de Volvo van ulkeman. V70 verkocht. Gaan nu verder met opel.

Gestart door ulkeman, 03-04-2010 20:04:42

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Kan ik me voorstellen.
Goh alsof je in een kooi hebt gezeten en de deur gaat ineens open.

ulkeman

Citaat van: razorx op 09-05-2011 22:46:22
Kan ik me voorstellen.
Goh alsof je in een kooi hebt gezeten en de deur gaat ineens open.

inderdaad vrijheid ;D

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

ulkeman

zo heb maar is de tijd gevonden om electrische ramen achter in te bouwen, voorin had ik ze al maar achterin leek me ook wel handig :eusa_dance:
om te beginnen moet eerst het electrische gedeelte klaar zijn om de ramen te kunnen inbouwen.
nou was mijne gewoon ver voorbedraad en moest ik alleen de schakelaars plaatsen in de middenconsole, en de bekabeling in de achter deuren.

deze moest er dus in.

daar moet die zitten.

om te beginnen haal je de asbak en die sigarettenaansteker weg, daar zie je een grijze en een zwarte stekker die haal je los.

en de schroeven in het opbergvakje.

schakelaars van de stoelverwarming klik je er nu zo uit en de hoes van de versnellingspook ( schakelaars van de stoelverwarming hoefden er niet uit.

oke nu is heel het middenconsole los en kan die er uit.

nu kun je makkelijk de schakelaar van de ramen er uit wippen en wisselen voor de nieuwe inclusief bekabeling.

verschil oud en nieuw.

en het spul weer op de plek.

nu dat klaar is beginnen we aan de deuren.
eerst haal je het deurpaneel er af iedereen weet denk ik wel hoe dat moet stelt niks voor dus die schroefjes heb ik de foto's niet van genomen.
deur paneel er af.

ook hier geld eerst de bekabeling voor elkaar maken, omdat makkelijk te kunnen doen heb ik de deurvanger los gehaald zodat ik iets meer werkruimte kreeg.

en dan pielen om de bekabeling er uit te krijgen en de nieuwe er in.
hier is de oude er uit en volgende foto de nieuwe er in.

en dan halen we het raam los van het mechanisme zorg wel dat je het raam vast hebt hangen anders kan die naar beneden vallen.
we verwijderen de schuifjes en klikken het mechanisme los.

dan kan het mechanisme los en hou je een lege ruimte over, en kan het nieuwe mechanisme er in met de electrische motor.

mechanisme er inen al weer redelijk alles opgebouwt klaar om te testen.
en hij deed het direct ;D
na paar keer opneer niet meer :eusa_wall: had de auto al 2 uur op contact staan ( was ondertussen gaan eten enz. was dus de accu leeg :eusa_wall:) maar startpiloot er op en alles werkte perfect :eusa_dance:
hier alles weer ingebouwd, ruimte voor de schakelaar heb ik er gewoon uitgesneden zit super strak vast dus daar gebeurt niks meer mee ;) nu alleen nog een grijsdopje scoren wat het gat afdicht waar de slinger in zat dan is het klaar ;D

nu maar is bedenken wat het volgende is wat ik met de auto gaan doen :eusa_think:

afdeling dalfsen

Jack v

leuke klus Stefan, was de bedrading dan een komplete boom?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ulkeman

zoals op je op de foto's kun zien zit aan de schakelaar een complete boom met een stekker, en in de deuren gaat ook een complete boom in met een stekker.

het is even werk maar dan heb je ook wat  :eusa_dance:

afdeling dalfsen

Jack v

nu maar is bedenken wat het volgende is wat ik met de auto gaan doen :

je gasklep?

ulkeman

Citaat van: Jack v op 10-05-2011 20:51:31
nu maar is bedenken wat het volgende is wat ik met de auto gaan doen :

je gasklep?

ja en de accu verdraaien denk ik ;)

afdeling dalfsen

Loezzie850

ulkeman

morgen nog even de bandjes balanceren, heb iets onbelans gekregen. :eusa_think:

afdeling dalfsen

Jack v

Citaat van: ulkeman op 10-05-2011 21:53:20
vam het stilstaan? Dat gaat wel weer over, als je ze nou laat balanceren kun je met een week of wat weer.

ulkeman

Citaat van: Jack v op 10-05-2011 22:01:37
Citaat van: ulkeman op 10-05-2011 21:53:20
vam het stilstaan? Dat gaat wel weer over, als je ze nou laat balanceren kun je met een week of wat weer.

nee niet van het stilstaan, ze zitten er onder sinds ikweer rijd die 3 maand hebben gewoon de winterbanden er onder gezeten, de laatste 2 weken zitten de zomer velgjes er weer onder.
banden zijn een jaar oud. dus ze slijten.
dus het onbelans slijt ook anders waardoor er lood af kan.
en tevens ben ik een loodstripje verloren wat onbelans veroorzaakt.

afdeling dalfsen

Joeri

Handig, moet ik ook gaan doen binnenkort.  :eusa_dance:

Maar die schakelaar unit kan er toch zeker wel uit/in zonder de hele console uit te bouwen?  :-\ En ik kreeg de tip om op de plek van de slinger het knopje te monteren. Scheelt een gat!  ;)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

ulkeman

nee kan niet zonder de console er uit is ivm de bekabeling die los moet ;)

ik vind de schakelaars boven op mooier en hoe vaak zit je achterin? paar mooie dopjes er is het ook prima ;D

afdeling dalfsen

antraciet

Hey Stephan,

Geweldig dat je weer mag rijden. Mijn zoon heeft helaas minder goed nieuws gekregen. Enkels moeten dag en nacht ingetaped worden en voetballen mag hij voorlopig niet meer(Maar zaterdag kan hij kampioen worden en doet hij gewoon mee  :eusa_shhh:) Mooi balen voor die kleine want hij staat op met een voetbal en gaat ermee naar bed, zal m moeten vastbinden denk ik  :eusa_wall: :eusa_wall:

Jeff

Ziet er erg goed uit zo Stefan dat verslag! Veel plezier met je elektrische ramen achter, het is een leuk werkje om te doen.
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)