de Volvo van ulkeman. V70 verkocht. Gaan nu verder met opel.

Gestart door ulkeman, 03-04-2010 20:04:42

Vorige topic - Volgende topic

ulkeman

Citaat van: fbm op 19-02-2012 22:37:42
Dat gaat leuk worden, meedoen met de Elandrun!  8)

ja ik ben zeer benieuwd hoe hij het doet.
en of hij een beetje met de snellere mee kan komen.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

ulkeman

zo daar ben ik weer.
de 740 is nog niet helemaal probleemloos vrij...... :-\
vanmiddag de auto gestart sloeg direct aan.
1,5 km gereden naar de benzine pomp ding vol getankt.
wil hem daar starten slaat aan maar ook gelijk weer af met als gevolg nooit weer aan pakken.
affijn even daar laten aan slepen en ding deed het weer  :eusa_dance:
thuis aan gekomen, uitgezet en weer gestart en hij deed het weer direct.
even later wou ik weer weg maar weer mooi niet aanslaan :eusa_wall:
kortom we zijn er nog niet helemaal met de puzzel...

afdeling dalfsen

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

KIM

Kijk ook nog even naar je vliegwiel of dat niet vervuild is.

ulkeman

Citaat van: KIM op 20-02-2012 19:30:42
Kijk ook nog even naar je vliegwiel of dat niet vervuild is.

hmm dan moet de bak er achter weg...
zal is kijken of dat zondag gaat lukken.

afdeling dalfsen

MVeldhuis

Als je de krukassensor eruit haalt zit er toch een gat waar je op je vliegwiel kijkt?

KIM

Tesamen met een spiegeltje...
Je hoeft niet het hele vliegwiel te bekijken; een klein stukje vertelt je genoeg.

ulkeman

het is erg lastig om achter het blok te kijken hoor.....

afdeling dalfsen

JW

heb je het witte brandstofpomprelais al aangepakt? dwz alle verbindingen op de print er van met goeie electronicasoldeer opnieuw solderen? zelfde met het radio-ontstoringsrelais onder de kap (zit normaal op een veerpoottoren). heb je draadje niet zo ver terug gelezen dus weet niet of je dat al niet gedaan hebt.

die krukaspositiesensor is een onding, ze worden bijna nooit vervangen maar ergens tussen de 2 en 3 ton geven de meeste de geest. wanneer de spoel intern breekt is het foutzoeken ook moeilijker, dan is het storingspatroon sterk temperatuurafhankelijk.

elandrun? er is een goedkope manier om wat meer negatief camber te krijgen, de veerpootlagers iets naar binnen zetten. studs er uit tikken en de poten een mm of 10-15 verder naar binnen zetten (is een officiele Volvo modificatie). Helpt enorm met de grip en het verminderd het scheef afslijten van de banden.

(dit waren geen originele maar aftermarket die hadden de studs er in gepuntlast, iets harder moeten werken voor die mod bij deze set)

Wanneer je nog wat verder wil gaan, een paar poly bussen op de vooras doen ook veel goeds, standaard is al slap, oud is helemaal huilen (75% winst door alleen die tussen einde reactiestang en draagarm te doen, hoef je niets voor te persen of uit te branden).
En als je dat gedana hebt kom je zeker op het punt dat je de flex van de vooras gaat voelen en een setje 960 verstevigingsbeugels ook mooi is. ~20 euro p/stuk bij de dealer.

Het is maar net hoe ver je wil gaan  :)
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

ulkeman

heb je een foto van het radio ontstoringrelais?
heb het gevoel dat die bij deze kapot is dan.
kan geen 1 zender fatsoenlijk ontvangen.......

er gaan zeker dikkere stabi's en alles onder komen inclusief verlagen en een veerpootbrug.

hoop dat dit al een leuk verschil gaat maken.

afdeling dalfsen

JW

even denken, ja, foto gevonden!

onderste rij, iets links van midden. 40 Ampere relais met 4 pinnen. Ik weet niet of je die goed open kunt krijgen, zijn normaal geseald. Bij nood ook gewoon te overbruggen. Idee van dat relais was om de nogal 'smerige' voeding van de injectoren buiten zekeringenkast te houden die meteen onder de radio zit. slechte ontvangst helpt het niet zo tegen lijkt me.

dikkere stabi's, verlagen etc is zeker een goed plan! mijn ervaring is wel dat met een te dikke stabi achter dat de 7/940s snel het binnenste achterwiel optillen, als je alleen een voorste van 25 mm neemt ben je ook al een heel eind qua stabi's. Achter dan een 19 mm van een turbo sedan oid. sommige 960's (tot en met facelift van '95 hebben ook bruikbare swaybars, tot 24 mm).

Die bussen van de vooras, camber mod en 960 beugels maken ook een flink verschil, zou het niet achterwege laten voor het beetje geld dat het kost vergeleken met de stabi's en de verlaging  ;D
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=103221
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=233913

Hier is nog wat leuk 700 serie spul te vinden, de 760 van mn broertje. Ook 16V! http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=146562

arjen850

Citaat van: ulkeman op 20-02-2012 21:54:00
heb je een foto van het radio ontstoringrelais?
heb het gevoel dat die bij deze kapot is dan.
kan geen 1 zender fatsoenlijk ontvangen.......

er gaan zeker dikkere stabi's en alles onder komen inclusief verlagen en een veerpootbrug.

hoop dat dit al een leuk verschil gaat maken.

Hmm, daar heb ik met de 77 ook al last van, zal het eraan liggen dat het mo.... uhm duitsers zijn :eusa_think: ;D

Piere

Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

ulkeman

afdeling dalfsen

JW

Citaat van: Piere op 20-02-2012 23:26:57
Dus deze beugels JW?

http://i338.photobucket.com/albums/n413/turbobrickspics/DSC_4245.jpg

Ik ga morgen es kijken of die nog op m'n 960 zitten Stephan.

Yup dat zijn ze. vooral goed te merken wanneer er al wat extra upgrades zijn gedaan.

beetje afhankelijk van het jaar kan het zijn dat een van de 3 bouten niet super veel vlees heeft waar ie aan de vooras zit, dat is geen probleem. duidelijk zichtbaar als je het er op zet, het is de middelste op de foto. bij de oudere voorassen steekt een stuk blik wat minder ver uit.