Ik heb de Ferrodo's er al een half jaar onder liggen (overigens voor en achter)remt erg goed als ze al redelijk op temp zijn. Ik heb daarentegen wel geperforeerde (oorspronkelijk standaard) remschijven. Remt nog steeds erg goed.