D(S)rijfstanglagers vervangen?

Gestart door GermanR, 03-04-2010 10:51:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GermanR

Wie kan mij vertellen of het mogelijk is met een ingebouwde motor de drijfstanglagers te vervangen?

V70 classic tdi 140 pk.

Ik weet dat het mogelijk is bij een 850 2.5 benzine.

Ik hoor het graag.

THX.

UserID6342

Is in principe natuurlijk bij iedere auto mogelijk, zolang je de carterpan er maar onder uit krijgt.

Jeroentjuh

Citaat van: Dirk342 op 03-04-2010 11:17:42
Is in principe natuurlijk bij iedere auto mogelijk, zolang je de carterpan er maar onder uit krijgt.

En dat is wel ff klooien bij een TDi  ;D

UserID6342

Citaat van: Jeroentjuh op 03-04-2010 12:34:36
Citaat van: Dirk342 op 03-04-2010 11:17:42
Is in principe natuurlijk bij iedere auto mogelijk, zolang je de carterpan er maar onder uit krijgt.

En dat is wel ff klooien bij een TDi  ;D
+ 1 ;D

GermanR

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrr het is wel mogelijk dus.

Waar zitten de grootste problemen? Bij de bak of aan de kant van de distributie?

Jans Duiven

Citaat van: GermanR op 03-04-2010 15:52:12
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrr het is wel mogelijk dus.

Waar zitten de grootste problemen? Bij de bak of aan de kant van de distributie?

Dennis850estate demonteert o.a. (door ervaring) fuseehuis en de aandrijfas, om een dergelijke klus te vergemakkelijken.

GermanR



Fusee???? Humpf. dat moet je me even uuitleggen. thx.

Jans Duiven


-D©©©L-

Een Srijfstang ? is dat zuidafrikaans voor balpen ?

arjenT5R

carterpan er van onder en losdraaien nieuwe schalen er in en weer netjes op moment vast zetten
is niet echt een big deal?...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Geert-Jan

Citaat van: -D©©©L- op 03-04-2010 20:51:40
Een Srijfstang ? is dat zuidafrikaans voor balpen ?
Ik verslik me de hele dag al in dat woord ;D ;D ;D

Volvo850Club lidnr.0504409

Emiel

Citaat van: Hans Duiven op 03-04-2010 17:07:43
Dennis850estate demonteert o.a. (door ervaring) fuseehuis en de aandrijfas, om een dergelijke klus te vergemakkelijken.

Fusee verwijderen lijkt me compleet overbodig. Steun van het lager van de aandrijfas is een stuk logischer.

Voor alle 'experts' hier; een carterpan haal je niet eventje onder een diesel vandaan.

GermanR



Ok is mij duidelijk wat een fusee is.
Ik vond het namelijk ook al vreemd waarom die er onderuit moet.

@Emiel: Is dus niet zo makelijk als bij een 2.5 benzine? Dat is namelijk een paar uurtjes werk, incl de lagers vervangen. Is het uberhaubt wel mogelijk? Of moet de motor er uit? Of lukt het als je de motor iets omhoog haalt. En kan het bij de boutjes van het carter in de buurt van de bak?


THX.

dennis850estate

#13
Citaat van: Emiel op 03-04-2010 21:03:36
Citaat van: Hans Duiven op 03-04-2010 17:07:43
Dennis850estate demonteert o.a. (door ervaring) fuseehuis en de aandrijfas, om een dergelijke klus te vergemakkelijken.

Fusee verwijderen lijkt me compleet overbodig. Steun van het lager van de aandrijfas is een stuk logischer.

Voor alle 'experts' hier; een carterpan haal je niet eventje onder een diesel vandaan.

Er zitten 2 boutjes aan de linker kopse kant die je alleen los kunt maken via een opening in het vliegwiel. en dan met een lange imbus.
Steun van het lager van de aandrijfas moet weg, het is daarom net zo makkelijk om de draagarm los te maken en je fusee met as en al aan de kant te leggen.

Maar ja, zoveel mensen , zoveel meningen

GermanR


Heb ik nog een vraag, kan deze zo niet vinden.

het draad van de krukas poelie is deze links of rechts draad?
Ik heb net geprobeerd om deze los te halen en die zit dus echt mega vast.
Een buis van 1 meter was nog niet voldoende om hem los te krijgen.
Speciaal gereedschap om de krukaspoelie vast te houden heb ik.
Met de slagmoer sleutel krijg ik hem ook niet los.
Wat ik wel zie is dat de distributie poelie ten opzichte van de krukas poelie iets verdraaid maar daarna meteen vast zit. Dit zowel met los als vast draaien. De gaatjes van de distripoelie komen net halverwege de gaatjes van de krukaspoelie, zowel links als rechtsom. Daarna zo vast als een huis. (woonwagens niet mee gerekend)

Iemand een idee?

Ik hoor het graag.

THX