de Volvo van ulkeman. V70 verkocht. Gaan nu verder met opel.

Gestart door ulkeman, 03-04-2010 20:04:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MVeldhuis

Tuuk nie, als Marco het zegt dan is het zo, controlleren is verder overbodig, gooi dat blok maar weg hoor Stephan.

razorx

Heel kort door de bocht: Compressie en ontstekingcheck. ;)
Ik vind overigens dat een juist uitgevoerde compressiecheck van tijd tot tijd geen kwaad kan.
Zo weet je waar je staat bij een ouder blok.

ulkeman

ja jongens jullie hebben gelijk hoor, meten is weten uiteraard.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

elmarconi

En vergeet niet even de distributie te checken of deze op tijd staat!
Dat lopen op 4.5 cylinder en schudden herken ik ergens van...
--
Autogas Inside . . .

ulkeman

de motor stond altijd stil.
laatste tijd vond ik wel dat die steeds minder mooi stationair ging lopen en nu valt me het schudden erg op.

zal is kijken of ik binnenkort compressie kan meten.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

jgvdv

meter hebben we wel op de  zaak moet je ff langskomen  :eusa_whistle:
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

ulkeman

Citaat van: jgvdv op 22-06-2011 00:47:06
meter hebben we wel op de  zaak moet je ff langskomen  :eusa_whistle:

hoelaat kun je ;D


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Ludo

Citaat van: jrkalf op 21-06-2011 23:50:22
verpaupering..

al die wondermiddeltjes..

LUDO, zeg er eens wat van!

Das moeilijk hoor.
Degene die denkt dat mechanische problemen opgelost kunnen worden, met zo'n wondermiddel, komt daar vanzelf wel achter...  ;)

;D

pwassink

Citaat van: Ludo op 22-06-2011 08:12:30
Citaat van: jrkalf op 21-06-2011 23:50:22
verpaupering..

al die wondermiddeltjes..

LUDO, zeg er eens wat van!

Das moeilijk hoor.
Degene die denkt dat mechanische problemen opgelost kunnen worden, met zo'n wondermiddel, komt daar vanzelf wel achter...  ;)

;D

Wij als Hollanders hebben natuurlijk wel iets waar de Belgen niet aan kunnen tippen in dit geval ..

Haarlemmerolie ..  ;D


Dat helpt werkelijk overal tegen/voor hoe je het ook wilt zien .


Maar ik ben benieuwd naar je metingen Stephan.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

UserID6342

Hoop het niet Stefan, maar klinkt hetzelfde als wat ik had :( en bij mij is het daaaag blok.... (cilinder 3 loopt niet meer mee, zuigerveren of onderblok ral)

ulkeman

vandaag bij 2 garage's geweest die hadden allebei geen tijd voor om compressie te meten :eusa_wall:
morgen maar is weer kijken.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

ulkeman

omdat ik nu niet echt meer een keus heb moet de ombouw maar snel plaats vinden.
vandaag hebben thijs, bennie en marco de motor uit de t5 gehaald plus alle bekabeling.
echt super heren :eusa_clap:

even wat fototjes.
de werklui.



assen en veerpoten en een ruitenwissersproeierreservoir (hoeveel keer de woordwaarde?)

daar komt die aan.


1 ding scheelt de auto roeste niet aan de onderkant.



morgen komt bennie nog langs en dan gaat hopelijk de uitlaat er onderweg en als het meezit de benzine tank en de achteras.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

UserID6342

Ziet er al weer een stuk beter uit zo Stephan, alleen begrijp ik niet waarom je het blok niet met subframe en al eronderuit hebt getrokken en dan zo bij jou eigen er weer onder.  En eventueel de spullen van je eigen auto meteen op het subframe ombouwt.  Dus incl. bak, assen, veerpoten, etc.  Is toch veel makkelijker / sneller werken als je toch de complete draadboom overzet ?

ulkeman

Citaat van: Dirk342 op 23-06-2011 07:42:48
Ziet er al weer een stuk beter uit zo Stephan, alleen begrijp ik niet waarom je het blok niet met subframe en al eronderuit hebt getrokken en dan zo bij jou eigen er weer onder.  En eventueel de spullen van je eigen auto meteen op het subframe ombouwt.  Dus incl. bak, assen, veerpoten, etc.  Is toch veel makkelijker / sneller werken als je toch de complete draadboom overzet ?

omdat de motor op een vers gepoedercoate subframe komt.
en dan er zo in 1 keer onder.
nu gaat eerst alles van de motor af zodat alle keeringen  dergelijke vervangen kunnen worden.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

ulkeman

vandaag compressie test gedaan die is gewoon goed...........
zie de foto.



tevens zijn we alle slangen nagelopen met remreiniger.
als er een vacuum lek was zou de motor even harder moeten lopen, dit was ook niet het geval.
toen de ontsteking gecontroleerd.
telkens als we een bougie los namen ging de motor slecht lopen.
dit was bij alle 5 bougie's zo. dus de ontsteking is in orde.

nu verdenk ik een injector wat niet lekker meedoet.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen